БІОЛОГІЯ 9 КЛАС
Урок № 24
Тема. Транскрипція.
Мета: сформувати поняття «транскрипція», «процесинг», «трансляція»; розкрити механізм та біологічне значення процесу транскрипції, шляхи регуляції спадкової інформації; ознайомити з етапами реалізації спадкової інформації, типами РНК, принципом комплементарності нуклеотидів; формувати навички та вміння розв’язувати елементарні вправи з транскрипції; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, мову, уяву, уміння висловлювати власну думку, аналізувати та узагальнювати інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати ціннісне ставлення до будови всього живого, інтерес до предмета; формувати науковий світогляд.
Обладнання: таблиця «Типи НК», моделі молекул ДНК та РНК.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Місце уроку в навчальній темі: поточний.
Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, історія.
Компетентності, які формуються в учнів: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, соціальна, історична, комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, науково-природнича.
Хід уроку.
І Організаційний етап.
Організація класу. Налаштування на продуктивну працю. Зацікавлення учнів.
ІІ Перевірка домашнього завдання, актуалізація та корекція опорних знань. Актуалізувати та перевірити знання учнів про гени й геноми про- та еукаріотів.
ІІІ Повідомлення теми, мети, задач уроку та мотивація навчальної діяльності
ІV Вивчення нового матеріалу
Ознайомити з типами РНК; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, уміння аналізувати й узагальнювати інформацію. Опрацювання тексту, таблиці та малюнка § 22.
Ознайомити з етапами реалізації спадкової інформації; сформувати поняття «транскрипція», «процесинг», «трансляція»; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, уміння аналізувати інформацію.
Складання схеми за текстом та таблицею § 22, обговорення малюнка; словникова робота та опрацювання тексту стор. 120-121, § 22. Ознайомити з принципом комплементарності нуклеотидів; розкрити механізм та біологічне значення процесу транскрипції; розвивати вміння встановлювати причиннонаслідкові зв’язки.
Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А
Опрацювання тексту та малюнків. Розкрити механізм та біологічне значення транскрипції, процесингу. Розкрити основні шляхи регуляції спадкової інформації. Складання схеми за текстом (запитання 5 ).
V Закріплення вивченого матеріалу. Запитання 3–4 після § 22, завдання 7
VІ Підбиття підсумків. Домашнє завдання. Вивчити § 22, усно відповісти на питання розділу «Поміркуймо» на сторінці 123, терміни