Урок біології у 6 класі "Будова квітки"

Про матеріал
Розробка компетентнісного уроку біології у 6 класі на тему "Будова та різноманітність квіток"
Перегляд файлу

Предмет: Біологія           Клас: 6       Дата:                           Урок №

Тема: Будова квітки.

Цілі уроку: поглибити знання учнів про насінне розмноження, сформувати поняття про квітку як видозмінений пагін; ознайомити учнів із будовою квітки, розкрити біологічне значення головних її частин: маточки й тичинок;

розвивати логічне мислення, інтелектуальні та творчі здібності, уміння спостерігати та робити відповідні висновки та узагальнення;

виховувати бережливе ставлення до довкілля, до природи рідного краю.

Тип уроку: формування компетентностей

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова, соціальна  компетентності, уміння вчитися впродовж життя.

Методи навчання: словесні (фронтальне опитування, розповідь, розповідь з елементами бесіди), наочні (ілюстрації, демонстрації), практичні.

Обладнання, наочні матеріали: схематичні рисунки будови квітки, різноманітності квіток; муляж квітки, гербарні зразки квітучих рослин,  мультимедійна дошка, ноутбук, смартфон.

 

Хід уроку

I.Організаційний момент

Формування психологічного настрою учнів

Доброго ранку вам!

Доброго ранку нам!

Доброго ранку всім!

Ми радо гостей в своїм класі вітаєм,

Щастя й здоров'я усім вам бажаєм.

Гості наші вмостилися,

Ви їх уже роздивилися,

Привіталися, усміхнулися,

І до мене повернулися.

II. Мотивація навчальної діяльності

Учень:

Слів на описи не трачу, словом не передаси

їх земної безсловесної, дивовижної краси.

Люди дивляться, п'яніють, в них кохаються віки,

Нареченим їх дарують, заплітають у вінки.

Ними кожен свою радість, власне щастя назива,

Вони часто нам говорять втричі більше, ніж слова.

 

Вчитель: Тож ми сьогодні будемо говорити про…

І, дійсно, білі, червоні, жовті, фіолетові квітки – яких тільки не побачиш у природі. Іноді нам здається, що квіти для того й існують, щоб ми могли ними милуватися. Але квітка в рослин виникла задовго до того, як на Землі з’явилася людина.

Пропоную впізнати рослину, послухавши легенду:

Це було в давнину, коли на широкі степи України налітали орди татарські. Страшний то був час: горіли села, голосили матері, просили захисту діти. Лилися кров і сльози. Старих людей рубали, молодих дівчат і хлопців забирали в полон. В одному селі росли і розцвітали вродою ставні, чорноокі, працьовиті красуні, ніжні, як цвіт лілій. Та одного разу на це село напали татари. Дівчата від розпуки, щоб не йти у полон, втопилися у глибокій і бистрій річці. І в тому місці, де темна вода сховала красунь від ворогів, на світанку з’явилися білі пуп’янки невідомих квітів. Коли зійшло сонце, проміння освітило згарище на місці села і, неначе злякавшись побаченого, пробігло неспокійною поверхнею річки, де з’явився яскравий, сліпучий цвіт. Здавалося, то ніжні руки дівчат тягнуться до сонця, вітають світло. А ввечері, із заходом сонця,-- ховаються від чорної ночі. З того часу ці чудові, ніжні квіти прокидаються із сонцем і засинають, коли воно заходить.

Про які квіти йдеться в легенді? (Латаття біле)

Саме цьому неймовірно красивому органу рослини присвячений наш урок. Його тема «Будова квітки».

IІІ. Засвоєння нового матеріалу

Давайте разом сформулюємо визначення  квітки

  Діти, пригадайте факт із життєвого досвіду: весною рясно цвітуть сади. Що потім утворюється на місці квіток яблунь ? (яблуко)    

А всередині яблука що? (насіння).

Який процес розмноження забезпечує насіння статевий чи нестатевий? (статевий).

Отже, без квітки може утворитися насіння? (ні)             

Що ж таке квітка?

Квітка – це генеративний орган, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин

2)  Будова квітки «Моделюємо квітку»

Клас поділяється на дослідницькі групи. Через 5 хвилин представники групи звітують про результати своєї роботи ( з використанням гаджетів)

Завдання для дослідницької групи:

І гр . прочитайте про будову тичинки та підготуйте усний звіт про її будову.

ІІ гр. прочитайте про будову маточки .

ІІІ гр. прочитайте про другорядні частини квітки

4) Різноманітність квіток (Бесіда, робота з текстом підручника)

Релаксація «Вальс  квітів»

4) Повідомлення учнів

* є рослини, в яких є лише одна квітка, що живе тільки два – чотири дні. Це паразит – рафлезія Арнольді, найбільша червона квітка з п’яти величезних пелюсток вагою 7 кг. Діаметр квітки – 1 м, має запах тухлого м’яса.

* квітка баобабу - восьме чудо світу

*найбільш квітуча рослина у світі – гліцинія, що росте в США. У період цвітіння (5 тижнів) утворює 1,5 млн квіток.

 *найдовше квітнуть орхідеї- 40-50, а то і 90 діб

Обрати колір квітки (кольоротерапія)

Що символізують кольори квітів?

Червоний – життя, свободу, урочистість.

Жовтий – світло, радість, повагу до старості.

Блакитний – ніжність , вірність, легкий сум.

Фіолетовий – дружбу, гідність.

Білий – чесність і чистоту.

Квітковий гороскоп

IV.Узагальнення та систематизація знань

Рольова гра «Флористи»

1.Створити композицію.

1.Одностатева квітка

2.Зрослопелюсткова квітка

3.Квітка з простою оцвітиною.

4.Квітка з подвійною оцвітиною

2. Підписати схему «Будова квітки».

V. Домашнє завдання

1.Вивчити за конспектом.

2. Підготувати  презентацію «Квіти у мене вдома» або обрати Королеву квітів та обґрунтувати свій вибір.

VI. Підбиття підсумків (рефлексія).

Оцінювання ( карти оцінювання) + самооцінювання  ( 1-неактивний,                                         2- малоактивний, 3- активний)

Обрати бутон чи розкриту квітку.

Композиція уроку.

Вчитель:

Я зірвав квітку- і вона загинула

Я спіймав метелика- і він помер у мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що торкнутися краси

Можна тільки серцем.

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку