Урок біології в 6 класі "Рухи рослин"

Про матеріал
Конспект допоможе вчителеві пояснити ,а учням зрозуміти різноманітність рухів рослин.
Перегляд файлу

Біологія 6 клас.   Урок №28.

ТЕМА:Рухи рослини.

 Мета.

Освітня. Ознайомити учнів з рухами рослин, встановити залежність між рухами та  функціями. намагатися створити в учнів цілісні уявлення про рослину, як єдине ціле.

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати, виділяти головне та робити відповідні висновки.

Виховна. Виховувати любов до природи та краси навколишнього світу,охайно і чітко вести записи в зошитах. Формувати інформаційну,когнітивну,екологічну,здоров’я-зберігаючу компетентності.

Тип уроку. Засвоєння нових знань та формування практичних умінь

Форма уроку. Урок – дослідження.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів,.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та інструктивних карток нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

3. Візуальний: складання схем.

4. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.

5. Релаксопедичний: фізкультхвилинка.

Міжпредметні зв ́язки: природознавство, математика, література

Засоби навчання: схеми, малюнки, таблиці, комп’ютер,презентація,відеоролик «Рухи рослин.».

Основні поняття та терміни:Тропізми, Настії, Нутації,Таксиси,Сейсмонастії .             

                                          СТРУКТУРА  УРОКУ

I.Орг.момент  уроку.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

ІII. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

IY. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

V. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

VI. Узагальнення та систематизація знань.

VIІ. Підведення підсумків уроку.

VІIІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

                                                                             ХІД УРОКУ

I.Орг.момент  уроку.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  ПР. «Дивуй»     

Після  перегляду відеоролику.-  Здатність рослин до руху.

IIІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Пр. «Впізнай  нас.»

Вегетативні органи:

 Корінь.. Пагін: а) стебло; б) листки; в) бруньки.

 Квітка. Плід. Насіння.

Генеративні органи:

Корінь.. Пагін: а) стебло; б) листки; в) бруньки.

 Квітка. Плід. Насіння.

ІY. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Вивчення  у  формі  дослідження,з використ презент,відеороликів.

Дослідження  рухів рослин.

Дослідження Тропізмів

Ростові рухи органів рослин, зумовлені однобічним впливом факторів зовнішнього середовища

Ріст коренів до центру Землі (за силою тяжіння), а стебел – від центру Землі (проти сили тяжіння)

Дослідження Нутацій

Обертальні рухи частин стебел, листків, вусиків, коренів, які зумовлені нерівномірним ростом різ¬них частин органів рослин

Виткі рослини з лівим (берізка польова, квасоля багатоквіткова) і правим обертанням (жимолость, хміль)

 Дослідження Настій

Ростові рухи листків, пелюсток, які зумовлені зовнішніми подразниками

Розпускання бруньок, періодичні розкривання і закривання квіток

Дослідження  Таксисів

Просторові рухові реакції рослин та їх частин, які виникають під впливом однобічного подразника завдяки діяльності джгутиків

Рухові реакції одноклітинної водорості хламідомонади у відповідь на дію світла, рухи зооспор

Дослідження Сейсмонастій. 

 Найшвидші та найбільш помітні рухи, які виникають при струсах і зумовлені взаємодією АТФ з скоротливими білками

Рухи листків у мімози сором’язливої, рухи тичинок у барбарису звичайного

 Дослідження механічних рухів.

Зумовлені необоротними змінами тургорного тиску, набряканням і стисканням при висиханні

Розкривання спорангіїв, розкидання насіння “скаженим огірком”, розкривання сухих плодів

    !ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА!

V. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Пр. Асоціації.

VI. Узагальнення та систематизація знань.

Пр. «Знайди пару.» Зображення  -  вид руху.

VIІ. Підведення підсумків уроку.

Пр. «Підіб’ємо  підсумки.»

Учні діляться враженнями від уроку. Відзначають найлегші і найважчі моменти.

VIІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.        

Опрац.конспект.    Терміни  вивчити.   Підгот.  загадки  про  корінь..                                                       

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку