Тема. Біологічне значення металічних елементів.
Мета:
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, компетентність у природничих науках, збереження здоров’я, ініціативність та підприємливість, вміння вчитися впродовж життя.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Методи навчання: словесні – розповідь, бесіда
Обладнання: підручники, роздаткові картки, маркери, клей.
Хід уроку
І. Організація класу до проведення уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Розповідь
Ви вже знаєте властивості простих та складних речовин утворених металічними елементами. Знаєте, де використовують метали. Сьогодні ми поговоримо про роль металічних елементів в організмі людини.
ІV. Оголошення теми уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь
Залізо (Fe) – визначає забарвлення крові, транспортує кисень.
Багаті на Fe продукти: горіхи, бобові, листя петрушки, капуста, м'ясо червоне, печінка, риба.
Добова потреба 1 мг
Манган (Mn) – впливає на ріст і розвиток кісток.
Багаті на Mn продукти: пшеничне борошно, житній хліб, гречка, квасоля, горох, чорна смородина.
Добова потреба 2-10 мг.
Цинк (Zn) – впливає на ріст, репродуктивну функцію і зір (гостроту і нічний зір)
Багаті на Zn продукти: м'ясо, яйця, твердий сир, пивні дріжджі, гірчиця, зернобобові.
Добова норма 2,5-4 мг.
Калій (К) – забезпечує генерування нервових імпульсів, нормалізує серцебиття та роботу м’язів.
Багаті на К продукти: банани, квасоля, шпинат, йогурт, кефір, сухофрукти.
Добова норма 2,5 г
Натрій (Na) – регулювання кров’яного тиску, підтримка кислотно лужного балансу, накопичення рідини.
Багаті на Na продукти: червоний буряк, селера, морква, морська капуста. Основне джерело – кухонна сіль.
Добова норма 2-3 г.
Магній (Mg) – підтримує нормальне функціонування нервової та серцево-судинної системи.
Багаті на Mg продукти: горіхи, мигдаль, фініки, чорнослив, квасоля, яблука, лимони, риба, м'ясо, яйця.
Добова норма 0,25-0,5 г.
Кальцій (Са) – є основою кісткової тканини і відповідає за зсідання крові.
Продукти багаті на Са: молоко, сир, броколі, мигдаль, сардини, боби.
Добова норма 1 г.
Складання схеми «Роль металічних елементів в організмі людини».
Учням пропонується на листку силует людини і карточки з символами металічних елементів і продуктами багатими на них.
На основі почутого пояснення вчителя (або одночасно з ним) учні приклеюють символ хімічного елемент в місці того органу чи системи органів, діяльність яких він регулює. Збоку приклеюють карточку з переліком продуктів, багатих на цей елемент. З допомогою маркерів можна домалювати орган, якого не вистачає на схемі.
VІ. Закріплення знань.
Метод «Незакінчені речення»
«На сьогоднішньому уроці я дізнався…»
«Я думаю, що найважливішу роль в організмі відіграє металічний елемент…, тому що…»
VІІ. Домашнє завдання.
Повторити властивості металічних елементів та їхніх сполук.
Доповнити схему переліком захворювань, які може спричиняти нестача або надлишок цих елементів в організмі.
Fe |
Mn |
Zn |
K |
Na |
Mg |
Ca |
|
|