Урок "Біологічне значення металічних елементів"

Про матеріал
Розробка містить коротких конспект уроку зі схемами та додатками, може бути використана для проведення звичайного уроку, заняття гуртка чи позакласного заходу.
Перегляд файлу

 

Тема. Біологічне значення металічних елементів.

Мета:

  1. навчальна – поглибити знання про метали; формувати знання про біологічне значення металів в організмі та основні джерела їх надходження;
  2. розвивальна – розвивати вміння учнів логічно мислити, розв’язувати нестандартні завдання, аналізувати, робити висновки;
  3. виховна – формувати пізнавальний інтерес і творчу активність учнів на уроках хімії, формувати науковий світогляд.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, компетентність у природничих науках, збереження здоров’я, ініціативність та підприємливість, вміння вчитися впродовж життя.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Методи навчання: словесні – розповідь, бесіда

Обладнання: підручники, роздаткові картки, маркери, клей.

Хід уроку

І. Організація класу до проведення уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  • Пригадайте з біології, що таке мікро- і макроелементи?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Розповідь

Ви вже знаєте властивості простих та складних речовин утворених металічними елементами. Знаєте, де використовують метали. Сьогодні ми поговоримо про роль металічних елементів в організмі людини.

ІV. Оголошення теми уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь

Залізо (Fe) – визначає забарвлення крові, транспортує кисень.

Багаті на Fe продукти: горіхи, бобові, листя петрушки, капуста, м'ясо червоне, печінка, риба.

Добова потреба 1 мг

Манган (Mn) – впливає на ріст і розвиток кісток.

Багаті на Mn продукти: пшеничне борошно, житній хліб, гречка, квасоля, горох, чорна смородина.

Добова потреба 2-10 мг.

 

Цинк (Zn) – впливає на ріст, репродуктивну функцію і зір (гостроту і нічний зір)

Багаті на Zn продукти: м'ясо, яйця, твердий сир, пивні дріжджі, гірчиця, зернобобові.

Добова норма 2,5-4 мг.

Калій (К) – забезпечує генерування нервових імпульсів, нормалізує серцебиття та роботу м’язів.

Багаті на К продукти: банани, квасоля, шпинат, йогурт, кефір, сухофрукти.

Добова норма 2,5 г

Натрій (Na) – регулювання кров’яного тиску, підтримка кислотно лужного балансу, накопичення рідини.

Багаті на Na продукти: червоний буряк, селера, морква, морська капуста. Основне джерело – кухонна сіль.

Добова норма 2-3 г.

Магній (Mg) – підтримує нормальне функціонування нервової та серцево-судинної системи.

Багаті на Mg продукти: горіхи, мигдаль, фініки, чорнослив, квасоля, яблука, лимони, риба, м'ясо, яйця.

Добова норма 0,25-0,5 г.

Кальцій (Са) – є основою кісткової тканини і відповідає за зсідання крові.

Продукти багаті на Са: молоко, сир, броколі, мигдаль, сардини, боби.

Добова норма 1 г.

 

Складання схеми «Роль металічних елементів в організмі людини».

Учням пропонується на листку силует людини і карточки з символами металічних елементів і продуктами багатими на них.

На основі почутого пояснення вчителя (або одночасно з ним) учні приклеюють символ хімічного елемент в місці того органу чи системи органів, діяльність яких він регулює. Збоку приклеюють карточку з переліком продуктів, багатих на цей елемент. З допомогою маркерів можна домалювати орган, якого не вистачає на схемі.

VІ. Закріплення знань.

Метод «Незакінчені речення»

 «На сьогоднішньому уроці я дізнався…»

 «Я думаю, що найважливішу роль в організмі відіграє металічний елемент…, тому що…»

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити властивості металічних елементів та їхніх сполук.

Доповнити схему переліком захворювань, які може спричиняти нестача або надлишок цих елементів в організмі.

 

C:\Users\PC\Desktop\Людина.jpg

 

 

 

 

Fe

Mn

Zn

K

Na

Mg

Ca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
6 березня 2020
Переглядів
6826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку