Конспект уроку з основ здоров'я "Біологічні ритми і здоров'я. Значення сну в юнацькому віці." - дуже стислий, з використанням підручника «Основи здоров'я 9 клас» Т. Є. Бойченко, І. П. Василашко, О. К. Курська, - К, «Генеза», 2017
Основи здоров’я 9 клас урок № 7
Тема уроку: Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.
Мета: формувати поняття про вплив біологічних ритмів на здоров’я;
розвивати розуміння значення сну в юнацькому віці;
виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Т. Є. Бойченко, І. П. Василашко, О. К. Курська, - К, «Генеза», 2017; комп’ютер і проектор (фільм «Біологічні ритми | Сергій Часовенко»)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевірка виконання домашнього завдання
1. Назвіть складові особистої гігієни.
2. Схарактеризуйте кожну зі складових особистої гігієни.
3. Чи можна, на вашу думку, нехтувати будь-якою зі складових особистої
гігієни? Чому?
4. Чому важливо набути навичок особистої гігієни з дитинства?
5. Чому підліткам слід ретельно додержуватися правил особистої гігієни?
6. Поясніть, чому предмети особистої гігієни слід добирати індивідуально.
7. Як ви розумієте українське прислів’я: «Чистота — запорука здоров’я»?
8. Визначте, чи всіх правил особистої гігієни додержуєтеся ви щодня. Які з них вам виконувати найважче? Чому?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Одна людина легко прокидається вранці й сповнена бадьорості, а для іншої ранній підйом є проблемою й вимагає значних зусиль. Як ви вважаєте, чому?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Самостійне опрацювання матеріалу підручника с. 37-38.
Перегляд фільму «Біологічні ритми | Сергій Часовенко» з 11хв до 47хв.
V. Узагальнення та систематизація знань
Питання:
1. Як біологічні ритми впливають на життя і здоров’я людини?
2. Як розумова й фізична активність людини змінюється протягом доби та тижня?
3. Чому важливо додержуватися біоритмів життя?
4. Як міцний сон впливає на працездатність упродовж дня?
5. Як впливає порушення ритму сну й неспання на здоров’я підлітків? Чому?
VI. Підсумок уроку.
Вправа «Продовжіть незакінчене речення»
На сьогоднішньому уроці я дізнався (дізналась) про …… .
VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 7, розглянути ситуаційні завдання с. 38, скласти пам’ятку власних правил, що сприяють додержанню біоритмів життя.