Урок Брати Грімм "Бременські музиканти".

Про матеріал
Урок додаткового читання. Тема: "Брати Грімм "Бременські музиканти". Мета - формувати предметні та ключові компетентності.
Перегляд файлу

 

Тема:Урок позакласного читання . Брати Грімм «Бременські музиканти».

Мета:Формувати компетентності:

Предметні: виразне читання, аналіз літературного твору, зв’зне мовлення

Ключові:викликати в учнів інтерес до читання художньої літератури;формувати вміння обирати книги для читання, розширювати кругозір, розвивати навички оцінки дій та наслідків;виховувати любов і повагу до духовних надбань різних народів.

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

Перебіг уроку

І.Мотивація навчальної діяльності

Гра так – ні

1.Брати Грімм – німецькі збирачі фольклору.

2.Перша збірка казок, яку вони видали, називалась «Казки для дітей і родини».

3.Брати Грімм нічого не змінювали в народних казках.

4.Сюжет казки «Пані Метелиця» - мандрівний.

6.Прислівя «Хто погане робить, той сам собі шкодить» характеризує рідну дочку.

7.Народні казки завжди закінчуються щасливо.

8.У казці «Пані Метелиця» пасербиця поранила пальця голкою.

9.Пані метелиця була негарною, мала великі зуби.

10.Прслівя «У гостях добре, а вдома краще» стосується рідної дочки.

11.Основна думка казки – хто добре працює, тому й щастя.

12.В казці «Пані метелиця» багато реального.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Слово вчителя

Багато знати про все, мати уявлення про навколишній світ – це престижно. Де можна взяти інформацію? Як правильно обрати книгу?

- каталог;

- читання анотацій;

- побіжний перегляд тексту, ілюстрацій;

- бук трейлер;

-рекомендації.

Вчитель: хто з вас любить читати казки. Чим народні кращі за літературні, або гірші?

Переглянути бук трейлер «Бременські музиканти». Чим автори зацікавили майбутніх читачів?

ІV. Робота з текстом.

Переказати за планом

1.Хазяїн вигнав осла.

2.Зустріч з собакою, котом, півнем.

3. Будиночок у лісі.

4. Друзі налякали розбійників.

5.Осел, кіт, пес і півень оселяються в будинку розбійників.

Словникова робота

Лютня, мара, маслаки, утнемо, ґвалт, хвицьне.

Евристична бесіда

  1. До якого різновиду належить казка?
  2. Чому кожен з героїв пішов з дому?
  3. Що в казці смішне, а що – сумне?
  4. Сенс назви.
  5. На чиєму боці симпатія автора?
  6. Поясніть вислів «лихим вітром віє». Чого він стосується.
  7. Образи героїв

Заповнити таблицю

Герой

Осел

Собака

Кіт

Півень

Риси характеру

 

 

 

 

  1. Яка ідея казки? (утверджується …, звеличується …, уславлюється …).
  2. Основна думка: Хто дрімає, той щастя не має,  хочеш бути щасливим, то не будь лінивим,сміливому всюди щастить.

 

V. Перевір себе

Заповни таблицю

Назва твору

Автор

Жанр, вид твору

Національна література

Тема, ідея

Герої

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання: прочитати Г.К.Андерсен «Снігова королева», підготуватись до контрольної роботи.

Продовж речення: Ця казка навчила мене…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Брати Грімм  «Бременські музиканти»

Багато років тому жив на світі мельник. І був у мельника осел – хороший осел, розумний і сильний. Довго працював осів на млині, тягав на спині лантухи з борошном і ось нарешті постарів.

Бачить господар: ослаб осел, не годиться більше для роботи,- і вигнав його з дому.

Злякався осел: «Куди я піду, куди подінуся! Старий я став і слабий».

А потім подумав: «Піду-но я в німецьке місто Бремен і буду там вуличним музикантом».

Так і зробив. Пішов до німецького міста Бремен. Йде осел по дорозі і кричить по-ослиному. І раптом бачить: лежить на дорозі мисливська собака, язик висолопила і важко дихає.

– Чому ти так захекався, собака?- питає осел

.- Що з тобою?

– Втомилася, – каже собака.

- Бігла довго, от і захекався.

– Що ж ти так бігла, собака? – питає осел.

– Ах, осел,- каже собака,- пожалій мене! Жила я у мисливця, довго жила, по полях і болотах за дичиною бігала. А тепер стара стала, і задумав мій хазяїн вбити мене. Ось я і втекла від нього, а що далі робити – не знаю.

– Ходімо зі мною в місто Бремен,- відповідає їй осел,- станемо там вуличними музикантами. Гавкаєш ти голосно, голос у тебе гарний. Ти будеш співати і бити в барабан, а я буду співати і на гітарі грати.

– Що ж,- каже собака,- ходімо.

Пішли вони разом.

Осел йде – кричить ослиному, собака – гавкає по – собачому.

Йшли вони, йшли і раптом бачать: сидить на дорозі кіт; сидить сумний, невеселий.

– Що ти такий сумний? – запитує його осел.

– Що ти такий невеселий? – питає собака.

– Ах,- каже кіт,- пожалійте мене, осел і пес! Жив у своєї господині, довго жив – ловив щурів і мишей. А тепер старий став, і зуби у мене притупилися. Бачить господиня, не можу я більше мишей ловити, і задумала мене втопити у річці. Я і втік з дому. А що далі робити, як прогодуватися,- не знаю.

Осел йому відповідає:

– Ходімо з нами, кіт, місто Бремен, станемо там вуличними музикантами. Голос у тебе гарний, ти будеш співати і на скрипці грати, собака – співати і бити в барабан, а я співала й на гітарі грати.

– Що ж,- каже кіт,- ходімо.

Пішли вони разом.

Осел йде – кричить ослиному, собака – гавкає по-собачому, кіт йде нявкає по-котячому.

Йшли вони, йшли, проходять повз одного двору і бачать: сидить на воротах півень. Сидить і кричить у все горло: «Ку-ка-ре-

ку!»

– Ти що, півник, кричиш? питає його осел.

– Що з тобою сталося? – запитує його собака.

– Може, тебе хтось образив? – запитує кіт.

Ах,- каже півень, пожалійте мене, осел, собака і кіт! Завтра до моїм господарям гості приїдуть – от і збираються господарі зарізати мене і зварити з мене суп. Що мені робити?

Відповідає йому осел:

Підемо, півник, з нами в місто Бремен і станемо там вуличними музикантами. Голос у тебе гарний, ти будеш співати і на балалайці грати, кіт буде співати і на скрипці грати, собака – співати і бити в барабан, а я буду співати і на гітарі грати.

– Що ж, каже півень,- ходімо.

Пішли вони разом.

Осел йде – кричить ослиному, собака – гавкає по – собачому, кіт йде – нявкає по-котячому, півень йде – кукурікає.

Йшли вони, йшли, і ось настала ніч. Осел і пес лягли під великим дубом, кіт сів на гілку, а півень злетів на самий вершечок дерева і став звідти дивитися по сторонам.

Дивився, дивився і побачив – світиться неподалік вогник.

– Вогник світиться! – кричить півень.

Осел каже:

– Треба дізнатися, що це за вогник. Може бути, поблизу будинок стоїть.

Собака каже:

– Може, в цьому будинку м’ясо їсти. Я б поїла.

Кіт каже:

– Може, в цьому будинку молоко є. Я б попив.

А півень каже:

– Може, в цьому будинку пшоно є. Я б поклював.

Встали вони, і пішли на вогник.

Вийшли на галявину, а на галявині будинок стоїть, і віконце в ньому світиться.

Осел підійшов до будинку і заглянув у віконце.

– Що ти там бачиш, осел?- питає його півень.

– Бачу я,- відповідає осел,- сидять за столом розбійники, їдять і п’ють.

– Ох, як хочеться їсти! – сказала собака.

– Ох, як хочеться пити! – сказав кіт.

– Як би нам розбійників з хати вигнати? – сказав півень.

Думали вони, думали і придумали.

Осел тихенько поставив передні ноги на підвіконня, собака вилізла на спину віслюкові, кіт скочив на спину собаці, а півень злетів на голову кота.

І тут вони всі разом закричали:осел – ослиному, собака – по-собачому, кіт – по-котячому, а півень закукурікав. Закричали вони ввалилися через вікно в кімнату. Злякалися розбійники і втекли в ліс. А осел, собака, кіт і півень сіли навколо столу і взялися за їжу.

Їли-їли, пили-пили – наїлися, напилися і спати лягли. Осел розтягнувся у дворі на сіні, собака вляглася перед дверима, кіт згорнувся клубком на теплій печі, а півень злетів на ворота. Загасили вони багаття в будинку і заснули.

А розбійники сидять у лісі і дивляться з лісової хащі на свій будинок. Бачать – вогонь у віконці погас, стало темно.

І послали вони одного розбійника подивитися, що в хаті робиться. Може, даремно вони так злякалися. Підійшов розбійник до будинку, відчинив двері, зайшов на кухню. Глядь, а на печі два вогники горять.

«Напевно, це вугілля,- подумав розбійник. Ось я зараз лучинку розпалю».

Ткнув він вогник лучиною, а це був котяче око. Розсердився кіт, скочив, зафыркал, так як хапне розбійника лапою, та як зашипить.

Розбійник – у двері. А тут його собака за ногу схопила.

Розбійник – у двір. А тут його осел копитом буцнув.

Розбійник – у ворота. А ворог півень як закричить:

– КукарІку!

Розбійник кинувся з усіх ніг до лісу. Прибіг до своїх товаришів і каже:

– Біда! У нашому будинку страшні велетні оселилися. Один мені своїми довгими пальцями в обличчя вчепився, інший мені ножем порізав ногу, третій мене але спині ломакою стукнув, а четвертий кричав мені услід: «Тримай злодія!»

– Ох,- сказали розбійники, – нам треба звідси чимшвидше йти!І розбійники пішли з цього лісу назавжди.А бременські музиканти – осел, собака, кіт і півень – залишилися жити у них в будинку та поживати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевір себе

 

Назва твору

Автор

Жанр, вид твору

Національна література

Тема, ідея

Герої

 

 

 

 

 

 

 

 

Заповнити таблицю «Характеристика образів»

 

Герой

Осел

Собака

Кіт

Півень

Риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

Перевір себе

 

Назва твору

Автор

Жанр, вид твору

Національна література

Тема, ідея

Герої

 

 

 

 

 

 

 

 

Заповнити таблицю «Характеристика образів»

 

Герой

Осел

Собака

Кіт

Півень

Риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

Перевір себе

 

Назва твору

Автор

Жанр, вид твору

Національна література

Тема, ідея

Герої

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заповнити таблицю «Характеристика образів»

 

Герой

Осел

Собака

Кіт

Півень

Риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку