5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок брейн-ринг (Національно-визвольна війна середини 17 ст.)

Про матеріал
: Закріпити знання, уміння та навички з те¬ми «Національно-визвольна війна українського наро¬ду під проводом Б. Хмельницького 1648—1657 рр.»; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальню¬вати історичні явища та події, визначати їх суть, причини, значення; давати розгорнуту характерис¬тику історичних діячів, визначати їхнє місце і роль в історичному прогресі; виховувати любов до рідної історії. Тип уроку: контроль знань, закріплення умінь і навичок. Форма уроку: у формі гри «Брейн-ринг».
Перегляд файлу

8 клас. Конспект уроку

Тема уроку: Національно-визвольна війна українського народу  під проводом Б. Хмельницького 1648-1657 рр.

Мета уроку:  Закріпити знання, уміння та навички з те­ми «Національно-визвольна війна українського наро­ду під проводом Б. Хмельницького 1648—1657 рр.»; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальню­вати історичні явища та події, визначати їх суть, причини, значення; давати розгорнуту характерис­тику історичних діячів, визначати їхнє місце і роль в історичному прогресі; виховувати любов до рідної історії.

Тип уроку: контроль знань, закріплення умінь і навичок.

Форма уроку: у формі гри «Брейн-ринг».

Обладнання: підручник, карта Національно-визвольна війна українського наро­ду проти поляків під проводом Б. Хмельницького 1648-1657 рр.

Підготовка класу: Для ігрових столів необхідно взяти дві учнівські парти, прикріпити до них світильники.

Підготовка учнів: Вчитель ділить клас на декілька команд (6 чоловік у команді), які змагатимуться між собою.

Ознайо­млення учнів із правилами гри.

1)  Ведучий дає запитання і говорить слово «час», після цього команди мають право натискати кнопки на столах і відповідати.

2)  Якщо  одна   з   команд   натисне   на   кнопку раніше, ніж ведучий скаже слово «час», то вона поз­бавляється права відповіді на це запитання.

3) На обговорення одного питання дається одна хвилина часу.

4) Відповідь повинна бути повною, точною і впев­неною.                                   

5)  Якщо одна з команд дала неправильну від­повідь, інша команда має право на відповідь та 20 секунд часу на обговорення.

6)   Під час гри проводиться конкурс капітанів, де запитання повинні бути підвищеної складності.

Хід уроку

Запитання для гри.

1.   З якого роду походив Богдан Хмельницький?                    

2.   Де і коли народився Богдан Хмельницький?

3.   Де навчився турецької мови Хмель­ницький ?

4.  Коли Богдана Хмельницького було обрано гетьманом?

5.  Розкрийте зміст терміну «національно-виз­вольна боротьба».

6.   Які  причини     Визвольної     війни 1648-1657 рр. ?

7.   Хто був головною рушійною силою Визвольної вій­ни ?

8.   Який   характер   носила   Визвольна   війна 1648-1657 рр.?

9.   Яка соціальна група більше відчувала на собі соціальний гніт?           

10.   Яка соціальна група більше відчувала на собі національно-релігійний гніт?

11.    Назвіть     завдання     Визвольної    війни 1648-1657 рр.

12.    Що означає термін «універсал»?

13.    Що таке «автономія»?

14.   Як відбувалась організація української повстанської армії?

15.   Коли відбулась битва під Корсунем і хто переміг?

16.   Коли відбулась битва під Пилявцями і хто переміг?

17.  Охарактеризуйте Програму розбудови Української гетьманської держави Хмельницького.

18.   Назвіть умови Біло­церківського миру.

19.   Перерахуйте сорат­ників   Богдана   Хмельниць­кого.

20. Назвіть головні дже­рела поповнення державної казни Гетьманщини середи­ни XVII ст.

21.   Чому  Б.Хмельниць­кий не зміг взяти м. Львів?

22.  Що свідчить про на­явність державності на Ук­раїні після Зборівського ми­ру?

23.   Коли відбулась битва під Жов­тими Водами і які її результати?

24.    Які головні умови «березневих статей»?

25.    Головні   умови Зборівського миру?

26.   Яку назву мала козацька держава середини XVII століття?

27.   Яку емблему мала козацька держава?

28.   Як   називали    по-іншому   кордони   козацької держави?

29.   Хто очолював з обох сторін делегації під час Переяславської ради?

30.   Коли відбулась битва під Берестечком?

31.   Головна причина поразки козаків у битві під Берестечком?

32. Охарактеризуйте умови Білоцерківського мирного договору.

33. Чому московські посли відмовились прися­гати на вірність виконання угод Переяславської Ради?

34.  Якій   країні   най­більшого значення надавав у дипломатичних стосунках Б. Хмельницький після Пе­реяславської Ради?

35. Скільки назв має російсько-московський до­говір 1654 р.?

36. Суть Віленського московсько-польського перемир`я.

37.  Назвіть органи державної влади Гетьманщини.

38.  Охарактеризуйте адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини.

39.  Зовнішня політика Української козацької держави.

40. Доведіть, що доля Б. Хмельницького на по­чатку Визвольної війни нагадувала долю С. Нали­вайка.

41. Коли помер Богдан Хмельницький?

42.   Де  був  похований Б. Хмельницький?

43.   Порівняйте   умови Зборівського   і   Білоцерків­ського миру і доведіть, який з  них  був  вигіднішим для України?

44. У «квітневих» статтях Б. Хмельницького на­раховувалося 32 статті, але цар прийняв лише 12. Про що йшла мова у 12 статті?

45.   Історичне   значення   Визвольної війни   для  України  та  її   народу?

Домашнє завдання. Заповнити таблицю «Національно-визвольна боротьба 1648-1657 рр.»:

Причини війни

Основні битви

Наслідки війни

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Tokaruk Svitlana Ivanivna
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
13 травня
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку