Урок "Брейн-ринг" з математики для учнів 2 класу "Веселий математик"

Про матеріал
Брейн-ринг з математики для учнів 2 класу "Веселий математик". Мета і завдання: • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки; • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад¬них ситуаціях і нестандартно підходити до ви¬рішення проблем; • виховувати самостійність, активність і культу¬ру поведінки; • підвищувати інтерес до матема¬тики; • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив; формувати навички змістовного проведення вільного часу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Брейн-ринг з математики

для учнів 2-Б класу

«Веселий математик»

Підготувала і провела вчитель початкових класів

Шуліка Світлана Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА

 

     ЦАРИЦЯ

 

        УСІХ

 

        НАУК!

 

 

 

Мета і завдання:

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у склад­них ситуаціях і нестандартно підходити до ви­рішення проблем;
  • виховувати самостійність, активність і культу­ру поведінки;
  • підвищувати інтерес до матема­тики;
  • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив; формувати навички змістовного проведення вільного часу.

- Математику царицею наук

 Ми по праву вважаємо.

 На її честь брейн-ринг розпочинаємо.

   Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг  «Веселий математик» для учнів нашого класу, який допоможе нам виявити ваші знання з математики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба, взаємодопомога і винахідливість.

Девіз:

1.Щоб вести кораблі,

  Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід,

Математику знати!

Всіх наук вона цариця,

Знає різні таємниці!

Треба нам її вивчати,

Щоб уміти все і знати,

Таємниці всі розкрити

Й цю науку полюбити!

 

2. Тобі, математико, наші вітання,

Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

Сучасну і давню науку чудову

Сьогодні у дії побачимо знову.

 

3.Чекають тут різні на вас запитання,

І хитрі задачі, й цікаві завдання.

Питання серйозні та є й жартівливі,

Тож будьте уважні і будьте кмітливі.

 4.Щось відоме й нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь давай!

5.Щоб помилок уникати,

   Треба розум розвивати,

   Гостре око, слух, терпіння.

   І про тебе всамкінець

   Люди скажуть: «Молодець!»

6.Вельмишановне журі!

   До вас ми шлем свої вітання.

   Бажаємо гарного настрою вам,

  А нам – успіху в змаганнях!

Ведучий

У нашій грі приймають участь 2 команди « Плюс» та « Мінус».

Проходить привітання учасників команд.

1 РАУНД – ПРИВІТАННЯ КОМАНД

1-й капітан (шикує свою команду).

  Команда (гравці всі разом): « Плюс»

Рівняйсь, струнко! Наш девіз!

1, 2, 3,4, 5 —

Ми вас хочем привітать.

Марно ви часу не гайте.

Математику вивчайте.

 

2-й капітан (шикує свою команду).

Команда « Мінус»    Наш девіз!

 Ми суперників вітаємо.

Чи здолаємо вас — не знаємо.

Будемо чесно ми змагатись.

Щоб перемагати й не здаватись!
 

 

Запрошую вас до участі у математичному брейн - рингу. Послухайте правила гри.

 

 Граємо до семи раундів. В кожному раунді буде розігруватися певна кількість балів. Час на обговорення – 30 секунд -1 хвилина . Після того, як буде оголошене завдання й подано сигнал « Час», капітан тієї команди, яка знає відповідь, піднімає сигнальну картку та повідомляє нам, хто буде відповідати: номер гравця, його прізвище та ім’я.
Увага! Коли у команди немає правильної відповіді, дається час на обговорення другій команді

 

Пам'ятка учасника гри

1) Під час гри будь зібраним і дуже уважним.

2) Поважай себе, поважай думку інших.

3) Працюй швидко, правильно, раціонально використовуючи час.

4) Висувай нові ідеї.

5) Пам'ятай: ти — член команди, отже, відповідаєш і за себе, і за всю команду.

 

Не можна:

1) вигукувати відповіді або запитання;

2) перебивати, підказувати;

3) критикувати висловлювання інших.

 

— Хто знає відповідь-сигналізують! За кожну правильну відповідь чи правильне розв'язання  вправи команда отримує бал. Ураховують також швидкість, організованість.
 

Команди готові?

Рахунок 0:0. Починаємо гру!

 

 

 ІІ раунд «Мозковий штурм»

 

1.Як  називаються числа  при додаванні?

2. Як  називаються числа  при відніманні?

3.Як  знайти  невідомий  доданок?

4.Яку дію  виконати, якщо  число  збільшити на кілька одиниць ?

5. Яку дію  виконати, якщо  число  зменшити на кілька одиниць?

6. Як  знайти  периметр  прямокутника?

7.Що  треба  зробити, щоб  порівняти  два числа?

8. Скільки  сантиметрів  в 1 дециметрі?

9.Як   називається  результат  дії віднімання ? 

10. Яка геометрична фігура немає кутів?

 

 

 

        ІІІ раунд    «Цікавий ребус»

 

На столі у двох команд є конверт з ребусами.

Капітан його відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв.

Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали

 

 

Ребуси для 1 команди:

100 вп (стовп)

 і 100 рія (історія)

 мі 100 (місто)

3 зуб (тризуб)

40ка (сорока)

7’я (сім’я)

Ві 3 ла (вітрила)

Ребуси для 2 команди:

100 лиця (столиця)

ті 100 (тісто)

Р 1 а (родина)

3 га (тривога)

С 3 ж (стриж)

Ро 7’’а (роса)

Ві 3 ла

 

 ІV раунд    «Геометричний»

Загадки про геометричні фігури

Три у мене сторони.

Міцно зв’язані вони,

А між ними – три кути.

Хто я? Чи впізнали ви?

Чотири маю сторони,

Усі однакові вони;

Всі четверо кутів – прямі,

Ім’я моє назвіть самі.

Ось вам загадка не проста:

Не маю жодного кута.

Фігура я геометрична,

Така гарненька, симпатична,

На сонце дуже схожа я.

Самі назвіть моє ім’я.

Чотири маю сторони,

Не всі однакові вони.

Прямих кутів 4 маю.

Як мене звати, не згадаю!

По 2 конверти  з  геометричними  фігурами для кожної команди

Скласти  предмети  (Машинка, Сніговик)

МАШИНКА (4 прямокутники, 2 круги).

СНІГОВИК (5 кругів,6  трикутників)

 

V раунд– « Конкурс художників»

1. Намалювати одночасно двома руками: однією круг, а другою – прямокутник. Командам нараховується по одному балу за більше схожі до оригіналу фігури.

                                                                                                                                                     2. За командою ведучого намалювати з закритими очами квадрат, у нього в  середині овал, праворуч від нього -  трикутник. Командам нараховуються бали за схожі фігури.

 

VІ раунд – « Прапорець переможця»

 На плакаті записані приклади у вигляді сходинок. На верхній сходинці прикріплено прапорець, а на бічних “сходинках” – приклади.

Від кожної команди по черзі гравці розв’язують приклади.

Виграє команда, яка жодного разу не помилилась і першою забере прапорець.

 

VІІ раунд – « Конкурс капітанів»

 Кожен капітан  відповідає на 5 питань. Питання записані на картках, і учасники конкурсу  витягують картки почергово и відразу же відповідають на них.

  1. Який день тижня відповідає числу 3? (Середа).
  2. Скільки місяців у році? (12)
  3.  Скільки складів у слові «Буратіно»? (4) 
  4. Скільки вух у п’яти мишей?   (10)
  5. Ім’я дівчинки, яка жила у семи гномів? (Білосніжка) 
  6. Скільки букв у слові «школа»? (5)
  7. Скільки сторін у квадрата? (4)
  8. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
  9. Продовжи прислів’я: «Зробив діло…………(гуляй сміло).
  10.  Скільки букв в українському алфавіті? (33).                                                                                     

 

Ведуча.  За хвилиною — хвилина.

           Ось і грі прийшов кінець.

        Тож показуйте  нам рахунок:

        Хто сьогодні молодець?

(Підведення підсумків гри)

 

 Ведучий. Дві команди добре грали,

                  Хоч без досвіду гравц

                  Відповіді показали,

                  Що обидві — молодці!

Ведуча

Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І  з  завданнями усіми

 Впоралась вона спритніше.

Ведучий.

Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

 Їм солодкий приз — медалі,

Щоб було про що згадати.

Ведучий.

 Тож прийміть від нас на пам’ять

Ці медалі “золоті”.

Вам бажаємо удачі

 І в навчанні, і в житті!

 

Таблиця оцінювання

 

І команда

ІІ команда

раунд

Титул

бали

титул

бали

І

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

ІV

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 

 

VII

 

 

 

 

Всього

 

 

 

 

найкмітливіші, найерудованіші, найуважніші

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рибалка Ганна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Сценарії
НУШ
Додано
20 червня 2022
Переглядів
934
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку