Брейн-ринг з математики
для учнів 2-Б класу
«Веселий математик»
Підготувала і провела вчитель початкових класів
Шуліка Світлана Михайлівна
МАТЕМАТИКА
ЦАРИЦЯ
УСІХ
НАУК!
Мета і завдання:
- Математику царицею наук
Ми по праву вважаємо.
На її честь брейн-ринг розпочинаємо.
Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг «Веселий математик» для учнів нашого класу, який допоможе нам виявити ваші знання з математики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба, взаємодопомога і винахідливість.
Девіз:
1.Щоб вести кораблі,
Щоб у небо злітати,
Треба твердо, як слід,
Математику знати!
Всіх наук вона цариця,
Знає різні таємниці!
Треба нам її вивчати,
Щоб уміти все і знати,
Таємниці всі розкрити
Й цю науку полюбити!
2. Тобі, математико, наші вітання,
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
3.Чекають тут різні на вас запитання,
І хитрі задачі, й цікаві завдання.
Питання серйозні та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
4.Щось відоме й нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь давай!
5.Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння.
І про тебе всамкінець
Люди скажуть: «Молодець!»
6.Вельмишановне журі!
До вас ми шлем свої вітання.
Бажаємо гарного настрою вам,
А нам – успіху в змаганнях!
Ведучий
У нашій грі приймають участь 2 команди « Плюс» та « Мінус».
Проходить привітання учасників команд.
1 РАУНД – ПРИВІТАННЯ КОМАНД
1-й капітан (шикує свою команду).
Команда (гравці всі разом): « Плюс»
Рівняйсь, струнко! Наш девіз!
1, 2, 3,4, 5 —
Ми вас хочем привітать.
Марно ви часу не гайте.
Математику вивчайте.
2-й капітан (шикує свою команду).
Команда « Мінус» Наш девіз!
Ми суперників вітаємо.
Чи здолаємо вас — не знаємо.
Будемо чесно ми змагатись.
Щоб перемагати й не здаватись!
Запрошую вас до участі у математичному брейн - рингу. Послухайте правила гри.
Граємо до семи раундів. В кожному раунді буде розігруватися певна кількість балів. Час на обговорення – 30 секунд -1 хвилина . Після того, як буде оголошене завдання й подано сигнал « Час», капітан тієї команди, яка знає відповідь, піднімає сигнальну картку та повідомляє нам, хто буде відповідати: номер гравця, його прізвище та ім’я.
Увага! Коли у команди немає правильної відповіді, дається час на обговорення другій команді
Пам'ятка учасника гри
1) Під час гри будь зібраним і дуже уважним.
2) Поважай себе, поважай думку інших.
3) Працюй швидко, правильно, раціонально використовуючи час.
4) Висувай нові ідеї.
5) Пам'ятай: ти — член команди, отже, відповідаєш і за себе, і за всю команду.
Не можна:
1) вигукувати відповіді або запитання;
2) перебивати, підказувати;
3) критикувати висловлювання інших.
— Хто знає відповідь-сигналізують! За кожну правильну відповідь чи правильне розв'язання вправи команда отримує бал. Ураховують також швидкість, організованість.
Команди готові?
Рахунок 0:0. Починаємо гру!
ІІ раунд «Мозковий штурм»
1.Як називаються числа при додаванні?
2. Як називаються числа при відніманні?
3.Як знайти невідомий доданок?
4.Яку дію виконати, якщо число збільшити на кілька одиниць ?
5. Яку дію виконати, якщо число зменшити на кілька одиниць?
6. Як знайти периметр прямокутника?
7.Що треба зробити, щоб порівняти два числа?
8. Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?
9.Як називається результат дії віднімання ?
10. Яка геометрична фігура немає кутів?
ІІІ раунд «Цікавий ребус»
На столі у двох команд є конверт з ребусами.
Капітан його відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв.
Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали
Ребуси для 1 команди:
100 вп (стовп)
і 100 рія (історія)
мі 100 (місто)
3 зуб (тризуб)
40ка (сорока)
7’я (сім’я)
Ві 3 ла (вітрила)
Ребуси для 2 команди:
100 лиця (столиця)
ті 100 (тісто)
Р 1 а (родина)
3 га (тривога)
С 3 ж (стриж)
Ро 7’’а (роса)
Ві 3 ла
ІV раунд «Геометричний»
Загадки про геометричні фігури
Три у мене сторони.
Міцно зв’язані вони,
А між ними – три кути.
Хто я? Чи впізнали ви?
Чотири маю сторони,
Усі однакові вони;
Всі четверо кутів – прямі,
Ім’я моє назвіть самі.
Ось вам загадка не проста:
Не маю жодного кута.
Фігура я геометрична,
Така гарненька, симпатична,
На сонце дуже схожа я.
Самі назвіть моє ім’я.
Чотири маю сторони,
Не всі однакові вони.
Прямих кутів 4 маю.
Як мене звати, не згадаю!
По 2 конверти з геометричними фігурами для кожної команди
Скласти предмети (Машинка, Сніговик)
МАШИНКА (4 прямокутники, 2 круги).
СНІГОВИК (5 кругів,6 трикутників)
V раунд– « Конкурс художників»
1. Намалювати одночасно двома руками: однією круг, а другою – прямокутник. Командам нараховується по одному балу за більше схожі до оригіналу фігури.
2. За командою ведучого намалювати з закритими очами квадрат, у нього в середині овал, праворуч від нього - трикутник. Командам нараховуються бали за схожі фігури.
VІ раунд – « Прапорець переможця»
На плакаті записані приклади у вигляді сходинок. На верхній сходинці прикріплено прапорець, а на бічних “сходинках” – приклади.
Від кожної команди по черзі гравці розв’язують приклади.
Виграє команда, яка жодного разу не помилилась і першою забере прапорець.
VІІ раунд – « Конкурс капітанів»
Кожен капітан відповідає на 5 питань. Питання записані на картках, і учасники конкурсу витягують картки почергово и відразу же відповідають на них.
Ведуча. За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків гри)
Ведучий. Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравц
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!
Ведуча
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з завданнями усіми
Впоралась вона спритніше.
Ведучий.
Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз — медалі,
Щоб було про що згадати.
Ведучий.
Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі “золоті”.
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
Таблиця оцінювання
|
І команда |
ІІ команда |
||
раунд |
Титул |
бали |
титул |
бали |
І |
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
ІV |
|
|
|
|
V |
|
|
|
|
VІ |
|
|
|
|
VII |
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|
найкмітливіші, найерудованіші, найуважніші