Бердичівський ліцей-інтернат
спортивного профілю
Розробка уроку
з технологій
11 клас
Модуль «Креслення»
Вчитель:
Дем’янчук
Руслан Миколайович
Тема уроку: Будівельні креслення. Зображення на будівельних кресленнях.
Мета уроку: Ознайомити учнів із будівельними кресленнями і навчити графічно грамотно їх виконувати. Повторити та систематизувати знання учнів з раніше вивченого матеріалу, підготувати до самостійного виконання завдання.
Розвивати в учнів графічні вміння та навички при виконанні будівельних креслень. Формувати вміння правильно організовувати робоче місце, вчити раціонально використовувати робочий час та матеріали, самостійно знаходити рішення та застосовувати знання на практиці; розвивати логічне мислення та творчі здібності учнів.
Виховувати любов до професій, пов’язаних із креслярською документацією. Виховувати почуття відповідальності за якість своєї роботи, культуру праці, формувати вміння працювати у колективі.
Цілевизначення:
Учень (учениця) буде знати:
Знає види будівельних креслень.
Пояснює послідовність оформлення будівельних креслень.
Розуміє умовні графічні позначення
Має уявлення про види й призначення будівельних креслеників; особливості зображень на будівельних креслениках.
Знає визначення, призначення та основні види технічних креслень.
Має уявлення про елементи будинків.
Учень (учениця) буде вміти:
Виконує побудову планів, фасадів та розрізів будівель.
Читає архітектурно-будівельні креслення.
Вміє порівнювати інженерно-будівельні та архітектурно-будівельні креслення.
Знає, які масштаби застосовують на будівельних кресленнях.
Виконує та читає нескладні будівельні кресленики.
Вміє позначати вікна, двері, плити, термоізоляцію.
Використовує довідкову інформацію для читання та виконання основних видів технічних схем.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: Таблиці, підручник, ноутбук, мультимедійний проектор , педагогічний програмний засіб «Світ креслення».
Матеріали та інструменти: папір формату А4, креслярські інструменти.
План уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів, мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
ІУ. Узагальнення, систематизація вивченого навчального матеріалу.
У. Самостійна робота учнів.
УІ. Завдання для домашньої роботи.
ПЕРЕБІГ УРОКУ:
І. Організація учнів до уроку, перевірка необхідних креслярських інструментів.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальна бесіда
(Мета: повторити раніше вивчений матеріал про топографічні креслення)
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку, визначення цілей уроку. На сьогоднішньому уроці ми з вами вивчимо тему «Будівельні креслення. Зображення на будівельних кресленнях».
Цілевизначення «Незакінчені речення»
(відповіді учнів)
ІУ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У. Вивчення нового матеріалу
1. Пропоную учням скористатися інтернет-пошуком у мобільних телефонах та знайти зміст визначення «будівельні креслення».
Будіве́льне кре́слення — підрозділ технічного креслення, у якому розглядаються прийоми і правила виконання та оформлення будівельних креслеників.
Будівельними креслениками називають кресленики з приналежними до них текстовими документами, що містять проеційовані зображення споруди або її частин та інші дані, необхідні для її спорудження, а також для виготовлення будівельних виробів та конструкцій.
За призначенням будівельні креслення ділять на креслення будівельних виробів і на будівельно-монтажні креслення. За кресленнями будівельних виробів на підприємствах будіндустрії виготовляють окремі частини і деталі будівель і споруд. За будівельно-монтажними кресленнями на будівельних
майданчиках здійснюють складання і зведення будівель і споруд.
Виконують будівельні креслення за правилами прямокутного проеціювання на основні площини проекцій (фронтальну, горизонтальну і профільну) із застосуванням розрізів. Але, зважаючи на специфіку зображуваних предметів, будівельні креслення мають деякі особливості.
Зображення на будівельних кресленнях
Основними зображеннями на будівельних кресленнях є фасад, план , розріз.
Фасад - це зображення зовнішнього боку будинку. Вигляд будинку спереду - головний фасад, вигляд зліва чи справа - бічний фасад. На фасадах показують розміщення дверей, вікон, архітектурні деталі будинку. Фасад дає загальне уявлення про розмір будинку і пропорції його окремих частин. Розміри на фасадах не наносять.
План будинку (чи його поверху) - це розріз горизонтальною площиною на рівні, трохи вищому від підвіконня. Для багатоповерхового будинку плани виконують для кожного поверху. За планом можна визначити форму і розміри будинку, взаємне розташування приміщень у ньому (так само і для поверху), розміщення вікон і дверей, товщину стін і перегородок тощо. На планах наносять умовні зображення санітарно-технічного обладнання, систем опалення, водопостачання.
Перерізи стін, виконані з матеріалу, який є для будинку основним, не штрихують. Окремі ділянки з іншого матеріалу штрихують. Для кожного приміщення на плані зазначають площу (у квадратних метрах). Площу вказують цифрою позначення одиниці і підкреслюють лінією .
На плані показують розбивочні осі — лінії, проходять вздовж зовнішніх і внутрішніх капітальних стін. З проведення цих осей починають побудову плану будинку. Вертикальні осі на плані позначають арабськими цифрами, взятими в кружечки, а горизонтальні — великими літерами.
Розріз – це розріз будівлі вертикальною січною площиною, як правило вона проходить по віконних і дверних прорізах для показання внутрішньої будови будинку чи вмісту поверхні.
Щоб показати внутрішню будову будинку, його висоту (чи
висоти поверхів), на будівельних кресленнях застосовують вертикальні розрізи (поздовжні чи поперечні). Одержують вертикальні розрізи за допомогою вертикальних січних площин, котрі, як правило, по віконних і дверних прорізах. Позначення розрізів виконують як звичайно, але замість великих літер проставляють римські цифри.
Розміри на будівельних кресленнях
МАСШТАБИ
На будівельних креслення використовують масштаби зменшення: 1 : 100; 1 : 200; 1 : 400.
Для невеликих будівель використовують масштаб 1 : 50.
ЯК ЧИТАТИ БУДІВЕЛЬНІ КРЕСЛЕННЯ
Будівельні креслення, як правило, використовуються в якості візуального інструменту в створенні будинків, мостів та інших споруд. У той час як ці креслення досить прості і зрозумілі для тих людей, у яких є досвід роботи в будівництві або архітектурі, для інших вони складні для розуміння. Вміння читати будівельні креслення допоможе вам зрозуміти більш детально план будівництва.
ПРАВИЛЬНІ КРОКИ
1.Ознайомтеся з масштабом креслення. Розберіться з розмірами конкретних деталей, які представлені на кресленні. Як правило, більшість креслень створюються в масштабі 1 до 50-100, інші масштаби можуть використовуватися при створенні великих конструкцій. Завжди визначайте масштаб креслення до того, як почнете вивчати його детально.
2. Вивчіть основні позначення, які використовуються при створенні будівельних креслень. Оскільки креслення розробляються в такому маленькому масштабі, то використання певних позначень часто необхідне. Так як існує величезна кількість позначень, для читання креслення вам необхідно знати кілька основних з них. Деякі з таких позначень, що використовуються у кресленнях: прямокутник, коло і трикутник.
3. Зверніть увагу на цифри в кружечку. Будівельні креслення зазвичай створюються в такому маленькому масштабі, при якому неможливо намалювати всі деталі. З цієї причини, часто додають номери в кружечках на певні частини креслення. Ці обведені цифри показують, що дана ділянка більш докладно розписана на іншій сторінці.
4. Вивчіть специфічну абревіатуру. У будівельних кресленнях часто користуються абревіатурою. За допомогою символів показують форму, процес і навіть розміри, використовуючи лише кілька букв. Деякі з найбільш поширених скорочень, що використовуються в будівельних кресленнях включають: ГЛ - глибина, Д - діаметр.
5. Працюйте у команді. Коли нічого не допомагає, консультуйтеся з іншими учнями, щоб краще зрозуміти креслення. Звертайтесь по допомогу до вчителя: він завжди зможе допомогти вам розібратися з тим, що незрозуміло.
ІУ. Узагальнення, систематизація вивченого матеріалу.
Пропоную учням виконати тестові завдання з педагогічного програмного засобу «Світ креслення» (Тема1), перевіряю та аналізую отримані результати
Підводжу підсумки повторення вивченого матеріалу та пропоную учням виконати самостійну роботу.
У. Самостійна робота.
Завдання: побудувати в робочому зошиті план класу і нанести необхідні розміри і позначки.
УІ. Домашнє завдання
Побудувати на форматі А4:
І.р. - бічний фасад навчального корпусу ліцею-ітернату;
ІІ.р. - основний фасад навчального корпусу ліцею-ітернату.