Урок "Будова атома. Магічні кульки"

Про матеріал
На цьому уроці діти матимуть можливість спостерігати за явищем притягування та зрозуміти його зв'язок із будовою атому, а також дізнаються про загадковий світ бурштину та його назву, пов'язану з електронами. Цей урок заохочує активну участь учнів, сприяє їхньому цікавому вивченню наукових понять та розвиває їхню уважність та спостережливість.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку "Будова атома. Магічні кульки"

Клас: 2

Тема: Будова атома. Магічні кульки.

Мета уроку:

Засвоїти основні поняття про будову атома та його складові частини.

Розглянути явище притягування дрібних предметів та пов'язати його з будовою атому.

Розвивати вміння уважно слухати, сприймати та аналізувати інформацію.

Розвивати навички спостереження та логічного мислення.

Обладнання:

Модель атому.

Магніти та дрібні предмети для досліду "Магічна кулька".

Відеоматеріали про будову атому та властивості бурштину.

Хід уроку:

Вступ (5 хвилин):

1.Привітання учнів.

Ми сьогодні з вами з продовжуємо подорож Україною. Згадайте скільки областей в Україні?

24.Автономна Республіка Крим та міста Київ та Севастополь.

-Які області ми з вами вже вивчили? Закарпатську, Львівську,Одеську.

Показати Вінницьку область на карті.

Що нам відомо  про цю область?

Вінницьку область утворено 27 лютого 1932 року. Герб Вінницької області- це щит, поділений на 4 частини. На синіх полях, розташованих навскіс, зображені жовті сонця, а на червоних білі хрести з білими півмісяцями. Адміністративний (обласний) центр Вінницької області- місто Вінниця.

Які цікаві факти про вінницьку область вам вже відомі?

На території Вінницької області відомо близько 15 стоянок палеоліту.

 У місті Вінниця збудовано найбільший в Україні та Європі плавучий світло-музичний фонтан. Він розташований на річці Південний Буг, з якої бере воду. Висота найвищого струменя фонтана- понад 60 метрів.

Продовжуємо подорож Вінничиною.

Прочитаємо лист Центаврика.

Порівняння атомів у речовині з камінням граніту з Гніванського кар'єру.

2.1) Перегляд відеофрагменту та розгляд моделі атому (10 хвилин):

Перегляд короткого відеоролика про будову атому та обговорення основних складових частин.

Розгляд моделі атому, пояснення ролі електронів, протонів та нейтронів у будові атома.

2)Молекулярний пазл:

Виріжте з картону атоми різних елементів та дайте учням завдання скласти молекулу, використовуючи ці атоми як пазли. Наприклад, вони можуть спробувати зібрати молекулу води

-Які атоми вам уже відомі?()

- В якій молекулі ми їх зустрічали?(в молекулі води)

-Хто бажає записати формулу води?Н2О

-Що означає кожна буква та цифра в цьому записі?

3.Вправи для покращення зору (5 хвилин):

"Очі як атоми"

Учні сідають зручно .

Прослухайте вчителя та слідуйте його інструкціям:

Зображайте великі атоми. Помітно розширюйте та звужуйте очі, як якби вони були атомами, які рухаються.

Зображайте маленькі атоми. Помітно стискуйте очі, зменшуючи їхню видимість, як якби вони стали меншими атомами.

Робіть великі-маленькі атоми разом із зміною рухів голови вгору та вниз.

Зображайте атоми, які обертаються. Повільно обертайте очі вліво та вправо, намагаючись зробити це рівномірно та безперервно.

Зображайте "скакучі атоми". Швидко моргайте очима, намагаючись бути якнайшвидшими та точними.

Після кількох хвилин інструкцій, зупиніться та розслабте очі. Подякуйте учням за участь та нагадайте їм про важливість регулярних вправ для очей, особливо під час тривалого вивчення або роботи на комп'ютері.

Ця фізкультхвилинка не лише допоможе розслабити очі, але й дозволить дітям весело і цікаво займатися на уроці, водночас вивчаючи про атоми.

Виконання спеціальних вправ для тренування зору та сприяння кращому сприйняттю навколишнього середовища.

Відеоматеріал "Дивовижний світ електронів" (7 хвилин):

Перегляд відеоролика, який розповідає про захоплюючі властивості електронів та їхню роль у будові атому.

Пояснення про бурштин та його властивості (3 хвилини):

Коротка інформація про бурштин та походження його назви від грецького слова "електрон". Бурштин - це природна смола, яка твердіє та стає кам`яноподібною через мільйони років. Це матеріал, який має історію використання в різних культурах як прикраса, лікарський засіб та амулет. Бурштин може містити включення: дрібні комахи, листя, квіти та інші рослинні частини, які залишилися в смолі, коли вона тверділа. Це робить бурштин цінним як природний ресурс і для науки, оскільки включення можуть бути дуже старими та важливими для вивчення минулих епох.

В його імені є відгомін слова "електрон", що походить від грецької мови, оскільки бурштин має властивість електризуватися під час тертя та притягувати невеликі предмети. Ця властивість відома ще з давніх часів та робить бурштин цікавим для вивчення в науці та на уроках хімії та фізики.

Дослід "Магічна кулька" (10 хвилин):

Учні виконують дослід, поклавши дрібні предмети на стіл та спостерігаючи за їхньою реакцією на наближення магніту. Обговорення отриманих результатів.

Якщо потерти деякі фізичні тіла, що складаються з різних речовин, одне об одне, вони почнуть притягувати до себе легкі пилинки або частинки паперу. У цьому разі кажуть , що тіло має електричний заряд, тобто воно  є електрично зарядженим. Електричний заряд- це фізична величина, що характеризує властивість заряджених фізичних тіл вступати в електричну взаємодію(тобто притягуватися або відштовхуватися).Тіла, що мають електричний заряд називають електрично зарядженими

Підсумки та висновки (5 хвилин):

Запитання до учнів: "Що таке атом? Які його складові частини?"

Назвати одиниці, які вивчили на уроці.

Що нового ви дізналися сьогодні? Що здатні робити електрони?

Домашнє завдання (1 хвилина):

Запитати учнів, чи можуть вони навести ще приклади явища притягування та пояснити їх за допомогою знань про будову атому. Зошит с.

А чи хочете ви ще більше  цікавих дослідів та  знань про атоми?.На наступних уроках ми продовжимо подорож в захоплюючий світ предмету Я пізнаю світ. Підсумкємо урок піснею «япс класний -це урок прекрасний»

Гра "Знаходимо воду"

 

Матеріали:

 

Кольорові картки або папір

Маркери або фломастери

Годинник або таймер

Хід гри:

 

Пояснення формули води: Розпочніть гру, запитавши у дітей, чи знають вони, що складається з води. Поясніть, що вода складається з двох атомів водню та одного атома кисню, і формула виглядає так: H₂O.

 

Картки з літерами: Роздайте дітям картки з літерами (H, O) та попросіть їх стати в ряд, щоб скласти формулу води. Це може бути індивідуальне чи групове завдання, залежно від кількості учнів у класі.

 

Гра у швидкість: Проведіть конкурс, хто найшвидше може скласти формулу води з літер на своїй картці. Встановіть таймер на певну кількість хвилин, наприклад, 2-3 хвилини. Після цього часу учні повинні зупинитися та показати свої формули.

 

Перевірка та навчання: Після того, як всі учні склали формулу води, перевірте їхні відповіді разом. Поясніть, що "H" позначає атом водню, а "O" - атом кисню, і вони з'єднуються, щоб утворити молекулу води.

 

Творче завдання: Після того, як діти зрозуміли формулу води, дайте їм можливість створити свої малюнки або колажі, використовуючи картки з літерами та малюнки крапель води.

 

Ця гра допомагає дітям вивчити формулу води через активну участь та взаємодію, роблячи навчання цікавим і пізнавальним.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку