Будова і функції сечовидільної системи
Освітні цілі: ознайомити учнів з будовою сечовидільної системи людини, розкрити особливості будови нирок, сечоводів, сечового міхура та сечівника у зв’язку з функціями, які вони виконують; розвивати вміння та порівнювати будову та функції органів людини; удосконалювати вміння логічно мислити та робити відповідні висновки; виховувати бережливе ставлення до власного організму та усвідомлення дотримуватися здорового способу життя.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1.Організаційний етап.
Привітання учнів перевірка готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
2.Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів. Фронтальна бесіда.
- Які органи беруть участь у виділенні речовин?
- Що таке виділення
- Що таке гомеостаз .
Вправа «Коло ідей»
3.Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Щоб жити, організм повинен не лише харчуватися, але й очищатися від продуктів розпаду, що постійно утворюються,- вуглекислого газу, надлишку води, азотистих сполук: сечовини, аміаку, сечової кислоти.
Важливу роль у процесі виділення відіграє сечовидільна система.
4.Повідомлення теми .
5.Спільне визначення з учнями цілей і завдань.
6.Засвоєння нового матеріалу
План пояснення нового матеріалу
1.Органи виділення та їхні функції. (Розповідь учителя, бесіда)
2.Будова і функції нирок. (Розповідь учителя, самостійна робота з ілюстративним матеріалом, бесіда, робота з підручником, опорного конспекту.)
7. Підбиття підсумків уроку
«Закінчи речення»
До органів сечовиділення належать….
Маса кожної нирки в дорослої людини становить…
Зовні нирки вкриті…
Ниркова миска- це…
Початковий відділ нефрону…
Сечоводи відкриваються у …
Об’єм сечового міхура в дорослої людини становить…
Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника.
Скласти сенкан «Нирка», «Нефрон».
Самостійно скласти кросворд , використовуючи терміни, вивчені на уроці.