1
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Тема уроку. Будова і видозміни пагона
Мета уроку. Узагальнити знання учнів про особливості будови пагона як надземної значущої частини рослинного організму;
Тип уроку: урок-подорож
Форми організації навчання: індивідуальна, колективна, групова.
Методи і прийоми навчання: бесіда, розповідь, демонстрування, ілюстрація.
Наочність та обладнання:
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Чи любите ви подорожувати? (так). Якби ми мали чарівну паличку, куди кожен з вас мріяв би переміститися? Сьогодні науроці я пропоную всім разом здійснити незабутню подорож до Пагонової республіки. Її немає на карті світу, але учні, які добре вивчили особливості будови пагона, автоматичну отримують перепустку до республіки.
ІІІ. Актуалізаіця опорних знань та перевірка домашнього завдання.
Перш ніж вирушити в дорогу, пропоную запропонувати правила, які допоможуть нам у подорожі.
Правило 1. Правило піднятої руки
Правило2. Поважай думку інших
Правило3. Правило влучної відповіді.
Правило 4. Правило посмішки.
Правило 5. Оплодуємо за хороші відповіді
Вправа « ТЕРМІНОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА»
За одну хвилину записуємо терміни, які стосуються вивченої теми.
( корінь, пагін, брунька, стебло, листок і т.д.)
2.Долина Запитань .
Вправа «БІОЛОГІЧНА ДУЕЛЬ» .
Учні за вибором вчителя обєднуються у пари , по черзі дають один одному запитання ( в межах 3питань). Перемагає той, хто дає правильні та змістовні відповіді.
Визначити, на якому малюнку зображено пагін ( 1,2, 5)
ІV. Вивчення нового матеріалу
Окрім основних функцій, про які ми нещодавно говорили, пагін та його складові можуть виконувати додаткові функції: накопичення поживних речовин, органи вегетативного розмноження, використання людиною як продуктів харчування та в народній медицині.
Підземні видозміни пагона- бульба, кореневище, цибулина
Стеблові бульби-потовщення одного чи кількох міжвузлів
Цибулина складається з сухих лусок, соковитих лусок, додаткових коренів, денця – короткого, плоского стебла, верхівкової бруньки .
Кореневище-видозмінений підземний пагін, до складу якого входять: верхівкова брунька,луски (листки), стебло, додаткові корені, міжвузля.
Надземні видозміни пагона- вусики гороху, колючки глоду, голки кактуса.
V. Виконання лабораторної роботи
Тема. Видозміни пагона
Мета. Ознайомитися із видозмінами пагона, переконатися, що бульба, цибулина, кореневище - видозмінені пагони; визначити особливості їх будови.
Обладнання та матеріали: бульби картоплі, цибулини цибулі, кореневище пирію, лупа,підручник.
Хід роботи.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Скільки подорожі не тривать, а додому час повертатися. Але є одна умова – повернутися ми зможемо лише тоді, коли з'ясуємо, що кожен вивчив, запам'ятав із сьогоднішнього уроку.
Основними видозмінами пагона є……………… Для рослини вони мають велике значення, адже забезпечують………………. . Причиною видозмін пагона є……………………… Рослини , що мають видозміни пагона – це………………………………….
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Опрацювати § 14, написати висновок до лабораторної роботи, дати відповідь на питання.