Урок "Будова і видозміни пагона"

Про матеріал
При розробці уроку я намагалась реалізовувати основні принципи навчання: науковості,зв*язку з життям.послідовності і систематичності,доступності. На уроці використовуються різні методи навчання:словесні,наочні,практичні.Особлива увага приділяється закріпленню знань.
Перегляд файлу

1

 

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Тема уроку.        Будова і видозміни пагона

 Мета уроку.       Узагальнити  знання  учнів про особливості  будови     пагона як надземної значущої частини рослинного організму;

  • Сформувати уявлення про видозміни пагона, їх різноманітнітність та розташування;
  • Розглянути особливості будови визозмінених пагонів та  зв´язок  з  виконуваними функціями;
  • Розвивати вміння порівнювати,самостійно робити висновки;
  • Виховувати інтерес до предмету.

Тип уроку:  урок-подорож

Форми організації навчання: індивідуальна, колективна, групова.

Методи і прийоми навчання: бесіда, розповідь, демонстрування, ілюстрація.

Наочність та обладнання:

  • презентація уроку (13 слайдів).

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Чи любите ви подорожувати? (так).  Якби  ми мали чарівну паличку, куди  кожен з вас мріяв би  переміститися? Сьогодні науроці я пропоную  всім разом  здійснити  незабутню подорож до Пагонової республіки. Її немає на карті світу, але учні, які добре вивчили особливості будови пагона, автоматичну отримують перепустку до республіки.

ІІІ. Актуалізаіця опорних знань та перевірка домашнього завдання.

Перш ніж вирушити в дорогу, пропоную запропонувати правила, які допоможуть нам   у подорожі.

Правило 1. Правило піднятої руки

Правило2. Поважай думку інших

Правило3. Правило влучної відповіді.

Правило 4. Правило посмішки.

Правило 5. Оплодуємо за хороші відповіді

  1. Поляна Термінів

Вправа « ТЕРМІНОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА»

За одну хвилину записуємо терміни, які стосуються вивченої теми.

( корінь, пагін, брунька, стебло, листок  і т.д.)

 2.Долина  Запитань .

Вправа  «БІОЛОГІЧНА ДУЕЛЬ» .

Учні за вибором вчителя обєднуються у пари ,  по черзі дають один одному запитання   ( в межах 3питань). Перемагає той, хто дає  правильні  та   змістовні відповіді.

  1. Печера  Зустрічей

Визначити, на якому малюнку зображено пагін  ( 1,2, 5)

  1. Річка Компетентності
  1. Пагін складається з ……….стебла,листків, бруньок..
  2. Місце, де прикріплюється листок-…………………….. вузол.
  3. Зачатковий пагін з вкороченим міжвузлям………….брунька.
  4. Бруньки бувають    вегетативні, генеративні, верхівкові, бічні, пазушні,сплячі.
  5. Соняшник має   ……………………………прямостояче стебло.
  6. Плющ має…………………………………………..чіпке  стебло.
  7. Внутрішня будова стебла:   кора, камбій,деревина.,серцевина.
  8. Луб'яні волокна надають стеблу……… …………міцності
  9. Які основні функції пагона?(стебло-з'єднує всі складові, листки-фотосинтез, транспірація, дихання, брунька забезпечують подальший ріст та розвиток пагона).

 

 

 

 

 

ІV.  Вивчення  нового    матеріалу

  1. Гора  Нових Знань

Окрім основних функцій, про які ми нещодавно говорили, пагін та його складові можуть виконувати додаткові функції: накопичення поживних речовин, органи вегетативного розмноження, використання людиною як продуктів харчування та в народній медицині.

Підземні видозміни пагона- бульба, кореневище, цибулина

Стеблові бульби-потовщення одного чи кількох міжвузлів

Цибулина складається з сухих лусок, соковитих   лусок, додаткових коренів, денця – короткого, плоского стебла, верхівкової бруньки .

Кореневище-видозмінений підземний пагін, до складу якого входять: верхівкова брунька,луски (листки), стебло, додаткові корені, міжвузля.

Надземні видозміни пагона- вусики гороху, колючки глоду, голки кактуса.

V. Виконання  лабораторної   роботи

Тема. Видозміни пагона

Мета. Ознайомитися із видозмінами пагона, переконатися, що бульба, цибулина, кореневище - видозмінені пагони; визначити особливості їх будови.

Обладнання та матеріали: бульби картоплі, цибулини цибулі, кореневище пирію, лупа,підручник.

Хід роботи.

  1.   Розглянь видозміни пагона та зроби  підписи
  2. Зроби  висновок, відповідаючи на питання.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Стежка додому

Скільки подорожі не тривать, а додому час повертатися. Але є одна умова – повернутися ми зможемо лише тоді, коли з'ясуємо, що кожен вивчив, запам'ятав із сьогоднішнього уроку.

Основними  видозмінами пагона є………………   Для рослини вони мають велике значення, адже забезпечують………………. .  Причиною видозмін пагона є………………………  Рослини , що мають видозміни пагона – це………………………………….

 

VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Опрацювати § 14,  написати висновок  до лабораторної роботи, дати відповідь на питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Шпак Валентина
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку