Урок "Будова клітини на світлооптичному рівні"

Про матеріал

Ці уроки розроблені за такою темою «Використання ігрових технологій на уроках біологїї». Я сподіваюся що ця підбірка допоможе учителям на уроках і зацікавить їх. Вони гарні і за ними можна працювати.

Перегляд файлу

Тема. Будова клітини на світлооптичному рівні

Мета: ознайомити учнів із будовою клітини на світлооптичному рівні; розглянути головні компоненти клітини; розвивати уміння працювати з підручником; виховувати уважність, спостережливість.

Обладнання: малюнки клітини, фабрики. 

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів

Вправа «Математична»

Завдання: розрахувати всі збільшення мікроскопа

 

Збільшення об’єктива: 20, 40, 80

Збільшення окуляра: 5, 7, 15

 

Вправа «Живе-неживе».

Завдання: розподілити слова у дві колонки «Живе» і «неживе»

Слова: жирафа, камінь, вода, квітка, веселка, пташка, жаба, земля, кріт.

Запитання: чим відрізняються живі організми від неживих ( пригадування властивостей живих органімів: дихають, розмножуються, харчуються, обмін речовин, виділення і т.д.)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово учителя.

Усі живі організми складаються з клітин. А як вив вважаєте, клітина – жива чи ні?                 ( висловлювання думок учнів).

Звісно, клітина – це жива струкруа, яка має ряд помічників ( органел), які допомагають їй дихати, живитися, забезпечують енергією, виділяють непотрібні їй речовини.

Отже, який вигляд має клітина зсередини, ми з’ясуємо на сьогоднішньому уроці.

Повідомлення теми та мети уроку.

 

ІІІ. Вивченння нового матеріалу

Слово учителя.

Давайте разом з вами порівняємо звичайну фабрику з клітиною. Для цього пригадаємо, що є у фабриці і для чого?

  • Двері – щоб пропускати людей;
  • Вікна – пропускають достатню кількість світла;
  • Повітря – заповнює простір і містить кисень;
  • Директор – курує фабрикою;
  • Стіни – захист будівлі;
  • Цехи і склади – для зберігання продукції.

 

А що ж є у клітині, ми зараз з’ясуємо.

 

  1. Клітинна мембрана – забезпечує розпізнавання і пропускання речовин, які потрібні клітині і виведення непотрібних речовин. Яка складова абрики виконує роль пропуску    ( двері та ворота).
  2. Цитоплазма – в’язка речовина, яка заповнює всю клітину і забезпечує взаємозв’язок між її компонентами. А у фабриці простір заповнює повітря.
  3. Ядро – головна органела, яка містить молекулу ДНК і забезпечує узгоджену роботу клітини. Ну а на фабриці ця роль відведена директору.

 

Всі інші помічники, які знаходяться у клітині називаються органелами.

 

Органели – постійні структури цитоплазми, які виконують певну важливу для клітини функцію.

 

Вправа «Перетяни канат».

На одному боці стоїть 1 дитина, а на іншому 5. Учні намагаються перетягнути один одного.

  • Діти, як ви гадаєте, чому 5 учням легше перемогти 1. (Тому що  оті 5 діють разом і злагоджено, а у одного шансів просто немає).

 

Учитель. У клітині є прості і складні органічні речовини. Що вони собою представляють, з’ясуємо за допомогою підручника  (мал..9, с.24).

 

ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів

Вправа «Знайди пару»

Завдання: до назв органічних речовин підібрати з чого вони складаються

 

Білки Цукри

 

Жири Амінокислоти

 

Вуглеводи Нуклеотиди

 

ДНК Жирні кислоти, гліцерин

 

Вправа «Знайди зайве»

  1. Вікна, двері, ядро, стіни
  2. Цитоплазма, клітинна мембрана, директор
  3. Електростанція, ядро, ДНК

 

V. Домашнє завдання

Опрацювати § 7, підготувати невеликий макет однієї органели і розповіь про неї

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку