Ці уроки розроблені за такою темою «Використання ігрових технологій на уроках біологїї». Я сподіваюся що ця підбірка допоможе учителям на уроках і зацікавить їх. Вони гарні і за ними можна працювати.
Тема. Утворення нових клітин
Мета: ознайомити учнів із поняттям «клітинний цикл»; розглянути процес поділу клітини, його етапи та біологічне значення даного процесу; виховувати уважність, креативність, спостережливість.
Обладнання: малюнки, схема клітинного циклу, відео фрагмент «Поділ клітини»
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Актуалізація опорниз знань учнів
1) Перевірка домашнього завдання
Повітря без вірусів
Бактерицидну дію виявляють, насамперед, дерева, виділяють фітонциди (природні речовини з бактерицидною дією) і леткі органічні сполуки, звані ефірними маслами. Під час теплих і сонячних днів вони потрапляють в повітря і вбивають знаходяться в ній бактерій, вірусів, патогенних організмів.
До деревами рясно виділяють леткі органічні сполуки відносяться, насамперед, хвойні дерева і чагарники, особливо сосна, а також ялівець звичайний. Трохи менше бактерицидну дію показують листяні дерева і кущі, насамперед, липа, береза, верба, всі види клена, біла акація, дуб, глід, шипшина, горобина.
Перебування в безпосередній близькості від таких видів дерев і чагарників, позитивно впливає на здоров’я шляхом знищення хвороботворних мікроорганізмів.
Знижують шкідливу напругу в повітрі
Деякі дерева і чагарники, також знижують електричну напругу повітря. При великих значеннях позитивних потенціалів електричної напруги погіршується самопочуття і послаблюється імунітет.
Дерева і чагарники, які іонізують повітря: береза, бук звичайний, дуб (всі види), клен (всі види), ясен, шипшина (всі види), адіантум, модрина європейська, сосна (всі види), осика, тополя, верба (всі види).
Перебування серед перерахованих дерев і чагарників сприятливо впливає на самопочуття, знижує стрес і покращує роботу внутрішніх органів людини.
2) Вправа «Установи відповідність»
Завдання: установити відповідність між назвю органели, будовою та її функцією
А. – забезпечує взаємодію клітин між собою на навколишнім середовищем
Б. – перетравлення речовин
В. – підтримують тиск
Г. – зберігає та передає спадкову інформацію
Д.- приймає участь у процесі фотосинтезу
Е. – синтез білків
Є. - Забезпечує взаємозв’язок органел
Відповідь:
3) Вправа «Знайди зайве слово»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель.
Зараз ми з вами перглянемо відеофільм. Після цього ви повинні дати відповідь на запитання, який процес відбувається у клітині?
Перегляд відеофільму «Поділ клітини»
Отже, ми з вами розглянемо процес поділу.
Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ. Вивченння нового матеріалу
Складання схеми
Клітинний цикл
Стадія росту Стадія поділу
Від кількох годин до кількох місяців від 30 хвилин до 2 годин
Етапи росту
ДНК складається з двох спірально закручених ланцюжків. Одна молекула ДНК упакована за допомогою спеціальних білків, які називаються хромосомами. Кількість хромосом у кожного організму різна. Наприклад, у ядрі клітини людини 46 хромосом.
Етапи поділу.
Біологічне значення: передача спадкової інформації дочірнім клітинам
Учитель.
Є клітини, які не здатні до поділу:
А) еритроцити – червоні кров’яні тільці
Б) клітини мозку
В) більшість клітин кісток та м’язів
ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів
Вправа «Знайди помилку»
V. Домашнє завдання
Опрацювати § 10; завдання с.38. підготувати повідомлення про Антоні ван Левенгука та відкриття бактерій.