Урок Будова рослин. Спостереження за етапами розвитку рослин. Догляд за рослинами.

Про матеріал
ознайомити учнів з будовою рослин, формувати вміння розрізняти органи рослин, називати їх, з'ясувати значущість кожної частини рослин.
Перегляд файлу

Тема:  Будова рослин. Спостереження за етапами розвитку рослин. Догляд за рослинами.

Мета: ознайомити учнів з будовою рослин, формувати вміння розрізняти органи рослин, називати їх, з'ясувати значущість кожної частини рослин; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати інтерес до національних символів.

Обладнання: ноутбук, аудіо запис Ф.Пурсель «Прогноз погоди, ілюстрації з зображення частин рослин для сценки,відеоматеріал «Будова рослин»,  індивідуальні зображення рослин,емблеми квітів до українського віночка, український віночок.

ХІД   УРОКУ

1.Самовизначення учнів (створення умов для «хочу» і «можу»)

1. Привітання, побажання хорошого настрою.

Доброго ранку травам росистим,

Доброго ранку квітам барвистим,

Доброго ранку сонечку ясному,

Учням, гостям і усьому прекрасному!

2.Вправа «Долонька до долоньки»

-  Уявіть , що в ваших долоньках  квіточка. Давайте вдихнемо її аромат.

-Придумайте, яку квіточку ви тримаєте в руках…Подаруйте  її своєму сусідові.

(Діти  дарують квітку  посміхаючись один одному і сідають на місця)

- А  зараз можна побачити квіти?

- Чому?

- Який місяць?

3.Фенологічні спостереження .

- А як він називається?

Назва ЛЮТИЙ  закріпилася за місяцем у кінці минулого століття. Адже він люту вдачу має. Пронизливі сніговії, колючі морози, вітри й перемети - все це лютий. Про це свідчать і попередні назви місяця: крутень, зимобор, криводоріг, казибрід, межень (межа між зимою та весною).

- Урок природознавства ми розпочинаємо з хвилинки спостережень за погодою. Давайте повторимо алгоритм спостережень.

- Хто бажає бути синоптиком сьогодні?

Синоптик.

-Доброго ранку! У студії віртуальної синоптичної обсерваторі …

-Сьогодні на території України (звертається до карти України)збережеться зимова погода. У центральних  областях, а зокрема у нашому   селі, буде –мінус два градуси вдень. Небо похмуре. Зранку у погоді відбулися такі зміни… Я з вами прощаюся. Дякую за увагу

- У народі кажуть: «Якщо снігу в лютому випало багато, то буде врожай пшениці, а якщо лютий малосніжний, то врожаю чекати не варто..».

- Діти,  чи йшла мова про об’єкти природи  у цій народній прикметі?

(Так. Мова йшла про сніг та пшеницю)

4. Актуалізація знань і фіксація утруднення у діяльності.

    -До якої природи належать  пшениця?  (До живої, тому що це -рослини.) (наочність)

-Доведіть, що це жива природа. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають.)

-Що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, поживні речовини).

-Що дає світло і тепло? (Сонце).

-Для чого рослині потрібне світло і тепло? (Без сонячного світла і тепла рослини не можуть жити, за що їх називають «дітьми Сонця»).

-Сонце, вода, ґрунт – це яка природа? (Це нежива природа.)

-Який напрошується висновок?

Висновок. Жива природа тісно пов’язана з неживою.

II. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі

-Діти , а сьогодні ми будемо говорити про рослини та їх будову

III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя із складанням опорної схеми

Корінь- закріплює рослину у грунті; всмоктує  воду поживні речовини

Стебло- утримує рослину, розподіляє воду і  поживні речовини по всій рослині

Листя- дихають повітрям, вловлюють сонячні промені і виробляють поживні речовини, які необхідні для життя рослин; очищають забруднене повітря

Квіти-щоб дати потомство для розмноження

Плоди- захищають насіння від пошкодження і в них міститься насіння

- Як називаються частини рослин одним словом? (наочність таблиця)

- Які є органи у рослини?

- В якому порядку їх необхідно називати?

 

 

Фізкультхвилинка

5.Робота в групах. Постановка проблеми.

 Скласти з розрізаних частин аркуша рослину.

6. Аналіз завдання та визначення проблеми.

- Як ви гадаєте, чи всі органи рослини їй необхідні?

- Перегляньте сценку, яку приготували ваші однокласники і скажіть, з ким із головних героїв ви погоджуєтеся?

Сценка «Хто найважливіший»

Засперечалися якось органи рослини : хто з них найголовніший.

- Я тут найголовніший! Я зміцнюю рослину в ґрунті, я  напуваю  його водою і годую мінеральними солями.  Я і людей, і тварин годую. Та ще і лікую іноді. Я першим з насіння  з'являюся, говорить про мою важливість!   Іноді я так змінююся, що потрібно бути дуже уважним і допитливим, щоб мене упізнати. Називають мене теж по-різному: коренеплоди, кореневі бульби. Загалом, шановані частини рослини, я самий важливий серед вас!

Обурилося листя: "Подумаєш! Ти, корінь, живеш в темряві, та ще і

за наш рахунок! Це ми годуємо рослину  поживними  речовинами, уміло

використовуючи сонячну енергію! Це ми підказуємо людям, коли рослину

треба полити, підгодувати, укрити. Ми також годуємо і  лікуємо  тварин, і людей. Та і дихається поряд з нами легко"

- Дозвольте! - вступило в розмову стебло. А хто тримає листя? квіти?

плоди? Хто поставляє поживні речовини від кореня до інших частин

рослини і навпаки від листя до кореня?

-  Друзі! Не потрібно так кричати. Безперечно найважливіший - це Я! – сказала квітка. Тому що я утворюю, плоди і насіння, що б рослина могла

розмножуватися.  А крім того я найкрасивіша з Вас. А який дивовижний аромат виходить від мене!

- Цікаво. - вступив в суперечку плід. Та коли б не я, усі рослини  перевелися б, не змогли розмножуватися. Окрім цього, без мене тварини і люди померли б від голоду, тому що я одне з головних джерел живлення.

-Отже, діти, на вашу думку хто виявився головним у цій суперечці? (Відповіді учнів)

- Суперечка, що почалася, між частинами рослини нерозв'язна. Усі вони важливі і потрібні рослинам: і корінь, і листя, і стебло, і квіти, і плоди. Адже

усі вони частини одного організму. 

-Чи може існувати рослина без  якоїсь її частини?(Ні)

7.Самостійна робота із  взаємоперевіркою .

-А зараз спробуйте самостійно визначити з яких частин складається рослина пронумерувавши відповідні частини. Перевіримо в парах як ви виконали це завдання.

C:\Users\Администратор\Desktop\images.jpg

Фізкультхвилинка

III. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

1. Робота з опорною схемою та наочністю

- Скільки органів у рослини? Назвіть їх

- Які органи цих рослин використовує в своїй діяльності людина?

2. Робота з кімнатними рослинами (в групах). Практична робота.

3. Догляд за рослинами.

Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини)

     - У кого вдома є кімнатні рослини?

     - Чи знаєте ви як вони називаються?

     - Для чого вони потрібні?

     - Пригадайте, які умови необхідні для життя кімнатних рослин?

     - Назвіть відомі вам кімнатні рослини.

ПАМ’ЯТКА ПО ДОГЛЯДУ ЗА КІМНАТНИМИ РОСЛИНИМИ

● поливайте квіти влітку 2-3 рази на тиждень увечері, взимку – один раз вранці;

● влітку підживлюйте рослини один раз на два тижні;

● розпушуйте грунт, щоб до коренів потрапляло повітря;

● витирайте пил із листків, а дрібні листки – обприскуйте;

● регулярно видаляйте з рослин сухі листки, гілочки.

 

 

 

 

 

 

 

На горщик з кімнатними рослинами прикріпити  позначки і кожна група розповість про  догляд за кімнатною рослиною .

 

 

 

Хвилинка-цікавинка. Знайомство з рослинами «Українського віночку»

-Діти, скажіть, а  в національному одязі українців присутні квіти? Де саме?

(На вишиванці вишиті квіти та рослини, в українському віночку, на рушниках)

На кінець уроку хотілося б звернути увагу на український віночок

   Український віночок - це не тільки прикраса, але й оберіг, «знахар душі». У ньому є така чарівна сила, що біль знімає, волосся береже. Усього в українському віночку 12 квітів, усі вони лікарські і кожна – оберіг.

(Виходять дівчата у віночках з емблемами квітів)

Дівчинка 1. Головне місце посідає деревій. Ось її люди і вплели у віночок як символ непокори.

Дівчинка 2. Безсмертник вважають символом здоров’я.

Дівчинка 3. Квіти вишні і яблуні – символ материнської любові.

Дівчинка 4. Ружа, мальва і півонія у віночку – символ віри, надії і любові.

Дівчинка 5. Любисток і волошка - символом людської відданості.

Дівчинка 6. Барвінок - символом життя.

Дівчинка 7. Ромашка приносить не тільки здоров’я, але й доброту і ніжність. Її вплітають разом з кетягами калини. Переплітають з вусиками хмелю – символом гнучкості і розуму.

IV.Рефлексія діяльності на уроці.

1. Гра «Вірю — не вірю».

Учитель називає твердження, а учні показують LEGO:

зелена - «вірю», червона - «не вірю».

-Листя рослин всмоктує з ґрунту воду з розчиненими| речовинами. (Не вірю)

- Вода рухається від кореня по стеблу. (Вірю)

-У всіх рослин  однакові стебла?

-Квіти уловлюють сонячні промені?(Ні)

-Всі рослини дихають і вдень і вночі? (Так)

- Квітки у всіх рослин однакові. (Не вірю)

 2.Робота з загадкою

- Ви добре працювали і зараз отримаєте приз - плоди рослини, а якої дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

Народжується з квітки,  його всі люблять дітки.

Заліза в нім багато, рум'яне і смачне.

А ну, скажіть, малята, то що ж воно таке? (Яблуко.)

(Діти отримують яблука. Урок закінчується.)

-Чи сподобався вам урок? Якщо так, то поплескайте у долоні.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2021
Переглядів
2248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку