Міністерство освіти і науки
Полтавська обласна державна адміністрація
Департамент освіти і науки
Державний навчальний заклад
«Полтавський центр професійно-технічної освіти»
Розробка інтегрованого уроку:
«Будова та експлуатаційні характеристики зварювального інвертора»
Підготували:
викладачі: Безручко Л.В.,
Шульга І.П.
2019 р.
Розробка інтегрованого уроку.
Предмети: електротехніка, обладнання і технологія зварювальних робіт
Тема уроку: «Будова та експлуатаційні характеристики зварювального інвертора».
Навчальна мета уроку:систематизувати знання учнів з теми: «Джерела живлення зварювальної дуги».
Виховна мета уроку: спонукати учнів до популяризації робітничих професій.
Розвиваюча мета уроку: розвивати в учнів навички пошукової діяльності.
Вид уроку: лабораторно- практичне заняття.
Тип уроку: узагальнення знань учнів
Учні розбиваються на 2 групи і впродовж уроку відбуваються змагання між цими групами. За кожну правильну відповідь з електротехніки групі видається зелена фішка, з обладнання і технології зварювальних робіт- червона фішка. По кількості карток в кінці заняття визначається переможець.
Блок викладача електротехніки
Актуалізація опорних знань з теми уроку
«Мозковий штурм»
Кожній команді по черзі викладач задає питання.(За кожну правильну відповідь групі видається червона картка.)
1)Призначення трансформатора? (слайд 2)
2)Яке явище лежить в основі принципу дії трансформатора?( явище електромагнітної індукції)
3) Основні частини трансформатора.( осердя, первинна і вторинна обмотки (слайд 3)
4) Яку зовнішню характеристику повинен мати зварювальний трансформатор? ( крутопадаючу)
5) Що таке коефіцієнт трансформації ? ( відношення напруги первинної обмотки до напруги вторинної при холостому ході. Він дорівнює відношенню кількості витків первинної обмотки до кількості витків вторинної обмотки)
6) Назвіть схему підключення зварювального трансформатора. (електромережа, вимикач, зварювальний трансформатор, зварювальний кабель, електрод) (слайд 4)
Фронтальний тест-опитування «Вірю-не-вірю» (слайд 5)
Кожній команді по черзі викладач задає питання.(За кожну правильну відповідь групі видається червона картка, за неповну відповідь – жовта картка.)
1) Простий електричний трансформатор складається із замкнутого феромагнітного осердя і двох обмоток. +
2) Осердя трансформатора є цілісним литим. --
3) Основною характеристикою трансформатора є коефіцієнт трансформації. +
4) Трансформатор називають підвищувальним, якщо в первинній обмотці трансформатора 100 витків, у вторинній – 20.
5) Знижувальний трансформатор — трансформатор, у якого первинною обмоткою є обмотка вищої напруги. +
6) Якщо в первинній обмотці 100 витків, а у вторинній 20 витків коефіцієнт трансформації рівний 0,2.
7) Трансформатор є підвищувальним, якщо коефіцієнт трансформації його менше одиниці.
8) Трансформатор знижувальний, якщо коефіцієнт трансформації його більше одиниці.
Блок «Відгадай ребус» (слайд 6, 8) Відповіді на них –слайди 7, 9
Учням роздають ілюстровані картки з ребусами і дають 3 хв на їх вирішення. Ребуси та відповіді на них дублюються на презентації.
Після вирішення ребусів викладач електротехніки підраховує кількість фішок, оголошує результати, оцінки за свій блок та передає естафету викладачу професійно- теоретичної підготовки.
Додаток 1 Ребуси
Ом
фаза
герцфаза
апарат
обмотка
магнітопровідперіод
обмотка
осердя
фаза
Виток
Додаток 2 Таблиця оцінювання знань учнів за блок знань з електротехніки
Команда |
«Мозковий штурм» |
«Вірю- не вірю» |
Вгадай ребус |
«Бліц» |
«Продовжи речення…» |
Підсумок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Викладач електротехніки: підведемо перші підсумки. Видно, що ви добре засвоїли матеріал, який вам сьогодні знадобиться під час виконання лабораторної роботи.
Підрахуйте свої фішки!
Блок викладача професійно- теоретичної підготовки
Шановні учні переходимо до наступного етапу уроку. Ви вже виконували лабораторні роботи то ж знаєте алгоритм її виконання. Коротко нагадаю вам.
Зараз ми проведемо невелике змагання між малими групами на знання матеріалу уроку. Потім ви оглядаєте зварювальні інвертори та заповнюєте звіт по лабораторній роботі.
Отже: вперед!
«Бліц»!
Хочу також нагадати вам марки відомих виробників інверторів.
Ну і звичайно ми згадаємо основні види несправностей інверторів. Ви вже вивчали їх на виробничому навчанні, та не зайвим буде повторити.
Зараз я вам в групи видам картки- завдання, в яких треба буде продовжити речення. На їх виконання вам відводиться 3 хвилини.
Зараз на наступних слайдах ви побачите правильні відповіді.
І наостанок- прокоментуємо попереджуючі знаки
Підрахуйте фішки!
Додаток 2 (продовження)Таблиця оцінювання знань учнів за блок знань з обладнання і технології зварювальних робіт
Команда |
«Мозковий штурм» |
«Вірю- не вірю» |
Вгадай ребус |
«Бліц» |
«Продовжи речення…» |
Підсумок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хочу відмітити найбільш активних учнів та їх оцінки за урок.
Будь- ласка, учні, можете починати виконання огляду зварювальних інверторів та оформлення звіту.
Чекаю, яка команда зробить це швидше.
Домашнє завдання: підготуватись до захисту звіту по лабораторній роботі.
Додаток3 ( бланк звіту по лабораторній роботі)
Лабораторно- практична робота №___
Тема: «Будова та експлуатаційні характеристики зварювального інвертора»
Мета: вивчити будову, правила безпечної експлуатації зварювального інвертора.
Обладнання: зварювальний інвертор, презентація, ілюстровані картки.
Хід роботи:
Звіт по лабораторно практичній роботі:
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Висновок: _______________________________________________________________________________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Прізвище учня: _________________________________________________________________________
Фотозвіт по уроку