Ознайомлення з послідовністю виготовлення швів стрічками. Виготовлення витягнутого стібока із завитком (стрічковий шов), стібок із завитком петлею.

Про матеріал
Урок проходить 2 години. На першому уроці для роботи знадобляться знання з розділу термінології ручних робіт, навички закріплення нитки на тканини, навички виконання ручних стібків. Вони ознайомляться з прослідовністю виготовлення швів стрічками , під час практичної роботи навчаться вишивати шовковими стрічками,оволодіють технікою виконання цих швів
Перегляд файлу

Тема . Ознайомлення з послідовністю  виготовлення швів стрічками Виготовлення витягнутого стібка із завитком (стрічковий шов), стібок із завитком петлею.

Мета:

Корекційно -  розвивальна : розвиток  дрібної моторики рук, творчих якостей особистості формування трудових умінь роботи зі стрічками ,оволодіння прийомами техніки виконання швів з використанням стрічки.

 Корекційно - виховна : виховання точності, ахайності, посидючості, естетичного   смаку.

- Корекційно – навчальна: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами властивостей матеріалів, трудових операцій,  розвиток просторового орієнтування  на основі розташування деталей за словесними вказівками вчителя; розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою (показом, малюнками), збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища та їх властивості: форми, величини, кількість деталей.                                                                      

Інструменти і матеріали: голки, ножиці, п’яльці, стрічки, нитки

Тип уроку: комбінований.

 Методи і прийоми навчання: розповідь, бесіда, самостійна робота, диференційована робота.

Обладнання: зразки та ілюстрації робіт, виготовлених у техніці «вишивка стрічкою», технологічні карти виготовлення виробів, комп’ютер.

 


 

 

Хід уроку

І. ЗАГАЛЬНОКОРЕКЦІЙНИЙ ЕТАП

 

Нумо діти підведіться!

Всі приємно посміхніться!

Продзвенів уже дзвінок.

Починаємо урок!

 

Перевірка присутності учнів, готовності їх до уроку, наявності робочого одягу.

 

(на картках відмітьте свій настрій (табл. 1)

Таблиця 1.

Радісний!

Я хочу все зрозуміти

Спокійний!

Якщо захочу все зрозумію

Байдужий!

Мені не цікаво. Робити нічого не буду!

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Які види декоративно – прикладного мистецтва ви знаєте?( Складання асоціативного куща)

2. Чи вмієте ви вишивати?

3.Які техніки вишивання вам відомі?

4.Чи подобаються вам вишиті вироби?

5.На якій тканині вишивають стрічкою?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО -ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вишивання стрічками - захоплюючий процес, який не вимагає складних пристосувань та великих матеріальних затрат. Це справжня магія, яку може опанувати кожен. Потрібно для цього зовсім небагато: голка, стрічка, клаптик тканини, трохи фантазії і гарний настрій .

Тож  і сьогодні ми будемо продовжувати знайомитись з виготовленням нових стібків із стрічок.

Давайте пригадаємо які стібки ми виготовляли на попередніх уроках?

Робота на картках. Додаток №1

Поєднавши їх на полотні, можна створити споравжні шедеври, що милуватимуть око та звеселятимуть душу.

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

У кожного з нас є свій дім , кімната свій куточок, щоб зробити це місце затишним та естетично привабливим не потрібно мати багато грошей, а потрібно мати бажання та вміння створювати предмети декоративно- ужиткового мистецтва своїми руками. Отже цим ми і займемся на сьогоднішньому уроці.

Тема сьогоднішнього уроку. Ознайомлення з послідовністю  виготовлення швів стрічками .Виготовлення витягнутого стібка із завитком (стрічковий шов), стібок із завитком петлею.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Вишивання з давніх-давен – один із улюблених видів  декоративно –ужиткового мистецтва, який дає змогу створювати красиві скатертини, серветки,  шкатулки. Одні вишивають нитками, а інші стрічками. Особливість техніки вишивання стрічками полягає в тому, що вона дає малюнку об’ємності. За допомогою оригінального малюнка можна дати нове життя своїм старим речам. Сьогодні ми з вами навчимось виготовляти два шва перший « витягнутий стібок із завитком» та « стібок із завитком петлею». Існують кілька правил при вишиванні стрічками:

  • Довжина стібка повинна бути більше, ніж ширина стрічки. Інакше стрічку буде важко розправити.
  • Щоб отримати об’ємний малюнок, не можна затягувати стібки дуже сильно.
  • Вільний край стрічки потрібно обов’язково притримувати рукою, щоб вона не перекручувалася.

 

 

Перегляд презентації.

Послідовність виготовлення стібка стрічками  з демонстрацією та послідовним виконанням.

Для того щоб виготовити перший стібок необхідно вивести голку на лицевий бік тканини, стрічку розправити, щоб вона рівно лягла на тканину. Притримуйте її великим пальцем .Вибравши необхідну довжину стрічки, застроміть у тому місці по центру голку  і виведіть її на спід. Тягніть стрічку повільно і обережно, поки на кінці стрічки не утвориться потрібна заглибина, завиток. Таким чином формується пелюстка.

Інший стібок формується так само, але сам стібок не прилягає до тканини, а утворює петлю, яку формують за допомогою олівця.

Перш ніж ми приступим до виконання практичної роботи давайте підготуємо наші руки до роботи

Ліхтарики

Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії (мозолистого тіла), довільності і самоконтролю.

Покласти кисті на стіл. Одна — стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва — долоня, то змінити на: права — долоня, ліва — кулак і так далі).

 

 

Правила безпечної поведінки під час виконання практичної роботи. Додаток № 2

V. Практична робота . Послідовність виготовлення шва стрічками

"Витягнутий стібок із завитком", "стібок із завитком петлею"

1.Вступний інструктаж. Ознайомлення з послідовністю виготовлення стрічкових швів за допомогою інструкційних карток. Додаток №3, №4

-  вчитель контролює дотримання учнями технології виконання виробу;

- стежить за дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;

- звертає увагу учнів на критерії якості виконання вправ.

2. Самостійна робота учнів.

3.Заключний інструктаж.

  • підведення підсумків практичної роботи;
  • відзначення кращих робіт і їх демонстрація;
  • аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з'ясування причин, які призвели до помилок;
  • повторне пояснення вчителем способів усунення помилок.

  

VІ. Рефлексія

Дайте відповідь на запитання.

Про що мова була на уроці?

В якій техніці ви виготовляли свої роботи?

Як називається  шов , який ми виготовляли на уроці?

Самооцінювання учнів ( кожен учень коментує і оцінює свою роботу)

Учитель дякує учням за плідну роботу на занятті, повідомляє оцінки результатів їх праці, виставляє їх в класний журнал та щоденники учнів.

VІІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

 

З’єднайте стрілочками назви швів та їх схематичне зображення. 

                                                                                                                                                                                                                                                                

Стібки, що застосовуються при вишивці стрічками                                                                                                              Петелька з прикріпом

Стібки, що застосовуються при вишивці стрічкамиСтібки, що застосовуються при вишивці стрічками

                                                                       Петля по колу

 

 

                                                                                             Петелька з вічком                    Стібки, що застосовуються при вишивці стрічками                                                    Тамбурний  шов

Стібки, що застосовуються при вишивці стрічками                                                     Стебловий шов

 

https://lifehacker.org.ua/wp-content/uploads/3a7352bc59991e7c5070d5a36392bce5.jpeg

 

 

                                                Пів петельки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

Художня аплікація - презентація з трудового навчання

Правила користування ножицями.

1. Користуйся ножицями лише із заокругленими кінцями.

2. Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого стола.

3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи з ножицями тримай матеріал лівою рукою, щоб пальці були осторонь від леза.

6. Не розмахуй ножицями, не підходь до товариша під час різання.

7. Не залишай ножиці після роботи в розкритому вигляді.

 

 

Додаток №3

 

 

Інструкційна картка

Послідовність виготовлення шва стрічками

"Витягнутий стібок із завитком"

Виведіть голку на лице і підтігнять стрічку , щоб вона акуратно лягла на тканину. Притримайте її великим пальцем. Вибравши необхідну довжину стрічки, застроміть у тому місці по центру голку і виведіть її на спід. Тягніть стрічку повільно й обережно , поки на кінці стібка не утвориться потрібна заглибинка-завиток. Таким чином формується пелюстка.

Найчастіше цим швом вишивають листки і пелюстки.

 

Презентація "Вишивка атласними стрічками" 3-5 класи

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 4

 

 

Інструкційна картка

Послідовність виготовлення  стрічкового шва

"стібок із завитком петлею"

Виконується так само , але сам стібок не прилягає до тканини, а утворює петлю, яку формують за допомогою олівця.

Презентація на тему Вишивання стрічками (варіант 2) — готові шкільні  презентації | GDZ4YOU

docx
Додав(-ла)
Шпилька Іра
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку