Урок "Буду я природі другом". Г. Демченко казка «Калинка»

Про матеріал

Урок читання

Тема: Буду я природі другом. Г. Демченко казка «Калинка»

Мета: розширити знання дітей про калину як символ України;

вдосконалювати читацькі навички учнів;

вчити ділити текст на логічно-завершені частини і добирати до них заголовки;

збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення;

формувати уміння працювати в групах, в парах;

виховувати бережне ставлення до природи;

Перегляд файлу

Урок читання

Тема: Буду я природі другом

Г. Демченко казка «Калинка»

 

Мета: розширити знання дітей про калину як символ України;

вдосконалювати читацькі навички учнів;

вчити ділити текст на логічно-завершені частини і добирати до них заголовки;

збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення;

формувати уміння працювати в групах, в парах;

виховувати бережне ставлення до природи;

 

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація уроку;

картки для роботи в групах, в парах;

рушник, ягоди калини;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Повідомлення теми та завдань уроку

 

Діти! Сьогоднішній урок я хочу розпочати віршем Степана Жупанина

«Буду я природі другом», який відкриває новий розділ нашого підручника с такою самою назвою. Отже, приготуйтеся уважно слухати мене, а потім дасте відповідь на запитання «Що означає бути природі другом?».

  • Читання вчителем вірша під супровід відео краєвидів природи під музику И. С. Баха «Прелюдія»
  • Що означає бути природі другом? (відповіді дітей)
  • Питання на слайді № 2

Ви правильно відповіли на це питання, а попрацювавши добре сьогодні на уроці, ми з’ясуємо відповідь на інше питання

«Що потрібно людині, щоб бути другом природі?»

В розділі, я кий ми починаємо, є багато віршів, казок, оповідань, про те, як люди повинні поводитись в природі, щоб їм було чим дихати, що їсти, що пити, де відпочивати, чим лікуватися, чим милувати своє серце і душу.

А почнемо ми з казки, яку написала відома дитяча письменниця Галина Демченко.

Крім того, що ця жінка писала для дітей, вона була ще і художницею, багато років працювала вчителем. Отже, казка ця народна чи авторська? Чому?

 

 

ІІ. Опрацювання матеріалу уроку

Казка ця про рослину – символ України, яку саме ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

  1. Загадка

За хатиною в садочку у зеленому віночку,

у червоному намисті стала, наче молода.

І збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти:

За намисто кожен – смик, та й укине на язик.

Зветься ж ця рослина – червона …..

Для того щоб наш урок був цікавим, ви повинні на уроці бути:

  1. кмітливі, активні, логічно мислити, наполегливо працювати, артистично читати.

 

  1. Розповідь вчителя

Калина – це кущ, весною вона розцвітає мов дівчина у білому вбранні.

 

Восени стоїть калина у червоному намисті красива і урочиста.

 

 

Ягоди її кислі і трохи гіркуваті,

а взимку – солодкі.

 

 

Вони дуже корисні. З них готують повидло, варення, компоти.

 

А ще на Україні є звичай виряджати своїх дітей у дальню дорогу рушником з вишитою калиною, бо вона оберігає людину від усього злого.

 

  1. Робота над заголовком казки

 

Звідки ж ця рослина отримала свою назву, ми дізнаємось з казки Галини Демченко «Калинка»

(діти відкривають підручник)

 

 

ІІІ. Опрацювання казки

  1. Читання казки вчителем (1 і 2 частини)

3 і 4 частини читають сильні діти

 

  1. Перевірка розуміння прочитаного (тести)

 

 

  1. Словникова робота
  • хорове читання слів за вчителем, увага на наголос;
  • робота в парах над визначенням лексичного значення слова (картки)

  • перевірка лексичної роботи на дошці

(вчитель читає слово, а учні говорять його значення)

 

 

Фізхвилинка

(«Одна калина» пісня С. Ротару)

 

IV. Усвідомлення та осмислення матеріалу

 

  1. Повторне читання казки
  2. Вибіркове читання

зачитати уривок казки, до якого художник намалював ілюстрацію у підручнику.

 

 

 

  • Де заховане маленьке добре серце в калині?

(в ягодах)

Покуштуйте ягоди. Чи дійсно зернятко схоже на сердечко?

(діти куштують ягоди)

 

 

  1. Робота в групах (картки)

Розташувати заголовки до частин казки в правильному порядку;

Перевірка з дошкою;

 

V. Визначення головної думки твору

(робота в парах з карткою – лабіринтом)

  • Складіть речення та віднайдіть його у тексті;
  • Прочитайте хором. Чи підходять головні рядки казки на відповідь для запитання «Що потрібно людині, щоб бути природі другом?»

 

VI. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

Д.з.

  • виразно читати;
  • стисло переказувати;
  • придумати своє продовження казки;
docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку