Інтегрований урок з літературного читання, математики, української мови. "В гостях у зими-чарівниці."

Про матеріал

Інтегрований урок з літературного читання, української мови та математики дасть змогу поглибити вивчений матеріал без додаткових затрат. Цікава форма поєднання різних предметів у цій розробці розкриває зміст нестандартних форм навчання.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з літературного читання, математики, української мови.

Тема: В гостях у зими-чарівниці

Літературне читання. Л. Костенко. Баба Віхола.

Українська мова. Прикметник. Добір синонімів, антонімів.

Математика. Закріплення таблиць множення числа 3 і ділення на 3.

Зінтегровано:  літературне читання, математика, українська мова.

Мета.

  • формування предметних компетентностей: удосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; систематизувати вивчене про прикметник; закріплювати таблиці множення числа 3 і ділення на 3; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, фантазію, критичне мислення; виховати любов до природи.
  • формулювання ключових компетентностей:

вміння вчитися: розвивати вміння аналізувати, систематизувати, застосовувати вивчене на практиці для виконання завдань в нових умовах;

соціальну: формувати вміння доброзичливо працювати в групах;

інформаційну: розвивати вміння працювати з додатковою літературою, самостійно знаходити потрібну інформацію;

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: прислів’я, вірші, загадки про зиму, ментальна карта «Прикметник», п’єса  П. Чайковського «Пори року», дидактичний матеріал для гри, тлумачний словник, словник синонімів, антонімів.

Хід уроку:

  1. Організація класу. Привітання. Створення позитивного емоційного

настрою.

Любі діти, підніміться,

один одному всміхніться,

успіхів усім бажайте,

Гостей щиро привітайте.

Усміхніться всім навколо:

небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День у нас веселий буде!

Вправа «Комплімент»

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Відгадайте загадку і узнаєте тему уроку.

Стало голо навкруги –

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди.

В дружбі я з дітьми всіма,

Здогадались? Я - … (зима)

  1. Складання «асоціативного» куща «Зима»
  1. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Новини класу.

Сьогодні ми будемо працювати над віршем Л. Костенко «Віхола»; добирати синоніми, антоніми до «зимових  слів»; розв’язувати приклади й задачі на множення на число 3 і ділення на 3.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Довідкове бюро. «Ліна Костенко». Вправа «Ажурна пилка». Діти частинами розповідають про поетесу.
  2. Звучить музика П. Чайковського «Пори року» Учитель читає вірш                Л. Костенко  «Віхола»
  • Де була баба Віхола?
  • До кого зверталась?
  1. Словникова робота

( мітла, решето, вешталась)

Добери синоніми до слова віхола (робота з словником синонімів)

Віхола, заметіль, хуртовина, хуга, завія, метіль, хурделиця, сніговій.

  1. Читання вірша в голос (луною, в особах, в парах)
  • Хто головна героїня?
  • На чому приїхала?
  • Що просила у людей?
  • Навіщо їй решето?

 

Гра «Навпаки»

1 група називає прикметники.

2 група – добирає до них антоніми.

1 група                                          2 група

Добра                                            сердита

Молода                                         стара      

Весела люта

привітна лиха

Діти, розкажіть якою  ви  уявляєте бабу Віхолу.

  • Ми не можемо, бо налетів вітер і з мови зникли слова, з допомогою яких  ми можемо це зробити.
  • Що ж робити?
  • Треба пригадати все, що  ми знаємо про прикметник.
  1. Робота з тлумачним словником.

Прикмета – це характерна риса, яка відрізняє один предмет від іншого, розповідає про щось детальніше.

  1. Складання ментальної карти «Прикметник».

Ми веселі мовознавці,

Ми зібрались позмагатись

Будь кмітливим, не зівай,

Про прикметник розкажи-

руку давай.

  1. Заходить прикметник.

Я бачу ви дуже багато знаєте про мене. Я приніс для вас цікаві завдання.

 

 

 

 

 

 

 

І завдання

1 група. Встав прикметники, зроби висновок: для чого потрібні прикметники в мові.

2 група. Опиши «зимові» слова.

Сніг – білосніжний, пухкий, білий, волохатий, холодний. 

Зима – холодна, зла, весела, злюча, чарівна.

Мороз – сердитий, колючий, лютий, веселий, страшний.

  1. Фізкультхвилинка. Пісня «Морозець».

ІІ завдання

  1. Зима грала в сніжки і закрила цифри в прикладах. Допоможіть розгадати.

 

 

 

 

 

  1. Склади  приклади на ділення, дізнаєшся як називають місяць лютий.
  2. Склади прислів’я.(Січень не так січе, як вуха пече)

  1. Знайди значення виразів і прочитайте послання Зими.

  1. Підсумок уроку.
  1. Вправа «Крісло автора»
  • Що найбільше сподобалось на уроці?
  • Що було найцікавішим?
  • Що допомогло виконати завдання?

 

 

 

  1. Оцінювання учнів.

Продзвенить дзвінок,

закінчується наш урок.

І скажу вам у кінці,

Що у нашім класі

діти просто: молодці!

  1. Домашнє завдання.
  • Придумати цікаве «зимове» завдання для друзів.

 

 

docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку