Урок "Буква "бе", звук б"

Про матеріал
Урок української мови в 1 класі на тему " Буква "бе", звук б", розроблений вчителем вищої категорії Ніжинської загальноосвітньої школи |-||| ступенів № 17 Чудак Наталією Миколаївною.
Перегляд файлу

        Урок української мови в 1 класі

 

 

Тема. Звук [б], буква «бе». Читання тексту за букварем.

Мета . формувати вміння правильно вимовляти  у словах звук [б], позначати його в звуковій моделі відповідним умовним знаком та буквою «бе» на письмі. Розвивати увагу, граматичну пильність, логічне мислення. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бережливе ставлення до кожної хвилини життя, працьовитість, повагу до членів родини.

Обладнання: предметні малюнки, абеткова квітка, зображення букви «бе», комплект фішок для звукового аналізу слів, ілюстрації, набір слів до уроку, малюнки, проектор.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

  1. Активізація навчальної діяльності. Повторення вивченого.
  • Щоб потрапити на незвичайний урок , вам потрібно назвати  «зимове» слово. (Діти називають по черзі слова. На екрані з’являються ілюстрації та слова: мороз, холод, заметіль, завірюха, вітер, сніжинка. Снігуронька, сніг, коляда, снігур, Різдво, рукавиці, шуба…)
  • Звучить аудіо запис «Хуртовина»
  • Вчитель.

Сніг ви назвали,

Сніжинку згадали,

Склали з літер вітер

Дуже добре, діти.

Заметіль, завірюха

Засвистіло у вухах.

Отак ми помалу

Зиму змалювали.

  • Яке питання поставимо до цих слів?
  • Назвіть ознаки зими.
  • Що робить зима?
  • Погляньте у вікно. Чи можна назвати зиму безбарвною? Який основний колір зими?
  • Що ще може  бути білого кольору?

3.Набуття нових знань

  1. Загадка

Що за дивна непосида

На стежинки шишки кида?

 З гілки на гілку стрибає,

Жвава, моторна, як вона називається?

                           (Білка)

А яка вона?

Виберіть: пухнаста, колюча, весела, лінива, криклива, працьовита, хвіст маленький, очі, як намистинки,любить гриби, суп, шишки, грибочки.

Використовуючи ті слова, що підходять, складіть оповідання про білочку.

  1. Скоромовка

           Бурі бобри брід перебрели, 
           Забули бобри забрати торби.

  • Про кого йде мова?
  • Що вони робили?
  • Повторіть скоромовку разом зі мною (чітко, цілими словами)
  • Повторіть тільки губами («Німе кіно» )
  • Тепер швидше і голосніше.  По одному.
  • Який звук найчастіше повторюється в скоромовці?
  • Яким звуком починаються слова білка і бобри7
  • Спробуйте охарактеризувати його. ( Приголосний, бо при вимові беруть участь  і губи) То який він ще? (губний)
  1. Гра «Впізнай звук» (б).
  • Звук ми охарактеризували, а чи вмієте ви його розпізнати в мовленні? Оплесками визначте слова, в яких є звук (б) :

Собака, ведмідь, бик, борсук, кабан, бобер, лисиця, білка.

  • А тепер уважно послухайте слова і назвіть зайве:

Зебра, борсук, верблюд, бджола, бегемот. (зайве бджола)

  • Чому? (бо решта слів –назви звірів, а бджола – комаха)
  • Що ви знаєте про бджолу?
  1. Розвиток мовлення.
  • Сьогодні у нас на уроці присутня ось така бджола ( зображення комахи на екрані) . Дорослі називають її схожою на справжню, але значно більшу, щоб ми могли її роздивитися. Вона запрошує вас на килимок, де розсипані слова, з яких треба скласти речення.

Бджола мала, а й та працює.

Це прислів’я. Ми часто зустрічаємося з ним на уроках. Як ви розумієте це прислів’я?

Люди здавна поважали цю комаху за її працьовитість. Давайте і ми будемо трудитися, душу, старанність у роботу вкладати, і кожну хвилину берегти.

Фізкультхвилинка    

  1. Гра «Живий звук»

Діти руками показують звукові моделі слів сова, зима, тато, брат.

Робота в парах.  (з’єднати слова з їх звуковими моделями)

Біда -         [ =0- 0]

Дуб     -      [ -0-0-]

Бобер  -     [ -0-]

  1. Гра «Мовний  конструктор»
  • Скласти звукову модель слова  білка - [=0--0].
  • Який перший звук у слові білка?
  • А чому він пом’якшений приголосний?
  • Придумайте слова, в яких цей звук твердий.
  • А який у нього є друг? ( б-п) Знайомство
  • Назвіть голосні звуки в цьому слові.
  1.  Ознайомлення з  буквою «бе».
  • Звук (б) – на письмі позначає букву «бе». Буква «бе» проживає в чарівному місті Алфавіт.Рядом з нею проживають літери сусіди. Назвіть попередню букву  літери «бе» і наступну? Молодці!

 

  • Заплющте очі й уявіть, на що схожа буква «бе»? ( на велику букву Г з животиком, на цифру 5)
  • Гра « Розвідники». Робота з текстом.

Клас ділиться на 2 команди.:

Читайлики : читають текст

Дослідники : підкреслюють літеру «Бе» та рахують

Білочки

У лісі під старими дубами бавилась дітвора. Раптом Борис крикнув : «Білки! Білки!»

   Діти кинулись до тварин. Але білочки зникли в дуплі.

  • Не ловіть білочок! – заборонив дідусь.

 

  1. Діалог «Запитаємо у білки»
  • Де ти білочко живеш? Що ти білочко гризеш?
  • Я гризу горішки, і гриби, і шишки. В дубі маю я житло, називається дупло.
  • А в морозні люті дні, ти не мерзнеш у дуплі?
  • Мене взимку зігріва тепла шубка хутрова.
  1. Робота з підручником.
  • А тепер буквар запрошує вас до себе на сторінку…
  • Прочитайте пошепки слова
  • Чи всі слова вам зрозумілі?
  • А тепер слідкуйте за мною. (брат, бабуся, батько…)
  • Чи є серед цих слів слова-родичі?
  • Що їх єднає?  (сім’я)
  1.          Фізкультхвилинка
  2.          Словникова робота.
  • Сім’я – це група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших родичів, які живуть разом. Хто хоче більше про це дізнатися, прочитайте у тлумачному словничку. (показати)
  • Яким ще словом можна назвати сім’ю? (родиною)
  1.          Робота зі словниковим словом.
  • Які пестливі слова можна сказати про бабусю?
  • Складіть найкрасивіше речення про бабусю.
  • Закрийте оченята і уявіть свою бабусю. Яка вона? Які її ручки?  З ким можна порівняти бабусю? ( з працьовитою бджілкою)
  1.          Побудова асоціативного куща              

                                            Бабуся

Колискова    сонечко      казки    варення   пиріжки 

 

А тепер увага!

Подивіться на слайд. Серед слів, про які ми сьогодні говорили, є ще одне слово. Воно починається з букви «Бе», яка сьогодні була героїнею нашого уроку. У цьому слові все: любов батька, брата, бабусі, сім’ї, родини, ми з вами, краса чудової природи . Назвіть це слово.  Так. Це слово Батьківщина.

Так, це – Батьківщина, - рідна й одна. Тож давайте берегти кожну хвилину життя, щоб своїми знаннями, які отримуєте на уроках, своєю старанністю, працьовитістю, любов’ю і повагою до рідних і близьких, добрими справами робити щасливими всіх навколо себе, а значить і свою Батьківщину – одну-однісіньку на все життя!

Звучить пісня «Україна- це ти»

4.Підсумок уроку

Кому було працювати важко– помахайте рукою,

Хто попрацював добре – погладьте себе по голівці.

Хто попрацював старанно – поаплодуйте.

Дякую за урок! Ви молодці!

 

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку