Розробка уроку «Звук [дж], буквосполучення дж»

Про матеріал
Вивчити буквосполучення дж, звук, який воно позначає; розвивати в учнів артикуляцію звука [дж], фонетичний слух, мовлення і мислення; вміння працювати в парі; поповнити словниковий запас першокласників словами «джемпер», «джунглі», «джейран».
Перегляд файлу

 

Тема уроку. «Звук [дж], буквосполучення дж»

Мета. Вивчити буквосполучення дж, звук, який воно позначає; роз­вивати в учнів артикуляцію звука [дж], фонетичний слух, мовлення і мислення; вміння працювати в парі; поповнити словниковий запас першо­класників словами «джемпер», «джунглі», «джейран».

Обладнання: каса букв, предметні малюнки,відео презентація.

 

ХІД УРОКУ

І.  Ранкове коло.

1. Вірш «Я всміхаюсь сонечку»

  • Розпочнемо ранкове коло такою фразою: Я хочу, щоб сьогодні…

2.  Вправа «Настрій»

 

 IІ. Повторення вивченого матеріалу

1.  Дерево «Очікувань»

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

2. Мозковий штурм. (презентація)

- Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Хто це така, ви дізнаєтесь пізніше. А поки ми виконаємо невелику вправу «Мозковий штурм», яка допоможе нам пригадати, те що ми вивчали на уроках навчання грамоти.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Що ж за гостя завітала до нас ми зараз дізнаємося?

1. Робота в парах (складання зображення бджоли)

- Хто така бджола? Що ви про неї знаєте? А хочете дізнатися більше і зрозуміти чому до нас прилетіла?

2. Хвилинка ерудитів. (відео)

Слово «бджола» дуже давнє слово. Перші звуки цього слова нагадують дзижчання бджоли (дж-дж-дж). Цю комаху і назвали за дзижчання під час польоту.

Бджола коричнева з жовтими смугами. У неї 6 лапок, якими вона збирає пилок. Є 5 очей, хоботок, яким вона збирає нектар. Все тіло і лапки вкрите ворсинка. Бджоли розрізняють лише білий, синій і жовтий кольори. Вони живуть великими сім’ями. У кожної бджоли є свої доручення. Найголовнішу бджолу називають маткою. Вона відкладає яйця, для того, щоб з них з’явилися нові бджоли. Є бджоли-трудівниці, які весь час працюють, збирають пилок і нектар, і несуть у вулик. Є розвідниці, які шукають потрібні рослини, з яких можна зібрати багато нектару. Є бджоли-вартові, які охороняють вулик. Але серед них є і бджоли-ледарі, яких називають трутнями. Згодом  їх виганяють з вулика.

 

3. Асоціативний кущ

- Які слова виникають у вашій голові, коли ви чуєте слово бджола?

 

4. Слово вчителя про бджолу.

Сьогодні бджілка прилетіла, щоб познайомлять нас з новим звуком. Ми навчимось правильно читати і вимовляти слова з цим звуком. Навчимось робити звуко-буквений. Так як наша бджілка дуже працьовита, хоче щоб і ми сьогодні потрудилися, і виконали завдання, які вона принесла.

5. Гра «Комахи-буквоїди»

- Віднови і прочитай слова, в яких пропущено голосні букви.

- Що спільного в усіх цих словах? Чи здогадалися ви, з яким звуком познайомить нас бджілка? Правильно звук ДЖ. (порівняння зі звуком ДЗ, артикуляція звука ДЖ)

Бджола твердий – бджілка м’який

6. Звуко-буквенний аналіз слова «бджола»

7.  Робота зі словниками.

Джейран – степова рогата тварина.

Джип – марка машини.

Джем – фрукти та ягоди зваренні в цукровому сиропі і мають желеподібний вигляд.

Джемпер - в'язаний светр без комірця і ґудзиків.

Джинси – штани із цупкої тканини.

 Фізхвилинка

8. Робота в парах. Звуковий аналіз слів за кольорами. (вчитель за дошкою)

Джерело    Джунглі    Джемпер

 

9. «Піктограми» (Складання речень за схемами)

10. Фонетична розминка (презентація)

11. Читання в підручнику з Наталочкою її Читалочки.

 

 

 11. Читання складової таблиці з дошки.

джа-дза

дже-дзе

джу-дзу

джи-дзи

джо-дзо

джмі-дзві

 

12. Читання стовпчиків слів з підручника «Буксиром» та «Перегуком».

 

13. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

 Закінчіть речення:

  • Я сьогодні на уроці дізнався/лася…
  • Я сьогодні на уроці навчився/лася…
  • Мені було важко…
  • Мені сподобалося…

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку