Тема уроку. «Звук [дж], буквосполучення дж»
Мета. Вивчити буквосполучення дж, звук, який воно позначає; розвивати в учнів артикуляцію звука [дж], фонетичний слух, мовлення і мислення; вміння працювати в парі; поповнити словниковий запас першокласників словами «джемпер», «джунглі», «джейран».
Обладнання: каса букв, предметні малюнки,відео презентація.
ХІД УРОКУ
І. Ранкове коло.
1. Вірш «Я всміхаюсь сонечку»
2. Вправа «Настрій»
IІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Дерево «Очікувань»
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
2. Мозковий штурм. (презентація)
- Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Хто це така, ви дізнаєтесь пізніше. А поки ми виконаємо невелику вправу «Мозковий штурм», яка допоможе нам пригадати, те що ми вивчали на уроках навчання грамоти.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Що ж за гостя завітала до нас ми зараз дізнаємося?
1. Робота в парах (складання зображення бджоли)
- Хто така бджола? Що ви про неї знаєте? А хочете дізнатися більше і зрозуміти чому до нас прилетіла?
2. Хвилинка ерудитів. (відео)
Слово «бджола» дуже давнє слово. Перші звуки цього слова нагадують дзижчання бджоли (дж-дж-дж). Цю комаху і назвали за дзижчання під час польоту.
Бджола коричнева з жовтими смугами. У неї 6 лапок, якими вона збирає пилок. Є 5 очей, хоботок, яким вона збирає нектар. Все тіло і лапки вкрите ворсинка. Бджоли розрізняють лише білий, синій і жовтий кольори. Вони живуть великими сім’ями. У кожної бджоли є свої доручення. Найголовнішу бджолу називають маткою. Вона відкладає яйця, для того, щоб з них з’явилися нові бджоли. Є бджоли-трудівниці, які весь час працюють, збирають пилок і нектар, і несуть у вулик. Є розвідниці, які шукають потрібні рослини, з яких можна зібрати багато нектару. Є бджоли-вартові, які охороняють вулик. Але серед них є і бджоли-ледарі, яких називають трутнями. Згодом їх виганяють з вулика.
3. Асоціативний кущ
- Які слова виникають у вашій голові, коли ви чуєте слово бджола?
4. Слово вчителя про бджолу.
Сьогодні бджілка прилетіла, щоб познайомлять нас з новим звуком. Ми навчимось правильно читати і вимовляти слова з цим звуком. Навчимось робити звуко-буквений. Так як наша бджілка дуже працьовита, хоче щоб і ми сьогодні потрудилися, і виконали завдання, які вона принесла.
5. Гра «Комахи-буквоїди»
- Віднови і прочитай слова, в яких пропущено голосні букви.
- Що спільного в усіх цих словах? Чи здогадалися ви, з яким звуком познайомить нас бджілка? Правильно звук ДЖ. (порівняння зі звуком ДЗ, артикуляція звука ДЖ)
Бджола твердий – бджілка м’який
6. Звуко-буквенний аналіз слова «бджола»
7. Робота зі словниками.
Джейран – степова рогата тварина.
Джип – марка машини.
Джем – фрукти та ягоди зваренні в цукровому сиропі і мають желеподібний вигляд.
Джемпер - в'язаний светр без комірця і ґудзиків.
Джинси – штани із цупкої тканини.
Фізхвилинка
8. Робота в парах. Звуковий аналіз слів за кольорами. (вчитель за дошкою)
Джерело Джунглі Джемпер
9. «Піктограми» (Складання речень за схемами)
10. Фонетична розминка (презентація)
11. Читання в підручнику з Наталочкою її Читалочки.
11. Читання складової таблиці з дошки.
джа-дза |
дже-дзе |
джу-дзу |
джи-дзи |
джо-дзо |
джмі-дзві |
12. Читання стовпчиків слів з підручника «Буксиром» та «Перегуком».
13. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
Закінчіть речення: