Урок "Бути вільним" на основі матеріалів Української Хартії Вільної людини - новела бути вільним.

Про матеріал
на основі матеріалів Української хартії вільної людини провести урок з використанням інноваційних методів навчання, методів критичного мислення.
Перегляд файлу

Тема: Бути вільним

Мета: *ознайомити учнів однією з новел Українська Хартії вільної людини – бути вільним;

*розвивати творче та критичне мислення учнів, уяву,  навики дослідницької роботи,  навики роботи в парах, уміння висловлювати свою думку та обґрунтовувати її;

*сприяти формуванню ключової компетенції - уміння вчитися впродовж життя; *сприяти вихованню гуманізму, формуванню моральних цінностей та ідеалів; *формуванню соціальної та громадянської компетентностей.

Реалізація наскрізної лінії:

- «Громадянська відповідальність».

 

Обладнання: документи («Українська Хартія вільної людини», Загальна декларація прав людини, Конституція України),  аудіозапис пісні «Вільний».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: «засідання клубу вільних людей»

Епіграфи:

Я не поділяю Ваших переконань, але віддам життя за те щоб ви могли їх висловити (Вольтер).

Найбільше щастя для людини – бути вільною. Людина усвідомлює це тільки, тоді коли у неї забирають цю свободу (Славко Вакарчук).

Перебіг уроку

І. Активізація навчальної діяльності.

1. Вступне слово вчителя. Сьогодні  ми з вами долучимось до проекту «Живімо за Українською Хартією вільної людини!», в рамках якого ознайомимося з однією з її новел.

2. Вправа «Асоціація»: назвати асоціацію до слова «вільний», починаючи першою буквою свого імені чи прізвища.

ІІ. Запис теми уроку, робота з  епіграфами.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

1. Робота з документом «Українська Хартія вільної людини».

- робота в парах: учні читають по  одній тезі новели, вибирають в кожній ключове слово.  Обгрунтовують власне його розуміння.

- презентація роботи. Створення лепбука.

2. «Філософська хвилина». Учні презентують ідеологів підписантів Хартії щодо їхнього свідчення бути вільним.

Кардинал Любомир Гузар

Мирослав Маринович

Іван Дзюба

Богдан Гаврилишин

3. «Коло ідей».

Вільний від чого?

Вільний для чого?

4. Дослідницько-пошукова робота.

Скласти ґронування «Свобода» , опираючись на виступи правознавців.

Виступ юних правознавців

Загальна декларація прав людини

Стаття 1

Всi люди народжуються вiльними i рiвними у своїй гiдностi та правах. 

Стаття 2

Кожна людина повинна мати всi права i всi свободи, проголошенi цiєю Декларацiєю, незалежно вiд раси, кольору шкiри, статi, мови, релiгiї, полiтичних або iнших переконань, нацiонального чи соцiального походження, майнового, станового або iншого становища.

Конституція України

Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.

5. Творча вправа «Я в різних соціальних ролях».

Учні по бажанню підходять до дошки із зображенням символічних людей, пишуть ролі зараз і в майбутньому

ІY. Рефлексія «Займи позицію».

Обрати один із епіграфів, вибір обґрунтувати. 

Y. Домашнє завдання: скласти рекомендації «засідання клубу вільних людей».

 

docx
Додано
23 березня 2021
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку