План-конспект уроку
Тема: «Царство Гриби. Характерні риси грибів»
Мета:
освітня – ознайомити учнів з особливостями будови та життєдіяльності представників царства Гриби, з їх різноманітністю та поширенням, значенням у природі і житті людини;
виховна – естетичне та екологічне виховання, виховання бережливого ставлення до природи та її багатств;
розвиваюча – розвиток пізнавального інтересу, наукового світогляду, уявлення про взаємозв’язки у живій і неживій природі, участь людині у цьому, вміння робити висновки і узагальнення.
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань.
II. Мотивація пізнавальної діяльності.
Це гриби.
(Один з учнів виконує на дошці малюнок)
Висновок: зазвичай ви уявляєте гриб як щось з шапкою та ніжкою, знаєте, що є їстівні та отруйні гриби. Та чи тільки цим вичерпується їх різноманіття? Ось лише кілька фактів, які пов’язані з цим дивовижним царством:
Все це – справа «рук» грибів. Тож чи справді він такий простий – гриб?
(Демонстрація колекцій муляжів шапкових грибів).
Отже, щоб зрозуміти всі таємниці цього царства, слід познайомитися з ним ближче.
III. Тема та завдання уроку.
На цьому уроці ви дізнаєтеся:
IV. Формування нових знань і вмінь.
«Гриби – це винахід Диявола, придуманий ним для того, щоб викликати відчай у дослідників-ботаніків».
(Французький ботанік А. Вейон, 1727 р.)
Учитель: сподіваюсь, наші знання будуть настільки міцними, що ніякі витівки Диявола не завадять нам з впевненістю сказати, що ж таке гриб.
-Міцна клітинна стінка;
-Необмежений ріст;
-Розмноження спорами.
-Відсутній хлорофіл;
-Гетеротрофне живлення;
-У клітинній оболонці присутній хітин;
-Запасаюча речовина – глікоген;
-В обміні речовин присутня сечовина.
(Учитель коментує особливості кожної з наведених ознак).
Запитання: тож чи правий був ботанік? Хто вони – ці загадкові й водночас знайомі гриби?
Учитель: про різноманітність та значення грибів поговоримо на наступних уроках. А зараз прийшов час підвести підсумки того, про що ми дізналися на цьому уроці.
V. Закріплення отриманих знань і вмінь.
- Гриби – це окреме…
- Наука, що вивчає гриби – це…
- Гриби мають плодове тіло і …, якої немає у …
- За способом живлення гриби бувають …
- Розмножуються …
- Запасаюча речовина …
- В оболонці є …
- В обміні речовин наявна …
- Якщо гриб «скооперувався» з водоростю, це …
Якщо гриб «скооперувався» з кореневою системою, то це …
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
е |
т |
е |
р |
о |
т |
р |
о |
ф |
и |
|
|
|
|
|
|
|
М |
і |
к |
о |
р |
и |
з |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
п |
о |
р |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
е |
з |
х |
л |
о |
р |
о |
ф |
і |
л |
ь |
н |
і |
Л |
и |
ш |
а |
й |
н |
и |
к |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Домашнє завдання.
§