Урок "Це повинен знати кожен".

Про матеріал
Сформувати в учнів поняття про безпеку та різні види небезпек; дати уявлення про принципи безпечної життєдіяльності. Розвивати логічне мислення учнів. Виховувати відповідальність, зосередженість, обачливість та поміркованість дій.
Перегляд файлу

Тема: « Це повинен знати кожен».

Мета:  Сформувати в учнів поняття про безпеку та різні види небезпек; дати уявлення про принципи безпечної життєдіяльності. Розвивати логічне мислення учнів. Виховувати відповідальність, зосередженість, обачливість та поміркованість дій.

Хід уроку

       I Організаційний момент

  • Дорогі діти, вітаю вас із початком нового навчального року! Ось і скінчилися літні канікули і ми знову з вами зустрілися нашою шкільною родиною. Я хочу побажати вам, щоб цей навчальний рік для вас був легким, цікавим, пізнавальним та мирним. Зараз для всіх нас дуже складні часи, але саме головне, що ми разом, ми єдині та непереможні. Адже сила наших бажань,нашої любові до своєї Батьківщини підтримує наш дух та віру в краще майбутнє.

     ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні у нас незвичайний перший урок. Всі ми знаємо , що відбувається у нашій країні, страшна подія сталася 24.02.22року, яку ми ніколи не забудемо, у наше життя увірвалася війна – це жахливе вторгнення. І ми змушені були навчатися  дистанційно. Зараз часи навчання знову для нас не найкращі, та все ж таки на першому місці перед кожним з нас стоїть ЖИТТЯ. Тому сьогодні ми і вся Україна будемо говорити про безпеку життєдіяльності, а саме у школі  і тема нашого першого  уроку « Це повинен знати кожен». Слайд1

III. Робота над темою уроку.

Відгадайте загадку

Стоїть будинок:
Хто в нього увійде,
Той знання знайде.
(Школа) Слайд 2

  • Скажіть, а навіщо ми ходимо до школи? ( Навчатися)
  • З яких частин складається навчальний процес? (Уроки, перерви). Що ви робите на уроках?
  • Що ви робите під час перерв?
  • Сьогодні на уроці, ми поговоримо про те, що таке безпека і які можуть виникнути небезпеки у школі під час навчання. Пригадаємо, що таке безпека життєдіяльності, навчимося, як правильно діяти при потраплянні у небезпечні ситуації. Всі ці знання нам потрібні для того, щоб запобігти власній необачності, уникати небезпек, передбачати можливі наслідки свої дій.
  •  Поміркуйте, що таке безпека?
  • Напевно, кожен з вас почувається безпечно коли навколо все добре, є люблячі рідні, хороші друзі, немає хвороб, сирен і тд... Спробуймо продовжити думку: «Я думаю, що безпека – це …».
  • Отже безпека – це коли ніщо не загрожує життю та здоров’ю.
  • Небезпека  - це ситуація, коли щось, або хтось може тобі зашкодити. (Слайд 3).
  •  Тривалий час люди ставились до небезпек як до чогось неминучого, але потім почали розуміти, що багатьох з них можна уникнути. Кожен з вас повинен володіти культурою безпечної життєдіяльності, а саме у школі..
  • Скажіть чи повинні ми дотримуватися прави безпеки у школі? А де саме? ( Відповіді учнів)
  • А чи завжди ви дотримуєтеся цих правил? Коли виникає проблема і чому( Відповіді дітей)
  • Давайте створимо асоціативний кущ до слова « Небезпека»  Слайд 4
  • Де небезпека  може спіткати нас у школі? ( Спортивна зала, коридор, їдальня, клас, сходи, поруччя,вікна, батареї, слизька підлога,  раптово відчинені двері ,подвір’я …)
  • А зараз я пропоную повторити правила поведінки у школі ті які нам вже відомі та запам’ятати правила безпеки які для нас нові. Слайд 5-8

Правила поведінки під час перерви

Під час перерви забороняється:
1. Бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
2.Штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
3. Сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.

 

Правила поведінки учнів у їдальні

1. Під час перебування в їдальні учням слід дотримуватися гарних манер і поводитися пристойно.

2.   Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

3.   Розмовляти під час їжі треба не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.

4.   Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

5.   Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

 

Правила поведінки на шкільному подвір'ї

1.На шкільному подвір'ї не кричи.

2.Грайся в ігри.

3.Не штовхайся, не ображай дітей.

4.Не сміти.

5.Не грайся біля вікон, на сходах.

6.На спортивному майданчику грайся тільки з дозволу старшого учителя чи чергових учнів.

Правила поведінки під час дистанційного навчання

  1. Знайди місце, де тобі буде тихо і спокійно.
  2. Підготуй до уроку все необхідне
  3. Заходьте на урок вчасно
  4. Приєднавшись до он-лайн уроку вмикай камеру та вимикай мікрофон
  5. Відповідай з дозволу учителя
  6. Малювати на екрані заборонено
  • А зараз трішки відпочинемо, пограємо у гру « Так чи ні» ( (Можна застосувати Iego, (картки в додатку або символи на гаджетах)

Гра « Так чи ні» Слайд 9

  • На перервах у школі можна штовхатися;
  • бігати на майданчику для ігор;
  • під час уроку стрибати;( Якщо гра або фізхвитинка)
  • розмовляти і спокійно рухатися в приміщенні;
  • Не грайся біля вікон, на сходах.
  • голосно кричати;
  • у їдальні грати в хованки;
  • на подвір’ї грати в рухливі ігри;
  • На сходах штовхатися;
  • На онлайн уроці вимикати камеру та вмикати різні звуки;
  • Молодці,  а зараз переходимо до дуже актуальних правил у наш час. Страшна подія сталася 24.02.22року, яку ми ніколи не забудемо, у наше життя увірвалася війна в яку ми ніколи б не могли повірити. Наше життя дуже змінилося від малечі до старого. Ми постійно перебуваємо у страху за своє життя та наших рідних. Характер небезпек постійно змінюється, тому ми сьогодні з вами повинні запам’ятати правила поведінки під час війни. Нам треба їх добре засвоїти адже ці правила можуть допомогти нам зберегти собі та своїм близьким життя.

Правила поведінки під час повітряної тривоги Слайд 10-15

У будівлі:

  • зайти в укриття (це може бути підвальне приміщення чи паркінг для машин);
  • якщо немає спеціального укриття, потрібно спуститись на нижчі поверхи будівлі та обрати місце подалі від вікон.

У квартирі:

  • якщо немає змоги спуститись в укриття, то важливо знайти місце якомога далі від вікон за тримальною стіною (найчастіше це біля вхідних дверей);
  • сісти на підлогу;
  • накритись ковдрою чи іншими речами з головою.

У потязі:

  • нахилитись нижче рівня вікон та закрити голову руками.

На вулиці:

  • зайти в найближче укриття (часто в містах є позначки «укриття» або позначки маршруту до нього).

Якщо немає змоги знайти найближче укриття, то важливо:

  • триматись на відстані від магазинів з вітринами;
  • лягти на землю біля високого бордюру, бетонних блоків;
  • закрити голову руками.

Якщо почули десь вибухи, то залишайтесь у безпечному місці.

Правила поведінки під час артобстрілів Слайд 16

  • Коли чуєте вибухи чи стрільбу, важливо сховатись в укритті.
  • Якщо ви почули вибухи під час перебування на вулиці – негайно лягайте на землю, але туди, де є заглиблення (наприклад, поміж бетонними конструкціями), або в яму, канаву.
  • Небезпечно ховатись у під'їздах, арках, біля припаркованих машин.
  • Затуліть долонями вуха та розтуліть рот.
  • Ці правила дітки ви повинні знати та не забувати, а зараз я ще вам пропоную переглянути відео з песиком Патроном

https://www.youtube.com/watch?v=vpEvVCOql2I  (Слайд 17 ) ( або в додатках)

Правила запам’ятали, а зараз пограємо у гру «Розшифруй слово»

 

Гра «Розшифруй слово» Слайд 18

  • А    У   Т   С   И   Я   Ц   І  (ситуація)
  • П   О   Ч   У   Т   Т   Я   С   А   М   О   (самопочуття)
  • З   Д   А   Т   Н   І   С   Т   Ь   П   Р   А   Ц   Е   (працездатність)
  • К   І   Ш   С   Т   Ь   В   И   Д   (швидкість)
  • Й   І   К   О   П   С   (спокій)
  • В   А   У   Г   А  (увага)
  • П   Е   З   Е   Б   К   А   Н   Е   (небезпека)
  • В   А   Л   І   С   Т   Ь   В   И   Т   Р   И   (витривалість)

IV Підсумок уроку.

  • «Уникати, запобігати, діяти» це закон для кожного, хто хоче
    навчитися безпечної життєдіяльності.

Уникатице вміти розпізнавати небезпечні ситуації, оцінювати
ризик і діяти так, шоб не потрапляти у них.

Запобігатице передбачати наслідки своїх дій, щоб самому не
створити небезпечної ситуації.

Діятине розгубитися, знати, що і як робити в таких випадках.

  • Я бажаю кожному з вас здоров’я , щоб біда обходила кожного з нас стороною, бажаю миру, вдалого навчального року, перемоги і все буде Україна.

Оцініть свою роботу: Слайд 19

* якщо ви працювали чудово – підніміть руки вгору;

* якщо ви працювали добре – розведіть їх в боки;

* якщо ви працювали не досить старанно – зігніть руки і торкніться пальчиками плечей.

 

 

 

 

Використані джерела:

https://osvitanova.com.ua/posts/5597-pravyla-povedinky-pid-chas-povitrianoi-tryvohy-artobstriliv-ta-u-hromadskomu-mistsi-u-voiennyi-chas

 

 

 

docx
Додано
26 серпня 2022
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку