Дослідження "ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ 9-х КЛАСІВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ"

Про матеріал
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ 9-х КЛАСІВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ
Перегляд файлу

ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ 9-х КЛАСІВ  ПІД                        ЧАС ПАНДЕМІ

 

  В умовах сучасного інформаційного суспільства гіподинамія стає одним із найбільш негативних факторів життєдіяльності учнів. Цей фактор є ключовим у динаміці стану фізичного здоров'я учнів.
  В умовах локдауну виникли складнощі з розвитком та контролем розвитку рухових якостей, особливо витривалості та швидкості, а також необхідність корекції методики тестування спритності та сили.
  Таким чином, в умовах вимушених обмежень для порівняльного аналізу фізичної підготовки ми змушені були взяти руховий тест Проба Руф’є, який комфортно приймати, у тому числі і в «домашніх» умовах.

  Проба Руф’є визначає у дітей рівень витривалості (резерв) серцево-судинної системи при будь-яких фізичних навантаженнях. Проводиться за схемою: Порахувати пульс у дитини за п’ятнадцять секунд, обов’язково після п’ятихвилинного спокійного сидіння     (результат 1). Протягом сорока п’яти секунд виконати тридцять присідань. Відразу ж після присідань підрахувати пульс за перші п’ятнадцять секунд (результат 2). А потім порахувати в останні п’ятнадцять секунд (результат 3) першої хвилини періоду відпочинку. Індекс проби Руф’є, визначається за формулою:

                                                (4 * (р1 + р2 + р3) -200): 10

  За індексом, отриманому після проходження проби Руф’є, для дітей визначені наступні групи здоров’я:

  Основна група – це абсолютно здорові діти, не виявлено жодних проблем зі здоров’ям, показник проби Руф’є дорівнює від 0 до 10. Вони займаються за загальною програмою, беруть участь у кросах і змаганнях.

  Підготовча група – це діти, з незначним відхиленням в стані здоров’я , показник проби Руф’є у них трохи вище норми для основної групи. Вони теж займаються за основною програмою, але без участі в кросах і спортивних змаганнях.

  Спеціальна група – це діти зі значними відхиленнями у стані здоров’я, показник проби Руф’є від 10 до 20. Вони повинні займатися на окремих заняттях або вчитель повинен підбирати їм індивідуально навантаження фізичних вправ.

 

Отже, досліджуючи результати проби Руф’є в учнів 9-х класів у різний період, ми провели порівняльний аналіз  цих висновків тестування учнів 9-х класів 2019-2020 н.р. (група А), які були на дистанційному навчанні  і  2020-2021 н.р. (група Б).

 

 

Аналізуючи результати тестів, ми не брали до уваги максимальні та мінімальні показники, оскільки нас цікавила загальна тенденція, а не індивідуальні показники.
За результатами теста Руфьє, показники  говорять , що у хлопців вищі показники  ніж у дівчат, що є закономірним за фізиологічних особливостей організму. А саме тесту руфьє, за допомогою якоґо оцінюється функціональний стан людини його сердцево-судинної , дихальної системи, та рівень організму відновлюватися після навантажень. Якщо організм відновлюється повільно тоді і рівень працездатності низькій, а саме сприйняття інформації, теж  не високе.

У тесті «Проба Руфье»,  якщо дивитися середні показники, то тут явно виражені зміни 2 групи у гірший бік, особливо в дівчат. Це говорить про те, що через малорухливий спосіб життя учнів під час динцістайного навчання,  спостерігається деяке зниження показників роботи серцево-судинної системи, що відображається в поганому відновленні організму, навіть після незначного навантаження.

 

З вище сказаного, можна дійти невтішного висновку, що малорухливий спосіб життя, низький рівень фізичної активності негативно впливають на здоров'я та якість життя учнів. Тому, в умовах карантину, при вимушеному дистанційному навчанні, фізична активність для учнів має бути обов'язково включена до порядку денного.
Порівнюючи та аналізуючи результати тестування, можна дійти таких висновків:
− зниження показників проби Руф'є, пов'язано з недостатнім навантаженням в аеробному режимі, тільки аеробні вправи найліпше тренують вищесказані функції організму;
− подальше використання дистанційної форми навчання вимагає більш  ефективно застосовувати  вправи  аеробного напрямку.

doc
Додано
26 серпня 2022
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку