19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок "Це варто побачити: степ та його краса в різні пори року."

Про матеріал
Запропоновані матеріали до уроку, передбачають застосування тематично-діяльнісного підходу до навчання. А також сприяють розвитку в учнів елементів критичного мислення. Інтеграція читання з природознавством дає змогу економити навчальний час та формувати в дітей цілісні уявлення про навколишній світ.
Перегляд файлу

Тема. Це варто побачити: степ його краса в різні пори року.

Олександр Олесь. Степ. (літературне читання)

Степ. (природознавство)

Мета.

Формування ключових компетентностей: вміння  вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); загальнокультурна   (здатність аналізувати, оцінювати досягнення української культури);      громадянська ( виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність.  Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної та літературної та міжпредметно- естетичної, екологічної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.

Матеріали до уроку

  1. Складання асоціативного куща

безкрайня даль                        висока трава                   неорана земля

 

 краса степ

 ковила перекотиполе

 коні

 

  1. F:\до уроку\i.jpgПерегляд презентації «Степ у різні пори року»

F:\до уроку\5259511_73590nothumb500.jpg 

  

F:\до уроку\mini_4.jpgF:\до уроку\i (1).jpg 

 

 

 

  1. Робота з картою природні зони України.

Учням потрібно визначити на якій території розташована зона степів. Знайти і записати назви міст які знаходяться в даній зоні.

  1. Робота в парах.

Спираючись на карту, та виконане попереднє завдання, визначити які з перелічених заповідників знаходяться у степовій зоні: Асканія-Нова, Медобори, Луганський, Український степовий, Чорноморський, Ялтинський, Поліський

  1. Робота в групах.

Розділившись на групи, учням пропонується опрацювати матеріал:

  • Звірі степу
  • Птахи степу
  • Плазуни степу
  • Комахи степу
  • Рослини степу
  1. Виступи експертів груп перед аудиторією класу. (необхідно донести опрацьовану інформацію до всіх учнів)
  2. Перегляд відео про заповідник «Асканія-Нова»
  3. Висловлювання власних думок:
  • Що вразило учнів після перегляду відео?
  • Що запам’яталося після побаченого?
  • Які картини природи найбільше сподобалися?
  1. – Таку красу побачив  поет Олександр Олесь і написав вірш «Степ»
  • самостійне опрацювання вірша Олександра Олеся.
  1. Вправа  «диктор» (виразне читання поезії)
  2. Вправа «шукачі скарбів» ( хто з учнів знайде у вірші найбільше прикметників (дівчата) та порівнянь (хлопці).
  3. Розвиток творчих здібностей
  • Робота в групах

 І група малює словесну картину до вірша. ІІ група малює олівцями картину до поезії. (час обмежений)

  1. Розв’язання проблемного питання (в групах)
  • Чому, на вашу думку, така краса може зникнути ? І як це можна попередити?

 

  1. Тестування (закріплення)
  1. У зоні степів ростуть такі рослини:

а. конвалія, суниці, чорниці,барвінок, троянди,  ковила.

б. незабудки, фіалки, тюльпани, типчак, тонконіг.

в. магнолія, проліски, підсніжники, пальма, кипарис.

     2. У заповіднику Асканія - Нова мешкають такі птахи:

           а. страуси, жайворонки, орли, перепілки, дрофи, фламінго.

           б. глухарі, жайворонки, тетеруки, перепілки, орли.

           в. качки, куріпки, дятли, лелеки.

      3. Які з поданих тварин є типовими для степу?

           а. зебра, кіт лісовий, пелікан, глухар.

           б. вусач альпійський, рябчик, бурий ведмідь.

           в. тхір, ховрах, степова гадюка, одуд, перепілка.

     4. Які форми земної поверхні є в степовій зоні?

            а. рівнини, горби, яри, балки.

            б. рівнини, горби.

  15. Завдання на розвиток мислення

Хлопцям : пояснити чому в степу живе багато тварин, які риють нори в землі та для чого вони це роблять?

Дівчатам: пояснити чому в степу живе багато тварин, які добре бігають, з чим це пов’язано?

16.Рефлексія

- З якою степовою твариною чи рослиною ви себе асоціюєте? Чому? Які труднощі траплялися б на вашому «життєвому» шляху? Як би ви як людина спробували б їм допомогти?

17. Домашнє завдання

- вивчити уривок вірша Олександра Олеся (на вибір);

- скласти план заходів по збереженню недоторканної природи зони степів.     

 

docx
Додано
26 січня
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку