Третій урок геометрії з циклу ставить мету сформувати вміння
•відтворювати зміст вивчених тверджень;
•знаходити на готовому рисунку вивчені поняття;
•виконувати правильні зображення вивчених понять за д аним описом;
•розв'язувати задачі із використанням вивчених тверджень та обчислення градусної міри вписаних та центральних кутів.
Методична розробка уроку з теми:
«Центральний кут. Вписаний кут»
8-й клас
І. Організаційний момент.
Повідомлення мети і теми уроку.
Рефлексія. На столі у кожної групи знаходиться модель футбольного поля, паперові моделі м'ячів. Кожен учень на своєму м'ячі пише власні очікування від уроку (наприклад: дізнатись щось нове; отримати можливість показати свої здібності; висловитись; отримати гарну оцінку, тощо) і закріплює цей м'яч в районі зеленого газону.
II. Актуалізація опорних знань.
Математичний диктант.
За малюнком знайти х (О - центр кола)
1 |
|
c)45° y)90° м)180° у)інший варіант |
2 |
|
p)55° c)125° v)220° у)інший варіант |
3 |
|
п)34° р)68° с)292° м)інший варіант |
4 |
|
п)34° р)68° с)292° м)інший варіант |
5 |
Три футболіста пробивають штрафний удар по воротах із точок A,B і С. У кого з них кут обстрілу воріт найбільший?
|
м) А; у) В; ф)С; х)інший варіант. |
III.Доведення властивостей кутів.
кінець хорди.
центральний кут, що спирається на цю хорду.
Під час евристичної бесіди заповнити таблицю, дослідити закономірність між центральним кутом, що спирається на хорду і кутом між хордою та дотичною, проведеною через кінець цієї хорди.
№ задачі |
Центральний кут |
Кут між хордою та дотичною |
1 |
156° |
78° |
2 |
128° |
64° |
IV. Закріплення і поглиблення вивченого матеріалу.
Задача. Хорда стягує дугу 70°. З кінців цієї хорди проведено до взаємного перетину дотичні до кола. Визначте кути утвореного трикутника.
Дано: (O, R= OA), AB = 70°
AC i BC – дотичні
Знайти: ∠ABC, ∠BAC, ∠ACB
Розв'язання.
1. ∠ABC=∠BCA= ∠AOB= ·70°=35° - за
властивістю кута між хордою і дотичною, проведеною через кінець хорди.
Висновок: Д АСВ - рівнобедрений. Відрізки дотичних проведених до кола з однієї точки рівні.
V. Інформаційна пауза. «А чи знаєте ви що,..?» (Демонстрація авторського відеоматеріалу «Наполеон»)
Робота в групах.
Картка 1
BC – спільна дотична до двох кіл, що дотикаються в точці А. Довести, що кут ВАС – прямий.
Картка підказка
Картка 2
|
Дано: ∠AOD=56 Знайти: ∠DBC двома способами |
Картка З
Кут утворений хордою і дотичною проведеною через кінець цієї хорди, дорівнює 20°. Визначити, на які частини ділиться коло хордою.
Додаткова картка
У коло вписано трикутник. Косинцем провести бісектрису кута (використати властивості вписаних кутів)
Ті учні, які під час уроку здійснили своє бажання, написане на м'ячі, переміщують його в зону
воріт: «Ми забили гол. Отримали перемогу!»
Б: №230,234
Картка 1
ВС - спільна дотична до двох кіл, що дотикаються в точці А. Довести, що кут ВАС - прямий.
Картка 2
Дано: ∠AOD=56°
Знайти: ∠DBC двома
способами
Картка З
Кут утворений хордою і дотичною проведеною через кінець цієї хорди, дорівнює 20°. Визначити, на які частини ділиться коло хордою.
Додаткова картка
У коло вписано трикутник. Косинцем провести бісектрису кута (використати властивості вписаних кутів)
Картка підказка
Картка підказка
Система нарахування балів за правильна виконані завдання
№ |
Вид діяльності |
Кількість балів |
1 |
Математичний диктант |
5 |
2 |
Дослідження властивостей кутів |
5 |
3 |
Закріплення вивченого матеріалу |
5 |
4 |
Робота в диференційованих групах |
|
|
Задача картки 1 |
5 |
|
Задача картки 2 |
4 |
|
Задача картки 3 |
3 |
|
Задача картки 4 |
4 |
Відповідність кількості набраних балів учнем оцінці за 12- бальною системою оцінювання навчальних досягнень
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-ти бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1-2 |
1 |
3-4 |
2 |
5-6 |
3 |
7-8 |
4 |
9-10 |
5 |
11-12 |
6 |
13-14 |
7 |
15-16 |
8 |
17-18 |
9 |
19-20 |
10 |
21-22 |
11 |
23-24 |
12 |
Моніторинг рівня компетентності учнів 8-В класу
|
2008 - 2009 |
2009 - 2010 |
|||||||
І |
II |
ІП |
IV |
І |
II |
III |
IV |
||
1 |
Аверін Дмитро |
|
|
О |
О |
О |
|
|
|
2 |
Вербицький Андрій |
|
О |
О |
О |
О |
|
\ |
|
3 |
Власюк Олександр |
|
О |
О |
|
|
|
|
|
4 |
Войков Владислав |
□ |
□ |
□ |
□ |
□ |
|
|
|
5 |
Волков Єгор |
□ |
О |
|
О |
О |
|
|
|
6 |
Гаврілов Дмитро |
□ |
□ |
□ |
□ |
□ |
|
|
|
7 |
Головенко Владислав |
□ |
о |
О |
О |
О |
|
|
|
8 |
Жданов Дмитро |
О |
о |
|
|
о |
|
|
|
9 |
Зубко Олександр |
□ |
□ |
□ |
□ |
□ |
|
|
|
10 |
Калугін Ілля |
О |
о |
О |
|
|
|
|
|
11 |
Коцюруба Андрій |
□ |
о |
□ |
О |
О |
|
|
|
12 |
Маслов Максим |
о |
о |
|
|
|
|
|
|
13 |
Слинько Антон |
о |
□ |
□ |
□ |
□ |
|
|
|
14 |
Сніжко Олександр |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Собченко Сергій |
□ |
о |
□ |
□ |
□ |
|
|
|
16 |
Сокольский Константан |
О |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
Стрижиус Сергій |
□ |
□ |
О |
□ |
□ |
|
|
|
18 |
Сушинський Владислав |
□ |
□ |
□ |
□ |
О |
|
|
|
19 |
Тарасенко Владислав |
□ |
□ |
□ |
□ |
□ |
|
|
|
20 |
Ушатов Максим |
|
|
|
О |
О |
|
|
|
21 |
Чмих Михайло |
О |
|
|
|
|
|
|
|
22 |
Шмат Андрій |
О |
О |
О |
О |
О |
|
|
|