Урок "Час. Дні тижня"

Про матеріал
Урок з математики для 2-го класу на тему "Час. Дні тижня" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

Тема:                                   Час. Дні тижня

Цілі:  удосконалювати й систематизувати знання учні  про час та його  вимірювання. Ознайомити учнів з поняттям «доба», «тиждень»; повторити назви  днів тижня. Вдосконалити обчислювальні навички  додавання, віднімання двоцифрових чисел без  переходу через розряд, формувати вміння розв’язувати задачі, виділяти головне. Розвивати математичне мовлення, вміння продуктивно працювати.

Очікувані результати:

  • Називають назви днів тижня;
  • Розрізняють такі одиниці часу, як доба, місяць, рік;
  • Виконують письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд;
  • Розв’язують різними способами проблемну ситуацію

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: одиниці вимірювання часу, як доба, місяць, рік.

Освітні галузі: математична.

Обладнання: відеоролик «Казка про тиждень», картки із завданнями.

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Організація класу
  • Посміхніться, будь ласка, зніміть долоньками усмішку зі свого обличчя та передайте сусідові. Візьміть усмішку від свого сусіда та прикрасьте нею свої обличчя.
  1. Мотивація навчальної діяльності учнів
  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про таку величину, як час, який важливий для кожного з нас. Тому необхідно берегти його, цінувати кожну секунду, хвилину, годину.
  1. Усні обчислення.
  • Полічіть до 20-ти і назад.
  • Назвіть найменше двозначне число. Відніміть від нього число 3. Назвіть результат.
  • Назвіть дні тижня.
  • Який перший день тижня?
  • Який день іде за суботою?
  1. Каліграфічна хвилинка.

Скільки днів є у тижні? (7).

Де ще можна зустріти цифру 7? (7 кольорів веселки, 7 нот, 7 днів тижня).

Напишіть цифру 7 каліграфічно.

  1. Математичний диктант
  • Запишіть число, що містить 2 десятки і 3 одиниці; 5 десятків, 9 десятків та 9 одиниць; 5 одиниць.
  • Запишіть число 47 у вигляді розрядних одиниць.
  • Запишіть числа, що більші за 28, але менші за 36.
  • Зробіть взаємоперевірку і оцініть одне одного.

ІІ. Основа частина

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Усі події відбуваються в певній послідовності та в певному часі. Для того, щоб кудись відправитись на потязі, потрібно знати розклад та час відправлення і прибуття до необхідного місця. В школу ви теж приходите в певний час. Тому важливо знати, що таке час, як в ньому орієнтуватися. Саме це ми і будемо вивчати.

Сьогодні ми з вами повторимо поняття «час», «доба», ознайомимося з поняттям «тиждень», повторимо назви днів тижня, закріпимо свої знання, будемо активно працювати.

Одиниці часу пов’язані з обертанням небесних тіл. Земля обертається навколо Сонця, навколо Землі обертається Місяць, Земля обертається ще й навколо своєї осі.

  1. «Крісло автора». Розповідь, з чим пов’язані одиниці часу.
  2. Вправа «Мікрофон».
  • Що таке доба?
  • На які частини поділяється доба?

1)коли сходить Сонце?;

2)коли Сонце в зеніті?;

3)коли Сонце сідає?;

4)коли на небі з’являються зорі?

    -      Назвіть сьогоднішній день, вчорашній, післязавтрашній.

 4. Фізкультхвилинка.

Ми лічити перестали

І тепер всі дружньо встали.

Будемо відпочивати

Вправу разом починати.

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, покрутились,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали.

5. Гра «Подорож у часі».

Робота з підручником (сторінка 34, номер 1, сторінка 35, номер 2)

6.Перегляд відеоролика («Казка про тиждень»)

- Про що йшла мова у вірші?

- Скільки він мав дітей?

- Скільки було дочок? Назвіть їх.

- Скільки було синочків? Назвіть їх.

- Назвіть попорядку дні тижня.

7. Розв’язування задач

- А зараз ми об’єднаємось у міні-групи для розв’язування задачі (ст.35, номер 4)

8. Узагальнення і систематизація знань. Робота в парах.

- Вам потрібно швидко розв’язати кругові приклади:

45-20=…                      2+63=…                            25-23=…

65+4=…                       69-14=…                           14+31=…

9. Гра «Визнач час»

На екрані дошки виведено годинники. Необхідно записати годину.

10. Логічна вправа.

Марійка поставила у вазу 8 бананів. Але сестричка вирішила 5 бананів замінити на 4 груші. Скільки стало овочів у вазі? (ніскільки, банани і груші – не овочі). Скільки фруктів?

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.
  • Що ви дізналися сьогодні на уроці?
  • Чи все було зрозумілим?
  • Оцініть свою роботу (зобразіть у вигляді смайлика).

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Радиш Галина
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
2611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку