Тема: Час. Дні тижня
Цілі: удосконалювати й систематизувати знання учні про час та його вимірювання. Ознайомити учнів з поняттям «доба», «тиждень»; повторити назви днів тижня. Вдосконалити обчислювальні навички додавання, віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд, формувати вміння розв’язувати задачі, виділяти головне. Розвивати математичне мовлення, вміння продуктивно працювати.
Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: одиниці вимірювання часу, як доба, місяць, рік.
Освітні галузі: математична.
Обладнання: відеоролик «Казка про тиждень», картки із завданнями.
Хід уроку
І. Вступна частина
Скільки днів є у тижні? (7).
Де ще можна зустріти цифру 7? (7 кольорів веселки, 7 нот, 7 днів тижня).
Напишіть цифру 7 каліграфічно.
ІІ. Основа частина
Усі події відбуваються в певній послідовності та в певному часі. Для того, щоб кудись відправитись на потязі, потрібно знати розклад та час відправлення і прибуття до необхідного місця. В школу ви теж приходите в певний час. Тому важливо знати, що таке час, як в ньому орієнтуватися. Саме це ми і будемо вивчати.
Сьогодні ми з вами повторимо поняття «час», «доба», ознайомимося з поняттям «тиждень», повторимо назви днів тижня, закріпимо свої знання, будемо активно працювати.
Одиниці часу пов’язані з обертанням небесних тіл. Земля обертається навколо Сонця, навколо Землі обертається Місяць, Земля обертається ще й навколо своєї осі.
1)коли сходить Сонце?;
2)коли Сонце в зеніті?;
3)коли Сонце сідає?;
4)коли на небі з’являються зорі?
- Назвіть сьогоднішній день, вчорашній, післязавтрашній.
4. Фізкультхвилинка.
Ми лічити перестали
І тепер всі дружньо встали.
Будемо відпочивати
Вправу разом починати.
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько прогнись.
Покрутились, покрутились,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз – присіли, другий – встали.
5. Гра «Подорож у часі».
Робота з підручником (сторінка 34, номер 1, сторінка 35, номер 2)
6.Перегляд відеоролика («Казка про тиждень»)
- Про що йшла мова у вірші?
- Скільки він мав дітей?
- Скільки було дочок? Назвіть їх.
- Скільки було синочків? Назвіть їх.
- Назвіть попорядку дні тижня.
7. Розв’язування задач
- А зараз ми об’єднаємось у міні-групи для розв’язування задачі (ст.35, номер 4)
8. Узагальнення і систематизація знань. Робота в парах.
- Вам потрібно швидко розв’язати кругові приклади:
45-20=… 2+63=… 25-23=…
65+4=… 69-14=… 14+31=…
9. Гра «Визнач час»
На екрані дошки виведено годинники. Необхідно записати годину.
10. Логічна вправа.
Марійка поставила у вазу 8 бананів. Але сестричка вирішила 5 бананів замінити на 4 груші. Скільки стало овочів у вазі? (ніскільки, банани і груші – не овочі). Скільки фруктів?
ІІІ. Заключна частина