Урок "Чи легко зробити вибір? Ніна Бічуя "Пиріжок з вишнями"

Про матеріал
Урок читання з використанням методів і прийомів роботи для розвитку критичного мислення учнів другого класу.
Перегляд файлу

Урок літературного читання з розвитком критичного мислення   2 клас.

Тема: Чи легко зробити вибір? Ніна Бічуя «Пиріжок з вишнями»

Мета: ознайомити дітей з оповіданням Н.Бічуї «Пиріжок з вишнями»; навчати визначати та  розуміти головну думку твору,аналізувати дії головних героїв,співчувати та висловлювати своє ставлення до прочитаного;удосконалювати навички читання та переказування; розвивати критичне мислення, увагу, уяву,пам’ять,мислення; виховувати моральні якості:людяність,порядність,шанобливість,совісність.

Обладнання: мікрофон, кубик,словникові слова, прислів’я, ноутбук,проектор, кола вена.

Методи і прийоми: передбачення,кубування, кероване читання, діаграма Вена,сенкан,мікрофон.

                                                        Хід уроку

І Актуалізація

  1. Емоційне налаштування

Дітки погляньте на дошку. Там записані слова (добрі, чуйні, чесні, справедливі). Нехай першими сядуть за партит і, хто вважає себе добрим, потім ті, хто є чуйним та щирим, наступні ті ,хто чесний,далі -  справедливі. Ви вагалися? Не знали що обрати?Чому? А тому , що насправді ви маєте всі перераховані якості. Зараз я пропоную посміхнутися своєму сусідові по парті і сказати тепле слово.

  1. Повідомлення теми,мети. Мотивація навчальної діяльності. (метод передбачення)

Сьогодні ми будемо працювати над оповіданням відомої української письменниці, авторки багатьох книг,перекладачки Ніни Леонідівни Бічуї «Пиріжок з вишнями».  Про що розповідається в оповіданні, щоб дізнатись  - треба з прислів’ям розібратись.

Хто чисте сумління має,той спокійно спати лягає.

Як ви розумієте прислів’я? (думки дітей) . На вашу думку, як пов’язане прислів’я з оповіданням, яке ми будемо читати?             

Отже сьогодні  читаючи твір ми з вами будемо розбиратися  чи легко зробити вибір, вчинити по совісті, справедливості.

  1. Активізація з мислення . «Кубування».

1)Що?

 

Вибір

3)Установи асоціації

          \    /

   Вибір  ——

        /     \

5)Затосування.

Чому важливо робити правильний вибір?

 

 

2) Опиши.

 Яким має бути вибір?

4) Порівняй.

Як живеться людині з чистою совістю і людині,яка робить неправильний вибір?

6)Займіть певну позицію.      

Який вибір обрали для себе? Чи чинили б по совісті?

ІІ. Усвідомлення змісту

  1. Перед тим ,як розпочати читання пропоную переглянути відео про життя і творчість Н.Бічуї.

https://www.youtube.com/watch?v=elhq-peATDs

 

  1. Словникова робота

 

  1. Кероване читання.

Пропоную розпочати читання, але читати ми будемо не увесь текст, а частинами. Якщо я прошу вас зупинитися, то ви маєте відмітити де зупинилися і не забігати наперед. Перша розпочну читати я.

- Першу частину читає вчитель.

* Про кого це оповідання?

*Що вас вразило?

*Які події, на вашу думку, будуть відбуватися далі?

 

- Другу частину читають учні «Ланцюжком».

*Як ви відноситеся до дій Славка?

*Що, на вашу думку, відчуває Леся?

* Як, на вашу думку, має вчинити Гриньо? Як вчинили б ви?

*Чим закінчиться ця історія, на вашу думку?

 

- Третю частину учні дочитують самостійно. Читання мовчки.

*Який настрій у вас після прочитаного?

*Чи співпали ваші очікування із заключною чатиною оповідання?

*Яке питання ви поставили б автору твору?

 

  1. Діаграма Вена. (Співставлення та аналіз героїв)

 

Н.Бічуя «Пиріжок з вишнями»                                  

ІІІ. Рефлексія

1.Сенкан «Вибір».

*Вибір

*Правильний,справедливий.

* Надає, веде,впливає.

*Правильний вибір запорука спокою.

* Мораль.

2. Тож давайте повернемося до підручника і спробуємо дати відповіді на питання.

     (стор.85)

3.Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон».

-Що найбільше сподобалося на уроці?        - Що не сподобалося?                                                         

- Що запам’яталося? 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 березня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку