Урок літературного читання з розвитком критичного мислення 2 клас.
Тема: Чи легко зробити вибір? Ніна Бічуя «Пиріжок з вишнями»
Мета: ознайомити дітей з оповіданням Н.Бічуї «Пиріжок з вишнями»; навчати визначати та розуміти головну думку твору,аналізувати дії головних героїв,співчувати та висловлювати своє ставлення до прочитаного;удосконалювати навички читання та переказування; розвивати критичне мислення, увагу, уяву,пам’ять,мислення; виховувати моральні якості:людяність,порядність,шанобливість,совісність.
Обладнання: мікрофон, кубик,словникові слова, прислів’я, ноутбук,проектор, кола вена.
Методи і прийоми: передбачення,кубування, кероване читання, діаграма Вена,сенкан,мікрофон.
Хід уроку
І Актуалізація
Дітки погляньте на дошку. Там записані слова (добрі, чуйні, чесні, справедливі). Нехай першими сядуть за партит і, хто вважає себе добрим, потім ті, хто є чуйним та щирим, наступні ті ,хто чесний,далі - справедливі. Ви вагалися? Не знали що обрати?Чому? А тому , що насправді ви маєте всі перераховані якості. Зараз я пропоную посміхнутися своєму сусідові по парті і сказати тепле слово.
Сьогодні ми будемо працювати над оповіданням відомої української письменниці, авторки багатьох книг,перекладачки Ніни Леонідівни Бічуї «Пиріжок з вишнями». Про що розповідається в оповіданні, щоб дізнатись - треба з прислів’ям розібратись.
Хто чисте сумління має,той спокійно спати лягає.
Як ви розумієте прислів’я? (думки дітей) . На вашу думку, як пов’язане прислів’я з оповіданням, яке ми будемо читати?
Отже сьогодні читаючи твір ми з вами будемо розбиратися чи легко зробити вибір, вчинити по совісті, справедливості.
1)Що?
Вибір |
3)Установи асоціації \ / — Вибір —— / \ |
5)Затосування. Чому важливо робити правильний вибір?
|
2) Опиши. Яким має бути вибір? |
4) Порівняй. Як живеться людині з чистою совістю і людині,яка робить неправильний вибір? |
6)Займіть певну позицію. Який вибір обрали для себе? Чи чинили б по совісті? |
ІІ. Усвідомлення змісту
https://www.youtube.com/watch?v=elhq-peATDs
Пропоную розпочати читання, але читати ми будемо не увесь текст, а частинами. Якщо я прошу вас зупинитися, то ви маєте відмітити де зупинилися і не забігати наперед. Перша розпочну читати я.
- Першу частину читає вчитель.
* Про кого це оповідання?
*Що вас вразило?
*Які події, на вашу думку, будуть відбуватися далі?
- Другу частину читають учні «Ланцюжком».
*Як ви відноситеся до дій Славка?
*Що, на вашу думку, відчуває Леся?
* Як, на вашу думку, має вчинити Гриньо? Як вчинили б ви?
*Чим закінчиться ця історія, на вашу думку?
- Третю частину учні дочитують самостійно. Читання мовчки.
*Який настрій у вас після прочитаного?
*Чи співпали ваші очікування із заключною чатиною оповідання?
*Яке питання ви поставили б автору твору?
Н.Бічуя «Пиріжок з вишнями»
ІІІ. Рефлексія
1.Сенкан «Вибір».
*Вибір
*Правильний,справедливий.
* Надає, веде,впливає.
*Правильний вибір запорука спокою.
* Мораль.
2. Тож давайте повернемося до підручника і спробуємо дати відповіді на питання.
(стор.85)
3.Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон».
-Що найбільше сподобалося на уроці? - Що не сподобалося?
- Що запам’яталося?