Урок "Чи завжди слід довіряти інформації з Інтернету?"

Про матеріал
Тема. Чи завжди слід довіряти інформації з Інтернету? Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті, навчати прийомам безпечної роботи в Інтернеті; розвивати уміння аналізувати свої вчинки; виховувати вольові якості людини. Тип уроку: комбінований Обладнання та матеріали: презентація до уроку.
Перегляд файлу

Тема. Чи завжди слід довіряти інформації з Інтернету?

Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті, навчати прийомам безпечної роботи в Інтернеті; розвивати уміння аналізувати свої вчинки; виховувати вольові якості людини.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: презентація до уроку.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності

Розгадайте ребус та дайте відповідь: що найголовніше під час користування Інтернетом?

Відповідь: Безпека

III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку

-Що таке безпека? (стан, при якому нікому нічого не загрожує)

-Що таке Інтернет? (всесвітня мережа)

-Підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер?

-А в кого є Інтернет?

-Давайте згадаємо, що таке Інтернет.

 Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних  між собою.

Вправа «Мікрофон». Давайте поспілкуємося:

  • Протягом дня я проводжу за комп'ютером.
  • Для навчання я використовую Інтернет... (хв., год.) в день.
  • В Інтернеті я люблю...
  • У соціальних мережах я «сиджу»... (хв., год.)
  • У соціальних мережах мені подобається...
  •       Я відвідую такі дитячі соціальні мережі як....
  •       Мої батьки контролюють мене (так/ні.)

І як показало опитування, ви багато часу проводите біля комп'ютера.

Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

Назвіть переваги Інтернету.

ІНТЕРНЕТ

ПЕРЕВАГИ

Пошук інформації

Спілкування

Листування

Навчання

Придбання товарів, послуг

розваги

НЕДОЛІКИ

Інформація не завжди правдива

Люди можуть бути різними

Комп’ютерні віруси

Шкода здоров’ю

Залежність від Інтернету

Отримання особистої інформації  для шахрайства, крадіжок, тощо

Ми дізнаємося про небезпеки, які можуть чатувати на нас у безмежних просторах Інтернету.

ІV. Робота над темою уроку

Робота в групах « Безпечні і небезпечні сторони Інтернету».    

Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в мережі.

Це небезпечно.

Гра «Допоможи Ганнусі». Дівчинка Аня хоче завести друзів. Для цього їй треба представитись на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі Інтернет.

Комп'ютерні ігри.

-Пригадайте, скільки часу дитина вашого віку може проводити перед комп'ютером?

       У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп'ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:

  •      у дітей, які грають у комп'ютерні ігри, можуть виявлятися хронічні зміни у розвитку головного мозку;
  •      комп'ютерні ігри стимулюють лише ті частини головного мозку, які відповідають за зір та пересування, і не допомагають у розвитку інших його важливих ділянок;
  •      у дітей, які довго грають у комп'ютерні ігри, не розвиваються лобні долі мозку, що відповідають за поведінку, тренування пам'яті, емоції, навчання. Ці частини мозку повинні розвиватися до досягнення дорослого віку.

Пошук інформації у мережі Інтернет.

       Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою.  А це є небезпечно.

Щоб вільно і безпечно мандрувати всесвітньою мережею, спілкуватися в мережі, необхідно дотримуватись правил безпечної поведінки в Інтернеті.

(ознайомлення з правилами самостійно)

Картинки по запросу Безпека в iнтернетi

V. Робота  з комп’ютером

  1.                     Повторення правил «Ланцюжок безпеки» (учні по-черзі називають правила безпеки при роботі за комп’ютером)
  2.                     Ознайомлення із завданням
  3.                     Робота за комп’ютером
  4.                     Релаксація (зняття втоми очей)

 1. Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись!

2. Широко відкрию очі, Роздивлюсь усе охоче, Потім мружусь, наче киця, І заплющую очиці!

3. А тепер нове завдання – Оченятам тренування: Раз – дивлюсь удалечінь, Два – в долоньці, відпочинь!

VІ. Підсумок уроку

-Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця.

-Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

-Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

  •                        не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
  •                        погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
  •                        повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою Якщо у вас виникли проблеми або ви невпевнені у своєму виборі, порадьтеся зі своїми батьками і учителями.

-У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому?

(Асоціації дітей: Тигр – злий, швидкий.  Лисиця –хитрий.  Павук –мережа. Рись – швидкий.   Дельфін – розумний. Жаба –небезпечний.)

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
3410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку