Інтегроване заняття «Я досліджую світ» 2 клас
Чим багатий мій рідний край? (Рослини)
Мета уроку: розширювати знання про різноманітність рослинного світу, про територію
рідного краю, про витинанку як вид народного мистецтва;
вчити розрізняти культурні і дикорослі;
вправляти учнів у поділі слів на склади;
навчити розрізняти культурні та дикорослі рослини переносити слова з
рядка в рядок;
ознайомити з технікою виготовлення витинанки;
збагачувати словниковий запас учнів щодо тематики тижня;
розвивати навички виразного читання, зв'язне мовлення дітей, пам’ять,
фантазію, навички вільного спілкування;
виховувати повагу до свого рідного краю, почуття любові,
доброзичливість,
тактовність, патріотизм, любов до природи.
Очікувані результати навчання:
уміє переносити слова з рядка на рядок , працювати з картою своєї
області, вирізати витинанку;
знає райони області, у якій проживає;
сприймає монологічне мовлення , усні репліки вчителя та однокласників,
доречно реагує на усну інформацію в діалозі, поповнює власний
словниковий запас;
розповідає про те, що його вразило, спілкується з однокласниками,
об’єднується з іншими дітьми в групи для спільної діяльності, підтримує
та ініціює діалог з теми, яка цікавить;
розрізняє культурні та дикорослі рослини;
презентує результат власної творчої діяльності.
Обладнання: цеглинки LEGO, картки для індивідуальної та групової роботи, фото рослин.
Хід уроку
l. Організаційна частина
Діти з учителем утворюють коло і промовляють вітання.
- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Батьків так вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, Назаре!
- Доброго ранку, Улянко!
- З яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи? Я вам пропоную взяти цеглинки LEGO того кольору, що відповідає вашому настрою. Подивіться одне на одного, посміхніться і подаруйте свій гарний настрій.
Передаючи одне одному окуляри потрібно розказати тільки хороше, що ви бачите у своєму однокласникові.
ll. Основна частина
- На сьогоднішньому уроці ми продовжуватимемо досліджувати територію рідного краю; дізнаємося чим багатий наш рідний край.
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? Сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче та корисне заняття, де кожен дізнається багато нового.
Дата …
Місяць…
День тижня…
День тижня за порядком…
Погода…
Опади…
Помічник дня…
Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
— Де найкращая земля? —
Журавель відповідає:
— Краще рідної немає!
- Що для вас означає “рідний край“, ”рідна земля”?
- Які ще слова-синоніми можна підібрати?
- Для кожної людини земля на якій вона народилася є святою. Кожен народ має свій рід. Значення цього слова означає “ряд” поколінь, які походять від одного “предка”. Ще в глибоку давнину жили на землі наші предки, вони залишили для нас велику спадщину.
Рідний край |
Полта́вська о́бласть (Полтавщина) — центром є місто Полтава. Утворена 22 вересня 1937 року. Розташована у середній частині Лівобережної України і, частково, на Правобережній Україні. Більша частина області лежить у межах Придніпровської низовини та Полтавської рівнини.
Площа — 28 748 км² , протяжність території з півночі на південь 213,5 км, а із заходу на схід 245 км, населення — 1 466 786 осіб. Область налічує 4 райони та 16 міст, з яких шість — Гадяч, Горішні Плавні, Кременчук, Лубни, Миргород та Полтава — обласного підпорядкування. Полтавська область 6-а серед областей України за площею. На півночі межує з Чернігівською та Сумською, на сході з Харківською, на півдні з Дніпропетровською та Кіровоградською, на заході з Київською та Черкаською областями України.
- Діти, розглянемо на карті райони нашої області. Скільки їх (4), назвіть. ( Кременчуцький , Лубенський, Полтавський і Миргородський)
- У якому районі живуть ваші рідні?
- З якої літери пишуться назви районів?
- Запишемо речення , вставляючи пропущене слово. Моя бабуся з дідусем живуть у …… районі.
- Діти, чи мають свою територію рослини?
- На яких територіях вони ростуть?
Поле, клумба, ліс, заказник, заповідник, сад, парк, город, дендропарк.
- Пригадайте, як можна переносити слова їз рядка на рядок?
Поділити слова для переносу і записати.
Розподілити рослин на дві групи за спільною ознакою.
Висновок: Рослини розподіляють на дві групи.(Культурні та дикорослі).
Культурні це рослини, що вирощують люди на полях, городах, у садах. (Картопля, пшениця, помідори,огірки, соняшники, черешні)
Дикорослі - рослини, за якими ніхто не доглядає, ніхто не садить, вони ростуть самі. (Дзвоники, кульбаба, клен, ромашка, жалива, подорожник)
Завдання: записати за зразком назви культурних рослин, розподіляючи їх на три групи - дерева, кущі , трави.
Культурні рослини |
Дерева |
Кущі |
Трави |
|
|
|
|
2. |
2. |
|
3. |
3. |
12. Витинанка - народний вид мистецтва українців.
Рослини для людей є не тільки продуктами харчування, але декоративними прикрасами житла. «Витинати» означає дослівно «вирізати», тому назва говорить сама за себе. Витинанка — це орнаментальна прикраса житла, яка витята (вирізана) за допомогою ножа або ножиць з паперу (як білого, так і кольорового). Такі вироби в Україні здавна використовували для декорування різних куточків оселі, а саме стін, полиць, печі тощо.
● Витинанки – це вирізані з паперу фігури або орнамент, які використовуються як самостійну декоративну прикрасу або в якості оригінального доповнення до тематичних святкових плакатів або стенгазетам.
● Перенести контури витинанки на папір не складно, якщо використовувати готові шаблони, схеми. Контурне обрізання дозволяє передати навіть найскладніші ділянки на картинці, частини орнаменту.
● Особливо ефектно виглядають ажурні листя, вирізані з паперу. Такий декор буде доречним в якості прикраси шкільного класу.
14. Практична робота. Вирізання осінніх листочків у техніці витинанки.
15. Підсумок уроку. “Щоденні 5”. Робота у Щоденнику вражень.
Обрати одне з речень і продовжити його. Занотувати свої враження у Щоденнику вражень.
Сьогодні я дізналася(вся) про…
Я навчилася(вся)...
У мене вийшло…
Мені було цікаво дізнатися про…
Я навчилася(вся)...
Мене здивувало те, що…
Використані інтернет ресурси:
https://goodhouse.com.ua/poradi/14019-osinni-vitinanki-osinnye-listya-kviti-gribi-dereva-yabluka-ptaxi-bilki-izhachka-z-parasolkoyu-xmari-xmarinki-ovochi-frukti-vitinanka-divchina-krasunya-osin-gorobina-na-vikna-z-paperu-sxemi-t.html
https://zelenasadyba.com.ua/dim-i-podvirya/shho-take-vytynanky-ta-yak-yih-zrobyty.html
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C
http://shliahtyntsi-school.edukit.te.ua/nova_ukrainsjka_shkola/rankovi_zustrichi/
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=13000