Числівник. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.
Мета. Узагальнити і систематизувати найважливіші теоретичні відомості про числівник; навчити учнів правильно ділити багатоцифрові числа на одноцифрове число; розвивати кмітливість; формувати інтерес до навчання, доброзичливе ставлення до однокласників, уміння працювати в групі.
Конспект інтегрованого уроку з української мови та математики у 4 класі
Хід уроку
І. Організація класу.
А) - Привітайте гостей.
В) – Сядьте, діти, посміхніться,
На сусіда подивіться –
Один одному вклоніться
Будем гарно працювати,
Щоб знання міцніші мати!
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
Не за морями-океанами, не за горами і лісами, а в королівстві Граматики жив король – Числівник. Він любив рахувати все підряд. Зустрів він злу чарівницю Помилку. Хотів порахувати: «Я знаю скільки букв у вашому імені – їх сім». Розсердилася Помилка за те, що він правильно порахував букви в її імені і зачарувала Числівника:
Ти добре жив, все рахував,
Тепер забудеш все, що знав,
А порятунок твій – урок,
Де б кожен знав все назубок.
Блукає Числівник по світу і не знає, що йому робити. Спробуємо йому допомогти – виконаємо на уроці все правильно і подолаємо чари Помилки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Мозковий штурм»
ІV. Творчі завдання від Помилки:
Перша група виписує у стовпчик кількісні числівники.
Друга група – порядкові числівники.
Третя група виписує складні числівники.
Четверта група - складені числівники.
Вісімдесятий
Сімдесят другий
Триста сім
П`ятдесят
Шістсот два
Трьохсотий
Сімдесят
П`ятсот сьомий
Вісімсот
Шістдесятий
Дев`ятсотий
Сімдесятий
Шістдесят вісім
П`ятдесят сьомий
Двісті один
Три
Вчитель. Помилка від ваших правильних відповідей стає меншою.
2. Записати речення, узгодивши іменники з числівниками. Числівники записати словами.
Перша група. Мама принесла 10 (яйця), 16 (морквини), 6 (кілограми) мороженої риби. За покупку вона заплатила 149 (гривні).
Друга група. На подвір`ї було 14 (кури ), 9 (гуси), 7 (індики). Всього 30 (птиці).
Третя група. Тато купив 12 (яблука), 16 (помідори) , 6 (кілограми)м`яса. За покупку він заплатив 178 (гривні).
Четверта група. На пасовиську паслося 13 (корови), 8 (телята), 5 (коні). Всього 26 (тварини).
Вчитель. Помилка стала ще меншою.
3. Записати словами час, який показав годинник.
Перша група. 10 год 45 хв.
Друга група. 11 год 15 хв
Третя група. 14 год 30 хв
Четверта група. 12 год 10 хв
Фізкультхвилинка «Падає сніжок»
Слово вчителя. З числівниками ми маємо справу майже на кожному кроці. Чи ми їдемо в транспорті, чи ми щось купуємо, Чи готуємо їсти, чи вчимося в школі. До речі про школу. Ми вивчаємо один такий предмет, який повністю складений на числівниках. Це математика. У математиці числівники пишемо цифрами. Але ми повинні правильно їх вимовляти.
4. Обчислити вирази:
Перша група. 587 166 : 6 + 438 155 : 5
Друга група. 217 301 : 7 + 617 128 : 8
Третя група. 487 650 : 5 + 121 842 : 6
Четверта група. 427 668 : 6 + 267 848 : 7
5. Записати ці математичні вирази словами.
6. Обчислити вирази:
Перша група. 859 016 : 8 – 442 687 : 7
Друга група. 674 750 : 5 – 377 232 : 4
Третя група. 656 924 : 4 – 563 528 : 7
Четверта група. 552 260 : 4 – 517 314 : 7
7. Записати ці математичні вирази словами.
Вчитель. Помилка від злості, що ви виконуєте завдання правильно, стає ще меншою.
8. Розв`язати ребуси. Вгадайте, які слова зашифровано. Назвіть, якою частиною мови є ці слова.
Перша група Друга група Третя група Четверта група
г 1 а ві 3 на за 3 мка пі 100 лет
100 рона пі 2 л пер 6 7 я
3 буна 100 ляр мі 100 ві 3 ло
і 100 рія 3 зуб 3 тон 100 лиця
9. Записати три приказки з числівниками.
V. Підсумок уроку.
Вчитель. Молодці, діти. Ви гарно працювали і перемогли злу Помилку.
Боріться з нею щодня, щоб вона не панувала ні у ваших зошитах, ні у вашому мовленні.
Продовжіть речення. Я зрозумів …
Я навчився …
Я запам`ятав…
1