Урок " Числівники прості, складні і складені".

Про матеріал
Урок формування практичних умінь і навичок із використанням технології «Перевернутого навчання».Навчити учнів розрізняти прості, складні і складені числівники, сприяти зміцненню умінь і навичок їх правопису; формувати вміння знаходити числівники прості, складні і складені, визначати їх роль у реченнях; удосконалювати вміння встановлювати належність числівників до певної групи за значенням та будовою; розвивати пам’ять, увагу, творче мислення; виховувати відповідальну особистість, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку; прищеплювати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема. Числівники прості, складні і складені.

Мета: навчити учнів розрізняти прості, складні і складені числівники, сприяти зміцненню умінь і навичок їх правопису; формувати  вміння знаходити числівники прості, складні і складені, визначати їх роль у реченнях; удосконалювати  вміння встановлювати належність числівників до певної  групи за значенням та будовою; розвивати пам’ять, увагу, творче мислення; виховувати відповідальну особистість, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку; прищеплювати любов до природи. 

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок із використанням технології «Перевернутого навчання»

Методи, прийоми і форми роботи: робота в парах, трійках, прийом «Усмішка», тестування, інтерактивна вправа «Дерево  пізнання», слово вчителя, «Фрейм проблема», завдання-лотерея.

Обладнання: картки із завданнями, листочки, квітки, сигнальні картки.

Підготовка до уроку:

  1. Переглянути відеоматеріали з теми « Числівник як частина мови. Числівники прості, складні, складені»

https://www.youtube.com/watch?v=SiNFIKVmWCc

  1. Опрацювати матеріал за підручником на с.167 ( Українська мова: підруч. для

6 кл. загальноосв. навч. закл. / О.В.Заболотний, В.В. Заболотний. – К.: Генеза, 2014)

  1. Скласти кластер «Числівники прості, складні, складені».

 

Перебіг уроку

Забезпечення емоційної готовності до уроку.

 Прийом «Усмішка».

 Коли усміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Коли усміхнутися небу і сонцю – розійдуться хмари. Коли усміхнутися Всесвіту – станеться щось казкове. Усміхніться одне одному вустами, очима, долонями, серцями.

Актуалізація опорних знань учнів.

 Інтерактивна вправа «Дерево пізнання».

-         Діти, ви хочете, щоб якнайшвидше прийшла тепла сонячна весна? Чому?

 Тому зараз ми з вами прикрасимо дерево. Кожен по черзі підходить і бере листочок. Листочок – це  запитання. Хто правильно відповідає на запитання, той чіпляє листок.

  1. Що таке числівник?
  2. На які дві групи поділяються числівники за значенням?
  3. На які питання відповідають кількісні числівники?
  4. На які питання відповідають порядкові числівники?
  5. Яким членом речення виступає числівник?
  6. На які розряди за значенням поділяються кількісні числівники?
  7.  Від яких числівників утворюються збірні числівники?
  8. Визначте групу і розряд числівника одна восьма.
  9. Утворіть  збірний числівник десять.

Робота з сигнальними картками.

 Візьміть у руки сигнальні картки. К – кількісний. П – порядковий. Я називатиму вам числівники. Визначте, який числівник за значенням -  кількісний чи порядковий.

 Сто, перший,  двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п’ятдесят,  п’ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.

Ознайомлення учнів з темою, метою уроку.

 Тема. Числівники прості, складні, складені.

 Мета:навчитися розрізняти числівники за будовою та правильно їх писати.

Освоєння теми уроку. Виконання системи практичних завдань.

 Дослідження «Фрейм проблеми».

 Заповніть відповідні пропуски в таблиці «Числівники за будовою».

 

 

 

п’ять, сорок

двісті, вісімдесят

двадцять один

 

-         Як пишуться складні та складені числівники?

 Народознавча хвилинка.

-         Діти, чому місяць березень має таку назву?

Назва березень пов'язана з березою, яка в цей місяць починає квітнути. У народі говорили:«Сухий березень, теплий квітень, мокрий травень — буде хліба урожай».

-         Діти,  що відбувається в природі 21 березня?

Як відомо, навесні день збільшується, а ніч скорочується. І 20 - 21 березня наступає момент, коли тривалість дня і тривалість ночі стають рівними. Такий день називається днем весняного рівнодення. 

Із прадавніх часів весняне рівнодення вважали великим святом, а в першу неділю після настання рівнодення у слов`ян святкувався Великдень - "великий день", - сонячне святе, час коли день перемагає ніч ("великий день"), весна - зиму і починається новий рік за сонячним календарем. 

 Із цього дня починається повне пожвавлення Землі, відродження природи. Для цього дня існувало й безліч народних прикмет. Наприклад, якщо цього дня буде ясна погода, це до теплого літа. 

Розподільна робота біля дошки.

Запишіть наведені числівники у три колонки:  прості, складні, складені .

 Два, дев’яносто, двадцять сім, сорок один, п’ять, сто двадцять п’ять, п’ятдесят, п’ятсот, чотириста дев’яносто три, перший, двадцять восьмий, сорок, сорок чотири.

 Фізкультхвилинка

Учитель називає числівники  учні плескають в долоні, якщо інша частина мови – присідаємо.

     Стотисячний, семиденний, п’ятиденка, двадцятип`ятимільйонний, восьмирічка, столітній,  трьохтисячний, п’ятнадцятирічний.

-         На яких уроках ви найчастіше зустрічаєтеся з числівниками?

Німий диктант за варіантами.

 Записати вирази словами. Визначити групу числівників за значенням та будовою.

Визначте розряд кількісного числівника.

І варіант              ІІ варіант                ІІІ варіант

4+12=16               25:10=2,5                3,5:100 =  0,035

 Вибіркова робота в трійках.

 Прочитайте текст. Визначте тему та основну думку замітки.

Збережемо довкілля

 Усі тридцять двоє учнів шостого класу двадцятої школи взяли участь в акції «Збережемо довкілля». Протягом трьох тижнів було зібрано для утилізації триста п’ятдесят шість відпрацьованих батарейок і акумуляторів. Чимало учнів провели рейди в під’їздах своїх будинків, побували зі спеціальними скриньками на місцях роботи батьків. Двоє шестикласників – Коваленко Єгор та Решетняк Олександр установили рекорд: одна третя всіх зібраних батарейок – це їхній внесок у колективну справу.

Акція триває! Долучайтеся!

1 трійка -  виписати прості числівники.

2 трійка – виписати складні числівники.

 3 трійка – виписати складені числівники.

Визначити групу числівників за значенням, указати розряд кількісного числівника.

Дослідження-корегування. Робота в парах.

 Знайдіть і виправте помилки в характеристиці числівників. Правильні варіанти запишіть.

  1.               Дев’ятеро – кількісний, цілий, простий. ( кількісний, збірний, простий)
  2.               Дві третіх – порядковий, дробовий, складний. (Кількісний, дробовий, складений)
  3.               Кільканадцять – порядковий, простий.(Кількісний, неозначено-кількісний,складний)
  4.               Дві цілих і п’ять десятих – кількісний, цілий, складений.(Кількісний, дробовий,складений)
  5.               Шістдесятий – порядковий, простий.(порядковий, складний).

Словникова робота.

 Кільканадцять - від одинадцяти до дев’ятнадцяти.

Закріплення вивченого матеріалу.

 Тестові завдання.

  1.               Усі числівники кількісні в рядку

А) п’ятнадцятий, триста п’ять

Б) декілька, мільйонний

В) сорок п’ятий, другий

Г) восьмеро, півтори

2. Усі числівники складні в рядку

А) шістнадцять, сорок три

Б) п’ятсот, сто

В) тисяча, вісімсот сім

Г) дев’ятсот, триста

3. Укажіть рядок, у якому в обох словосполученнях є збірний числівник

А) півтора аркуша, декілька рядків

Б) тридцятеро учнів, обидва малюки

В) троє поросят, вісім дерев

Г)чимало друзів,багато цукерок

4. Укажіть рядок, у якому немає дробових числівників

А) сім восьмих, одна ціла і дві десятих

Б) одна друга, півтораста

В) кільканадцять, обоє

Г) шість цілих п’ять сотих, три четвертих

5. За будовою числівники поділяються на

А) якісні, відносні, присвійні;

Б) тверді, м’які, мішані;

В) прості. складні, складені;

Г) кількісні, збірні, дробові

6. У котрому  рядку всі слова числівники:

А) сімнадцятий, півтора, сто, тисяча;

Б) сотник, раз, кільканадцять, мільйон 

В) двома, удвох, сто сорок

Г) шестирічний, двогорбий, вісім.  

 Відповідь:1 - Г; 2 -  Г; 3-Б; 4 – В; 5- В; 6- А

 Взаємоперевірка.

 Творче завдання.

 Написати твір-мініатюру «У віконечко постукала весна», використовуючи різні за будовою числівники.

Підсумок уроку.

 Інтерактивна вправа «Дерево пізнання».

 Щоб ми відчули аромат весни,  пропоную вам відповісти на запитання і прикрасити дерево квітками.

-                     На які групи за будовою поділяються числівники?

-                     Які числівники називають простими?

-                     Наведіть приклад складного числівника?

-                     Як пишуться  складені числівники?

-                     Яке завдання найбільше сподобалося виконувати на уроці?

Оцінювання. Рефлексія.

 Оцініть свою роботу на уроці.

Результат пошуку зображень за запитом "лайк"

Домашнє завдання.

 Прийом «Завдання - лотерея».

 Кожен з учнів сам обирає завдання-лотерею. 

  1.  с. 167 вивчити правила, вправа 437
  2. Скласти запитання за параграфом 53.
  3. Виписати фразеологізми з числівниками. Визначити групу числівника за будовою.
  4. Скласти вікторину, у якій запитання вимагає відповіді у формі числівника. Визначити групу числівника за будовою.
  5. с. 167 вивчити правила, вправа 437
  6. Виписати математичну задачу з числівниками. Визначити групу числівника за будовою.
  7. с. 167 вивчити правила, вправа 437
  8. Виписати з підручника географії 5-6 речень,  у яких є числівники. Визначити групу числівника за будовою.
  9. Виписати з  підручника історії 5-6 речень,  у яких є числівники. Визначити групу числівника за будовою
docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку