Тема: Число 0. Віднімання однакових чисел.
Мета: Ознайомити дітей з числом 0, визначити його місце в натуральному ряді; розвивати математичну мову, увагу, спостережливість; виховувати вміння рахувати правильно.
Тип уроку: урок введення в тему.
Обладнання: малюнки: плакат з героями, шматочки сиру, листочки, кульбабки.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Привітання.
Всіх виводить школа вас.
До уроку! До уроку!
В школі дзвоник кличе вас!
Поспішіть місця зайняти,
Час урок розпочинати.
-
Підготовка класу до уроку.
-
Подивіться чи все необхідно для уроку у вас лежить на парті: зошит, пенал, щоденник.
-
Мотивація навчальної діяльності.
-
Бесіда з елементами розповіді.
-
Діти, сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Подивіться, до нас завітали ваші улюблені персонажі з мультфільму.( Плакат з героями мультфільму «Чіп і Дейл»
-
Підкажіть, хто ж до нас завітав? Чи впізнали ви їх?
-
Скажіть, а що полюбляють гризуни? (Сир)
-
Діти, Чіп, Дейл та їх команда завітали до нас на урок не просто так. Адже вони загубили свої шматочки сиру, і їм потрібна наша допомога.
-
Тож давайте швидко та правильно виконувати завдання і гарно поводити себе на уроці!
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Бесіда з елементами розповіді.
-
Діти, перед уроком подув осінній вітерець. І листочки з дерева залетіли до вас на парти.
-
Порахуйте і скажіть скільки листочків ви знайшли на своїх партах? (два)
-
Вітер подув ще сильніше і один листочок здуло з ваших парт, заховайте один листочок. Скільки у вас залишилось? (один)
-
А як ви це порахували? (від двох відняли один)
-
Вітер подув ще сильніше і знов здув один листочок, заховайте один листочок. Чи залишились у вас листочки на партах? (ні)
-
А скільки листочків залишилось після того як подув вітер? (не залишилось взагалі)
-
А скільки було спочатку листочків? (два)
-
А скільки листочків всього полетіло? (два)
-
Отже, якщо предметів немає взагалі,Ю це означає, що предметів нуль.
-
Математичний диктант.
-
Для того, щоб допомогти нашим гризунам знайти перший шматочок сиру ми з вами виконаємо завдання в зошиті.
-
Зараз відкрийте свої зошити на с.85 завдання 7.
-
Що означає знайти суму чисел? (до числа додати число)
-
А знайти решту? (від числа відняти число)
-
Нам потрібно знайти значення сум і записати результат ручкою, а значення решти – олівцем. (перевірка виконання)
-
Молодці діти, ми з вами впорались. І знайшли перший шматочок сиру.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Діти, сьогодні на уроці ми познайомимось з цифрою «Нуль».
-
Вірш про цифру «нуль»
В дитсадку спитали діти: «Нуль – це як? Навіщо він?» Аби цифру зрозуміти, Я вам дещо розповім: «Нуль – коли цукерки з’їли, Птаство в вирій відлетіло. Нуль без інших цифр – нічого. Дірка з бублика смачного. Пам’ятать потрібно: Він на «о» подібний!.
-
Робота в зошиті.
-
Подивіться на завдання 1 на с.84. давайте подивимось, як змінилась кількість пушинок на кульбабці?
-
Подивіться на перший малюнок, порахуйте скільки пушинок на кульбабці? (шість)
-
А скільки полетіло? (дві)
-
Отже, як дізнатись скільки пушинок полетіло? (від шести відняти два)
-
Від шести відняти два буде…(чотири) давайте запишемо відповідь у клітинку під малюнком.
-
Подивіться на другий малюнок. Скільки пушинок на цій кульбабці? (чотири)
-
А скільки полетіло? (дві) А скільки залишилось? (дві). Запишемо відповідь у клітинку під малюнком.
-
Діти, порахуйте скільки пушинок на третьому малюнку? (дві) А скільки полетіло? (одна) А залишилось? (одна) Запишемо відповідь у відповідну клітинку під малюнком.
-
Скільки пушинок на останньому малюнку? (одна). Скільки полетіло? (одна). Залишилось? (нуль).
-
Отже, нуль предметів – це означає, що предметів не залишилось взагалі.
-
Ми виконали завдання і віднайшли шматочок сиру.
-
Подивіться на дошку. Скажіть перед яким число стоїть число нуль? (перед числом один).
-
А які числа ідуть після нуля? (1,2,3,4,5,6.7,8,9,10)
-
Отже, діти! Нуль не є натуральним числом, а всі числа які ідуть після – це натуральні числа.
-
Діти, подивіться на завдання 3. Що спільного в рівностях? (Що віднімаються однакові числа)
-
Запам’ятайте! При відніманні однакових чисел одержуємо нуль.
-
Фізкультхвилинка
-
Діти, а давайте зараз вирішимо завдання 4. Нам необхідно віднайти приклади, які мають значення 0 і записати цей результат.
-
Як швидко ми виконали це завдання і віднайшли ще один шматочок сиру.
-
Виконаймо завдання5! Необхідно вставити пропущенні знаки.
-
Ось ми виконали останнє завдання в віднайшли останній шматочок сиру.
-
Підсумок.
-
Про що сьогодні йшла мова на уроці? (про цифру нуль)
-
А скільки буде, якщо від числа відняти теж саме число?(нуль)
-
А скільки буде 2-2? А 4-4?
-
А чи є нуль натуральним числом? (ні)
-
Отже, діти! Сьогодні ви гарно попрацювали і допомогли героям із мультфільму віднайти свої шматочки сиру.
-
Тож, я бажаю вам завжди допомагати один одному і, звичайно, гарно вчіться!