Урок "Число 0. Віднімання однакових чисел."

Про матеріал

Мета: Ознайомити дітей з числом 0, визначити його місце в натуральному ряді; розвивати математичну мову, увагу, спостережливість; виховувати вміння рахувати правильно.

Перегляд файлу

Тема: Число 0. Віднімання однакових чисел.

Мета: Ознайомити дітей з числом 0, визначити його місце в натуральному ряді; розвивати математичну мову, увагу, спостережливість; виховувати вміння рахувати правильно.

Тип уроку: урок введення в тему.

Обладнання: малюнки: плакат з героями, шматочки сиру, листочки, кульбабки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

 

  1. Привітання.
  • В путь щасливу і широку

Всіх виводить школа вас.

До уроку! До уроку!

В школі дзвоник кличе вас!

Поспішіть місця зайняти,

Час урок розпочинати.

 

  1. Підготовка класу до уроку.
  • Подивіться чи все необхідно для уроку у вас лежить на парті: зошит, пенал, щоденник.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Бесіда з елементами розповіді.
  • Діти, сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Подивіться, до нас завітали ваші улюблені персонажі з мультфільму.( Плакат з героями мультфільму «Чіп і Дейл»
  • Підкажіть, хто ж до нас завітав? Чи впізнали ви їх?
  • Скажіть, а що полюбляють гризуни? (Сир)
  • Діти, Чіп, Дейл та їх команда завітали до нас на урок не просто так. Адже вони загубили свої шматочки сиру, і їм потрібна наша допомога.
  • Тож давайте швидко та правильно виконувати завдання і гарно поводити себе на уроці!

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  1. Бесіда з елементами розповіді.
  • Діти, перед уроком подув осінній вітерець. І листочки з дерева залетіли до вас на парти.
  • Порахуйте і скажіть скільки листочків ви знайшли на своїх партах? (два)
  • Вітер подув ще сильніше і один листочок здуло з ваших парт, заховайте один листочок. Скільки у вас залишилось? (один)
  • А як ви це порахували? (від двох відняли один)
  • Вітер подув ще сильніше і знов здув один листочок, заховайте один листочок. Чи залишились у вас листочки на партах? (ні)
  • А скільки листочків залишилось після того як подув вітер? (не залишилось взагалі)
  • А скільки було спочатку листочків? (два)
  • А скільки листочків всього полетіло? (два)
  • Отже, якщо предметів немає взагалі,Ю це означає, що предметів нуль.

 

  1. Математичний диктант.
  • Для того, щоб допомогти нашим гризунам знайти перший шматочок сиру ми з вами виконаємо завдання в зошиті.
  • Зараз відкрийте свої зошити на с.85 завдання 7.
  • Що означає знайти суму чисел? (до числа додати число)
  • А знайти решту? (від числа відняти число)
  • Нам потрібно знайти значення сум і записати результат ручкою, а значення решти – олівцем. (перевірка виконання)
  • Молодці діти, ми з вами впорались. І знайшли перший шматочок сиру.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  • Діти, сьогодні на уроці ми познайомимось з цифрою «Нуль».

 

  1. Вірш про цифру «нуль»

В дитсадку спитали діти:                                                                                                   «Нуль – це як? Навіщо він?»                                                                                         Аби цифру зрозуміти,                                                                                                                                              Я вам дещо розповім:                                                                                                                                                «Нуль – коли цукерки з’їли,                                                                                                                                              Птаство в вирій відлетіло.                                                                                                                                              Нуль без інших цифр – нічого.                                                                                                                                              Дірка з бублика смачного.                                                                                                                                               Памятать потрібно:                                                                                                                                              Він на «о» подібний!.

  1. Робота в зошиті.
  • Подивіться на завдання 1  на с.84. давайте подивимось, як змінилась кількість пушинок на кульбабці?
  • Подивіться на перший малюнок, порахуйте скільки пушинок на кульбабці? (шість)
  • А скільки полетіло? (дві)
  • Отже, як дізнатись скільки пушинок полетіло? (від шести відняти два)
  • Від шести відняти два буде…(чотири) давайте запишемо відповідь у клітинку під малюнком.
  • Подивіться на другий малюнок. Скільки пушинок на цій кульбабці? (чотири)
  • А скільки полетіло? (дві) А скільки залишилось? (дві). Запишемо відповідь у клітинку під малюнком.
  • Діти, порахуйте скільки пушинок на третьому малюнку? (дві) А скільки полетіло? (одна) А залишилось? (одна) Запишемо відповідь у відповідну клітинку під малюнком.
  • Скільки пушинок на останньому малюнку? (одна). Скільки полетіло? (одна). Залишилось? (нуль).
  • Отже, нуль предметів – це означає, що предметів не залишилось взагалі.
  • Ми виконали завдання і віднайшли шматочок сиру.
  • Подивіться на дошку. Скажіть перед яким число стоїть число нуль? (перед числом один).
  • А які числа ідуть після нуля? (1,2,3,4,5,6.7,8,9,10)
  • Отже, діти! Нуль не є натуральним числом, а всі числа які ідуть після – це натуральні числа.
  • Діти, подивіться на завдання 3. Що спільного в рівностях? (Що віднімаються однакові числа)
  • Запамятайте! При відніманні однакових чисел одержуємо нуль.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

  • Діти, а давайте зараз вирішимо завдання 4. Нам необхідно віднайти приклади, які мають значення 0 і записати цей результат.
  • Як швидко ми виконали це завдання і віднайшли ще один шматочок сиру.
  • Виконаймо завдання5! Необхідно вставити пропущенні знаки.
  • Ось ми виконали останнє завдання в віднайшли останній шматочок сиру.

 

  1. Підсумок.
  • Про що сьогодні йшла мова на уроці? (про цифру нуль)
  • А скільки буде, якщо від числа відняти теж саме число?(нуль)
  • А скільки буде 2-2? А 4-4?
  • А чи є нуль натуральним числом? (ні)
  • Отже, діти! Сьогодні ви гарно попрацювали і допомогли героям із мультфільму віднайти свої шматочки сиру.
  • Тож, я бажаю вам завжди допомагати один одному і, звичайно, гарно вчіться!
docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
1787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку