Урок "Число і цифра 5. Склад числа 5".

Про матеріал
Вміння повторювати предметні множини способом складання пар. Формувати поняття про число 5. Ознайомлювати учнів із способами створення числа 5. Учити писати цифру 5. Удосконалювати навички лічби в межах 5. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок з предмету  «Математика»

з теми: Число і цифра 5. Склад числа 5.

 

 

 

 

 

Виконала

учитель початкових класів

Миколаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №11

Новогродівської міської ради Донецької області

О.М. Димитрова

 

 

 

 

с. Миколаївка

Конспект уроку з математики  1 клас

Тема уроку. Число і цифра 5. Склад числа 5.

Мета: актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар;формувати поняття про число і цифру 5; учити співвідносити кількість предметів і цифру, цифру і число; учити писати цифру 5;

розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнівнавичкилічби;

розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;

виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.

Обладнання: набір математичних матеріалів (геометричні фігури, цифри),картки для парної  роботи, роздатковий матеріал, конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі:математична освітня галузь, природнича освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

Очікувані результати:

  • зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру5;
  • розширення уявлення про роль математики в житті людини;
  • застосування набутих в школі знань і умінь в житті;
  • розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
  • створення умов для реалізації кожної особистості.

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Організація класу

- Девіз уроку: «Уважність, старанність, праця – наш шлях до знань»

   Починаємо урок.

- Доброго дня, діти! Ми розпочинаємо урок математики.

 

2. Психологічне налаштування на роботу на уроці

- Щоб налаштуватися на плідну роботу, повторимо нашу примовку.

Щоби гарно працювати,

Треба нам увагу мати,

Працьовитість і уміння,

Та ще трішечки терпіння

Гарні риси всів ми маєм,

Тож урок розпочинаєм.

Ми не будем гаять час,

Бо знання чекають нас.

 

3.Iнтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
  •  А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)

 

Результат пошуку зображень за запитом "де заховались цифри"4. Робота з математичними матеріалами.

- Відгадайте загадку.

Чотири ноги має, а ходити не вміє. (Стіл)

Покажіть геометричну фігуру, на яку схожа стільниця стола. ( квадрат)

До якої  групи геометричних фігур вона належить? ( Чотирикутник)

  • Яке число ми повторюємо?(4) Розкажіть, що ви знаєте про це число.
  • Викладіть на парті чотирикутник за допомогою конструктора LEGO.

5. Робота з малюнком.

 

  1. Лічба предметів

-  Діти, з якими цифрами ми вже познайомилися?

-  Покажіть їх на нашому полотні.

- Діти, розгляньте малюнок і розфарбуйте стільки предметів, скільки вам підказує цифра.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\hello_html_4509550d.jpg

 

3. Вправа «Назвіть сусідів»

- В будинок цифри ці зайшли.

  Ось – цифра 2, а онде - три.

Вони не вірять, що ви, малята,

  Сусідів зможете назвати?

- Назвіть «сусідів» чисел2, 3.

C:\Users\UserDW\Desktop\це сусіди.png

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\рівняй.jpg4. Приклади на порівняння

Цифри нам не вгамувати,

Б’ють веселощі за край.

Зможемо їх порівняти.

Друже, приклади складай!

  • Діти, порахуйте скільки жовтогарячих зірочок?Запишіть відповідною цифрою.
  • А скільки - зелених? Запишіть відповідною цифрою.
  • Чого більше? Який ми знак поставимо?
  • Діти, порахуйте скільки зелених зірочок?Запишіть відповідною цифрою.
  • А скільки - фіолетових? Запишіть відповідною цифрою.
  • Порівняйте. Який ми знак поставимо?
  • Складіть ще два приклади самостійно.

 

II. Основна частина

  • Цифри знову бешкетують –

Наші пальчики рахують.

Треба їх порахувать:

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Завітала цифра нова,

І весела, і чудова.

Її будемо вивчати

І предмети рахувати.

  • Сьогодні ми познайомимося з цифрою, яка допоможе позначити кількість пальців на руці. В числовому ряду вона йде одразу за четвіркою.
  •  

III, Вивчення новогоматеріалу

  1. Знайомство з числом 5.

Ці чотири олівці

Я тримаю у руці.

Ще один додам швиденько.

Порахуйте їхскоренько.

Хто розумний, хто з вас вправний

Хто у школі був не марно?

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\c2803755f67e1cbb2f3beb2e0cd4a516.jpgХто зуміє здивувать?

Скільки олівців тут? П’ять!

  • П’ять олівців, які я тримаю, ми позначимо цифрою п’ять.
  • Подивіться, як вона виглядає.
  • Цю цифру ще називають п’ятіркою.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\slide-1.jpg

  1. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей 

Технологія «Асоціативний кущ»

- Назвіть, яких предметів у класі по п’ять.

- А чого у вас вдома по п’ять?

- Число п’ять позначається цифрою 5.

 

  1. Вправляння в утворенні числа
  • У мене 4 магніти, поряд я поставлю ще один. Скільки їх буде разом?
  • У Петрика 3 книги, він поклав поряд ще дві. Скільки у нього книг на столі?
  • У мене 2 ручки. Я додаю ще три. Скільки їх стане?
  • У Катрусі шість цукерок. Одну вона з’їла на перерві. Скільки цукерок у неї залишилося?

 

  1. Розгляд друкованої і рукописної цифри 5
  • Результат пошуку зображень за запитом "на що схожа 5"Розгляньте цифру 5.
  • А що нагадує ця цифра?
  • Подивіться уважно на малюнок. Знайдіть той, на якому 5 предметів, зафарбуйте його.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\images21.png

 

  1. Робота з підручником

C:\Users\UserDW\Desktop\5.bmp

  1. Музична пауза

 - Послухаємопісеньку про цифру, з якою ми сьогодніпознайомилися – про пятірку.

Цифри люблять танцювать:

          Один, два, три, чотири, п’ять.

          Цифра п’ять найвеселіша,

          Кличе до танку скоріше.

         Нумо з нею танцювать:

         Один, два, три, чотири, п’ять.

Результат пошуку зображень за запитом "цифра пять из Лего"

  1. Гра «Сконструюй з LEGO»

Щоб новеньке щось створити,

Беремо ми LEGO, діти.

Знов він нам допомагає:

З нами цифру п’ять збирає.

  • Діти, візьміть цеглинки LEGO.
  • Покажіть мені зеленуцеглинку. А тепер – червону і синю.
  • Об’єднайте ваші цеглинки LEGO і разом створіть гарну цифру п’ять.

 

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\ряд.jpgВправа «Знайди місце»

Чом пятірочка сумна?

Місця не знайшла вона.

Ми підкажем, діти, вмить:

За четвіркою стоїть.

 

  1. Написанняцифри5

а) Аналіз цифри

  • Зі скількох елементів складається цифра 5?
  • Які це елементи?

-  Цифра 5 складається з маленькоїпрямоїпалички, правого півовала і горизонтальноїхвилястоїлінії. Спочаткупишетьсямаленька пряма паличка. Починаютьїїписатитрохиправіше за середину верхньоїсторониклітини (як і цифру 4) і ведутьпохило до центра клітини. З цієї точки пишутьмалийправийпівовал — такийсамий, як другийелемент у цифри 3. Потімугорізліва направо пишутьсяостаннійелемент (злегкавигнута вниз паличка). Початок йогоспівпадає з початком першогоелементуцифри, а закінчуєтьсяелемент у верхньому правому кутку клітини.

    б) Робота в зошиті

а) Пропишемо цифру 5 в повітрі разом зі мною.

б) Напишемоїївологимпензликом на дошці.

в) Олівцямистаранно пропишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.

 

10. Склад числа 5.

  • А яким ще чином можна отримати число п’ять?

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\img20.jpg

IV Закріплення  і  узагальнення отриманих знань

  1. Робота в зошиті
  • Знайдіть на малюнку всі, кого п’ять,і розфарбуйте їх.

Результат пошуку зображень за запитом "число і цифра  5"

  • Пропишіть рядочок цифри п’ять.

 

  1. Руханка

Раз! –

Руханка чекає нас.

Два! –

Вище, вище голова!

Три! –

Нахиляйсь, не говори.

Чотири! –

Руки став поширше.

П’ять! –

Будем присідать.

Щоб були здорові,

Починаєм знову.

Раз! –

Вже за партами весь клас!

 

  1. Робота з підручником.

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких намальовано порівну.

- Назвіть предмети, яких намальовано не порівну.

C:\Users\UserDW\Desktop\6.bmp

 

  1. Робота з карткам. Робота в парах
  • Цифри знову бешкетують,

Палички вам пропонують.

Пропонують поскладати

І фігуру нам зібрати.

  •  Спробуйте, діти, скласти з п’яти паличок геометричну фігуру.
  • Скільки у вашої фігури сторін? Кутів? Вершин?
  • Як вигадаєте, як називається ваша фігура.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\image449.jpg

 

  1. Розв’язування віршованих задач із логічним навантаженням
  • Цифра п’ять нас полюбляє

І задачі для нас має.

Слухаємо і міркуєм,

Відповіді всі готуєм.

 

Он на ганку біля хати

Грають милі цуценята.

Троє білих, мов той сніг.

Двоє в плямках. Скільки всіх? (3+2=5)

 

В лісі посеред лози

Заховалось три кози.

А у лузі їх ще дві

Рвуть ромашки у траві.

Треба нам порахувати:

Скільки всього кізок? (П’ять)

 

  1. Логічне завдання

Досить цифрам з нами грати.

Хай спішать допомагати.

Цифри зможе хто згадати,

Буде паву гарну мати.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\465530_3.jpeg

V Рефлексія

  • Чи вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?
  • У кожного з вас на парті є розмальовка цифри п’ять. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в зелений колір. Якщо – ні, то в синій.

 

VІ Підсумок

  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Яке число вона позначає?
  • Чого ви сьогодні на уроці навчилися?
  • Що здалося складним?
  • Що здивувало?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
8642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку