Урок "Число і цифра 6 на осінньому ярмарку."

Про матеріал
Інтегрований урок математики і мистецтва з елементами природознавства у першому класі.
Перегляд файлу

Урок-коктейль у 1 класі

(інтегрований  урок математики і мистецтва з елементами  природознавства)

Тема. Число і цифра 6 на осінньому ярмарку

Мета:

 -закріплювати знання учнів про нумерацію чисел, їх склад;

 -ознайомити з утворенням та складом числа 6;

 -вдосконалювати вміння лічити предмети, розвивати вміння порівнювати числа;

 -вчити складати і розв’язувати задачі на додавання та віднімання;

 -розвивати математичні навички та мислення, уважність, спостережливість,

 пам ‘ять;

-розширювати поняття про теплу гаму кольорів та їх відтінки;

виховувати любов і бережливе ставлення до при­роди, естетичні смаки, толерантність, почуття дружби

Обладнання:  цифра 6, малюнки із зображенням  тварин, картки для складання  прикладів, задачі, малюнки осінніх овочів та фруктів; яблука, груші у кошику; склянки, фарби, кольоровий папір, клей                                      

          План уроку

І. Організаційний момент

1. Встаньте всі скоріше, діти!

Посміхніться всім миліше,

Привітайтесь: «Добрий день!» 

Продзвенів дзвінок - «дзелень» (Звук дзвінка)

2. Інтрига

Сьогодні в нас урок незвичний

Навчить багато нас чому        

Хай буде він для нас повчальним –

В кінці подякуєм йому!

Чому незвичний? А хочете фокус ? (змішую фарби у склянці: біла – жовта, жовта – червона, жовта – синя)

Що сталося? Утворився коктейль. (Слайд 1)

3. Настрій на урок: гарний настрій – поплесати в долоні, поганий настрій – 

потупотіти ніжками.

4.Вправа "Очікування"

Діти, передаючи по колу осіннє яблуко, проговорюють свої очікування від уроку.

Учитель проговорює очікування останнім.

 ІІ. Оголошення теми уроку , етап покладання мети

- Я думаю, ви здогадалися, що тема уроку пов'язана з прекрасною порою року і звучить     

«Осінь, осінь. Ярмарок.

Нам знання на урок». (Слайд 2)

А допоможе нам цифра 6. Чому вона така святкова?

- Сьогодні цифра 6 (жовтогарячого кольору) розповість про себе, дасть нам математичні знання, поведе нас осіннім ярмарком, покаже  чарівні дари  осені, допоможе доторкнутися до теплого жовтого. Я впевнена, що теплі відтінки жовтого наповнять вас енергією, силою, теплом, і ви відчуєте аромат природи восени!

Отже, зараз - урок-коктейль.  Ми  наповнимо чашу (Слайд 1)

Найважливіший інгредієнт – цифра 6, яблука, груші, гриби, цифри, фарби, сонячний зайчик прозорий (лимонного кольору)

-Чому лимонного? Тому, що несміливий. (Прикріплюю сонячного зайчика)

Уч. Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!

Господарі й гості – глядіть, не минайте!

На ярмарок прошу – гуртом, поодинці. 

Чекають на вас там чудові гостинці! (роздає кошики з кольорового паперу)

Уч. Скоріш поспішайте, погляньте на диво. 

Все пахне так смачно, таке все красиве! 

Веселий ярмарок всіх вас чекає,

Господарка свята всіх вас вітає!

І тут сонячний зайчик побував –(жовтий колір – енергії, лідерства)

ІІІ. Активізація і корекція опорних знань учнів

Будьте уважні та старанні. А я бажаю вам успіхів і бути такими ж усміхненими, як це сонечко,ізадоволеними своїми результатами.

1. Робота з натуральним рядом чисел.

Завдання цофри 6 (яблучка- на дошці) –Якого кольору? Що відчули?

- Яке число стоїть між числами 3 і 5? (один учень пише на дошці)

- Назвіть попередні числа: 4, 9.

- Назвіть «сусідів» чисел: 7, 2.

- Назвіть наступні числа: 8, 1.

- Назвіть числа, більші за число 5.

- Назвіть числа менші ніж 3.

- Назвіть найменше з цих чисел, найбільше.

2. Усна лічба (за віялом)

3. Уч. Я – Осінь – чарівна та ясна,

Я дивна, наче казочка сама,

Тримаю пензлик у руках,

Малюю у садах, гаях.

Малюю всюди – тут і там,

Щоб догодити, любі, вам.

Я в лісі побувала,на городах все зібрала.

Ось гарний урожай, підходь і вибирай!

-Якою фарбою малювала осінь? Назвіть кольори.

Сонячний зайчик (насичений жовтий колір)

4. Читання вірша

Уч:  Раз, два- дерева,

 три, чотири –вийшли звірі.

П’ять, шість – пада лист.

Сім, вісім – птахи в лісі.

Дев’ять, десять – це сунички

Підвели червоні личка

Уч:  Дев’ять, десять – не втомились?

Д. Ми покажем, що навчились.

-Де заховалась цифра 6?

 5.  Гра «Вітерець-пустунець» (Слайд 3)

Ведмідь по ярмарку ходив,
Малинки-ягоди лічив.
Усе як слід порахував
І на листочках записав.
Аж тут з’явився вітерець,
Усе розкидав, пустунець!

Давайте допоможемо ведмедику знайти значення до виразів.

765

Сонячний зайчик  (золотий)  доторкнувся до листочків і увібрав  від них позолоту.

Зарядка для очей.

 

ІV. Етап організації виконання плану діяльності       

1. Вивчення нового матеріалу

а) Завдання цофри 6. Яке сьогодні число? (28) Ми ще не вивчали двоцифрові числа, то скажіть, скільки буде, якщо від 8відняти 2? (6). 4 додати 2 (6) Ця цифра і буде нашою каліграфічною хвилинкою. (Слайд 4)

Розкажіть все про це число.( Число 6 стоїть після числа 5 і перед числом 7, сусіди числа  6 -5 і 7, воно більше 5 на 1 і менше 7 на 1) Пишемо у повітрі, потім 1 рядок у зошиті.

б) Казка про цифру 6 (Слайд  5, 6, 7, )

 в) Гра – тестування «Так чи ні»

 Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. (Так)

Я вважаю, що 8 – 5 = 2. (Ні)

Я вважаю, щоб збільшити, треба додати. (Так)

Я вважаю, що 6 збільшити на 4 буде 10. (Так)

Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони. (Ні)

Ви молодці.

г) Склад числа 6. Лічба за віршиком. (Слайд 8)

Жучок пройшовся по базару,
Купив чобіт червоних пару.
Подумав, щось порахував
І пару жовтих ще придбав,
А потім ще й зелених пару.
Летів, як світлофор, з базару!
А загадка вам ось така:
То скільки ж ніжок у жука?
(Шість.)

— Як ви дізналися? (Варіанти різні: знав; полічив чобітки; додав 2, 2 і 2, додав 3 ліві й 3 праві ніжки.) Порядкова лічба.

А зараз треба порівняти числа , письмово(6 і 7, 5 і 6, 8 і 10 т.д.) Чому?

 2 Фізкультхвилинка.

Цифри стали по порядку, дружно вийшли на зарядку.

Руки вгору підняли, до сонечка потягли.

В різні боки розвели, 6 пальчиків  підняли.

Потім їх вперед зімкнули і в долоні всі сплеснули.

Як закінчили плескать, стала шістка танцювать. (Мелодія пісні «Хрдить гарбуз по городу…

Ніжками затупотіла і за парти тихо сіла.

3. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1). Робота в парі:  

Уч. Скуштуйте цю грушу – солодку, духмяну.

У роті, немовби медок, вона тане. (Слайд 9)

Лоточків із яблуками ви не минайте,

Які до смаку вам, такі вибирайте.

Сортів тут багато, усі вони різні,

Ось яблука ранні, ось – яблука пізні. (Діти беруть картки з прикладами і відповідями, паруються і  складають до кошиків)

1+5      =7         3+4   =6      1+4   =10      5+5  =5

2+7      =8         4+4   =9      2+4  =4         3+3  =3

Сонячний зайчик  жовтогарячий – (колір яскравий, провокаційний, енергії, динаміки, привертає увагу)

2). Загадка. Діти, якщо ви відгадаєте загадку, то зрозумієте, хто приніс свої гостинці на цей ярмарок.

Дивний звірок, круглий, мов клубок,

Голки стирчать, спробуй узять. Так. Це Їжачок-Лісовичок. (Слайд 10)

3).  Задача. Білка і їжак

Білка з їжачком в лісочку –

Продавали нам грибочки

Білка -2, їжак -4

Всі грибочки полічили?

(діти беруть до кошика –взяти грибочки різних розмірів)

(розфарбуйте грибочки, до яких доторкнувся сонячний зайчик)

(Сонячний зайчик коричневого кольору –найтепліший, колір землі, надійності, сили, впевненості))

4). Розташування цифр у порядку зростання чисел. (Слайд 11)

767

5). Логічна вправа.

Вставте число.

768

Які числа підходять?

4. Групова робота - мистецька

а) - Я пропоную вам об'єднатися у 3 групи. Кожна отримає завдання (по 6 предметів)

I група - Зберіть осінній пейзаж.

ІІ група – Поєднайте плоди, листочки.

 III група. - Зберіть осінній натюрморт.(На великих аркушах паперу наклеїти)

б) Завдання на випередження: -Скільки всього предметів наклеїли?

V. Заключна частина.  Рефлексія

1.Мікрофон

Які знання відтворили?

Які нові знання отримали?

Що заважало на уроці?

2.Метод «Прес»

Я повторював на уроці…  Мені сподобалося…   Мені було важко…

VI. Підсумок уроку.

1.Самооцінка. (Слайд 12) На наліпці напишіть своє ім,я. Хто вважає, що зробив крок до вершини знань , досяг успіху  на уроці -  до Світлячка. Хто вважає, що йому потрібна допомога – я простягаю вам свою долоньку – до долоньки (на дошці).

 2. Чи справдилися очікування? Покажіть свій настрій за допомогою смайликів.

  3. Слово вчителя. Я дякую вам за урок. Гарно потрудились!

Ви у мене молодці!

Ми – молодці!

 Ви розумні!

Ми - розумні!

Ви найкращі!

Ми -  найкращі!

Я люблю вас!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png

 

 

1       2     3    4    5     6    7     8     9     10

 

 

Додаток 2

 

 

 

765

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

6=1+5    6=4+2

6=2+4    6=5+1 

6=3+3    6=1+1+1+1+1+1

 

Додаток 4

 

 

2+5  1+3   4+6    4-2   6-3  7-1

3       4       2      6     7    10

Додаток 5

 

767

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

768

 

Додаток 7

       

 C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (3).pngC:\Users\Пользователь\Downloads\listja-4.jpg 

C:\Users\Пользователь\Downloads\images (1).png         C:\Users\Пользователь\Downloads\Grusha_9900.jpg       C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (2).png               

                C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (1).png                C:\Users\Пользователь\Downloads\Без названия (18).jpg

 

Список використаної літератури:

  1. Вегера Н. С.  Інтегровані уроки в початковій школі — Тернопіль–Харків: Ранок, 2010.
  2. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.
  3. НУШ Тренінг для педагогів з питань впровадження проекту Державного стандарту початкової загальної освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку