Урок "Число і цифра 7"

Про матеріал
Урок розроблено за освітньою технологією "Росток" , відповідає новому Державному стандарту. Стане у нагоді вчителям, які працюють за технологією діяльнісного підходу, а також допоможе вчителям-початківцям у викладанні математики.
Перегляд файлу

Тема уроку: Число и цифра 7

Мета уроку:

1. Вивчення числа 7 і складу числа 7 з опорою на числовий відрізок. Формування здатності записувати число 7 за допомогою графічної моделі та цифрою. Написання цифри 7.

2. Лічба в межах 7. Вдосконалення обчислювальних навичок. Закріплення взаємозв’язку між цілим відрізком та його частинами.

3. Знайомство з геометричними поняттями: "ламана», "многокутник".

4. Розвиток розумових операцій, мовлення, творчих здібностей учнів.

Хід уроку:

1. Мотивація до навчальної діяльності.

- Прочитайте девіз уроку.

Без терпіння немає вміння!

- Як розумієте це висловлювання?

- Чому при навчанні потрібно мати терпіння?

- Які ще якості потрібні вам для успішного навчання?

2. Актуалізація знань

1. Усні вправи. Рахунок від 1 до 20. Рахунок від 20 до 1. Рахунок двійками до 20 та у зворотньому порядку.

2. Віршовані задачі. Повторення складу числа 6 та його  графічної моделі. Обчислення проводяться за допомогою числового відрізка.

1)Каже мама-квочка:                                2) Три овечки біля гречки

-  В мене два синочки                                    На лужку ще 3 овечки.

І чотири дочки.                                              Полічи овечок цих,

Скільки ж діточок у квочки?(6)                   Скільки разом їх усіх? (6)

3) Швидко їде Федя                                     4)  У садок до годівниці

 На велосипеді,                                                  Прилетіли 3 синиці

 А за ним ще 5 хлоп’ят.                                     Потім ще 4 птиці.

 Скільки хлопців їде в сад?(6)                          Скільки всіх на годівниці?(3+4=7)  проблема!

(Не всі діти можуть провести обчислення останньої задачі за допомогою числового відрізка, тому що діти користувались відрізком до числа 6).

3. Виявлення місця та причини утруднення.

- Яке завдання виконували? (Знайти результат за допомогою числового відрізка).

- Яким способом ви намагались скористатись?(Правилом додавання за допомогою числового відрізка)

- Чому не змогли обчислити?(Не вистачило відрізка).

- Чому виникло утруднення?(Не вивчали число 7, немає еталона).

4. Побудова проєкта виходу з утруднення.

  •         Яку мету поставимо перед собою на уроці? (Вивчити число 7.)
  •         Отже, тема уроку: «Число и цифра 7».
  •         Пригадайте, як ми вивчали числа. З чого почнемо вивчення числа 7? (Спочатку треба визначити місце числа 7 на числовому відрізку, домовимось про графічну модель, навчимось писати цифру 7, а потім відкриємо склад числа 7).
  •           Що вам допоможе? (Наші міркування, підручник.)

 

5. Реалізація побудованого проєкта.

Робота з підручником «Математика» 1 клас  ч.2 ст.17.

1) Визначення місця числа 7 на числовому відрізку.

2)Узгодження графічної моделі

3) Узгодження запису цифри 7.

  •         Розкажіть, як треба писати цю цифру.

Учні коментують послідовність написання цифри 7. Після коментування виконують письмове завдання ст.. 18. перший рядок.

 

 

 

 

 

 

4) Робота над складом числа 7. Ст.. 17 №1 (Можна перший стовпчик виконати з коментуванням, а далі  запропонувати роботу в парах).

6. Включення в систему знань і повторення.

№ 2- ст.17

№3 ст. 17- прокоментувати порівняння першої пари.

  •         З’єднаємо фігури парами. У першому мішку обведемо червоним олівцем фігури, які утворюють пари. Позначимо кількість фігур у кожному мішку числом.У першому мішку 7 фігур, у другому 3.Перший мішок більший за другий, тому що 7 більше 3. Поставимо знак «більше».

(Далі запропонувати виконати порівняння самостійно. Перевірка за еталоном на дошці або на слайді презентації.)

№4 ст.18 – з коментуванням.

№7ст.18 – логічна задача.

7. Рефлексія навчальної діяльності.

  •         Яку мету ставили перед собою на початку уроку?
  •         Чи досягли ми її?
  •         Оцініть свою роботу на уроці смайликами.
  •         Де в житті та навколишньому середовищі зустрічаємось з числом 7?
  •         Які ви знаєте казки та прислів’я з цим магічним числом?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 жовтня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку