Тема уроку: Число и цифра 7
Мета уроку:
1. Вивчення числа 7 і складу числа 7 з опорою на числовий відрізок. Формування здатності записувати число 7 за допомогою графічної моделі та цифрою. Написання цифри 7.
2. Лічба в межах 7. Вдосконалення обчислювальних навичок. Закріплення взаємозв’язку між цілим відрізком та його частинами.
3. Знайомство з геометричними поняттями: "ламана», "многокутник".
4. Розвиток розумових операцій, мовлення, творчих здібностей учнів.
Хід уроку:
1. Мотивація до навчальної діяльності.
- Прочитайте девіз уроку.
Без терпіння немає вміння!
- Як розумієте це висловлювання?
- Чому при навчанні потрібно мати терпіння?
- Які ще якості потрібні вам для успішного навчання?
2. Актуалізація знань
1. Усні вправи. Рахунок від 1 до 20. Рахунок від 20 до 1. Рахунок двійками до 20 та у зворотньому порядку.
2. Віршовані задачі. Повторення складу числа 6 та його графічної моделі. Обчислення проводяться за допомогою числового відрізка.
1)Каже мама-квочка: 2) Три овечки біля гречки
- В мене два синочки На лужку ще 3 овечки.
І чотири дочки. Полічи овечок цих,
Скільки ж діточок у квочки?(6) Скільки разом їх усіх? (6)
3) Швидко їде Федя 4) У садок до годівниці
На велосипеді, Прилетіли 3 синиці
А за ним ще 5 хлоп’ят. Потім ще 4 птиці.
Скільки хлопців їде в сад?(6) Скільки всіх на годівниці?(3+4=7) проблема!
(Не всі діти можуть провести обчислення останньої задачі за допомогою числового відрізка, тому що діти користувались відрізком до числа 6).
3. Виявлення місця та причини утруднення.
- Яке завдання виконували? (Знайти результат за допомогою числового відрізка).
- Яким способом ви намагались скористатись?(Правилом додавання за допомогою числового відрізка)
- Чому не змогли обчислити?(Не вистачило відрізка).
- Чому виникло утруднення?(Не вивчали число 7, немає еталона).
4. Побудова проєкта виходу з утруднення.
5. Реалізація побудованого проєкта.
Робота з підручником «Математика» 1 клас ч.2 ст.17.
1) Визначення місця числа 7 на числовому відрізку.
2)Узгодження графічної моделі
3) Узгодження запису цифри 7.
Учні коментують послідовність написання цифри 7. Після коментування виконують письмове завдання ст.. 18. перший рядок.
4) Робота над складом числа 7. Ст.. 17 №1 (Можна перший стовпчик виконати з коментуванням, а далі запропонувати роботу в парах).
6. Включення в систему знань і повторення.
№ 2- ст.17
№3 ст. 17- прокоментувати порівняння першої пари.
(Далі запропонувати виконати порівняння самостійно. Перевірка за еталоном на дошці або на слайді презентації.)
№4 ст.18 – з коментуванням.
№7ст.18 – логічна задача.
7. Рефлексія навчальної діяльності.