Урок "Число нуль. Цифра нуль. Віднімання рівних чисел. Порівняння чисел

Про матеріал
План-конспект уроку допоможе вчителю при підготовці до уроку математики. На якому учні ознайомляться з числом нуль, його місцем у числовому ряді. Діти будуть порівнювати число нуль з іншими числами. В учнів буде розвиватися вміння зіставляти, робити висновки. Буде розвиватися логічне мислення.
Перегляд файлу

 

                                                                         Математика

                                                      (План- конспект уроку 1 клас НУШ)

Тема. Число нуль. Цифра нуль. Віднімання рівних чисел. Порівняння чисел.

Мета:1)ознайомити учнів з числом нуль, його місцем у числовому ряду. Порівнювати число нуль з іншими числами;

           2)розвивати вміння зіставляти, робити висновки. Розвивати вміння логічно мислити.

          3)виховувати вміння самостійно працювати. Виховувати вміння чітко висловлювати свою думку і прислухатися до думки інших.

                                                     Хід уроку

І Організація класу

          Пролукав веселий дзвоник,           Завітали всі у клас!

          Будем дружно ми старатись!

image

          Щоб побачити в кінці,

          Що у нашім першім класі 

          Діти просто молодці!

 У нас урок математики. -Яка тема тижня?(Вода)

 Пройшов дощик і до нас завітав Капітошка.(Вчитель демонструє малюнок з зображення Капітошки ).

Він пропонує виконати завдання.

ІІ Повторення вивченого матеріалу

          Перше завдання Капітошки

1)Гра «Засели будиночки»

                                                          8

                                                       1

                                                              4

                                                       6

                                                               2

                                                      3

image                                                              7   

                                                      5                                                                                                                                                                          -Які      геометричні фігури ви бачите?

2)Гра «Хто швидше?»

-Яке число стоїть за числом чотири?

-Яке число передує числу 9?

-Яке число має «сусідів» 5 і7?

-Яких «сусідів» має число 3?

-Як дістати число 5, якщо є число 4?

3)Гра «Будь уважним» -Скільки лапок у котів?

-Скільки в песика хвостів?

-Скільки вушок у зайців?

-Скільки крил є у лисиці?

-Скільки жаб літає в небі?

 

-Що означає нуль?(Нічого, жодного предмета)

ІІІ Новий матеріал 1)Повідомлення теми

 Тема нашого уроку:

«Число нуль. Цифра нуль. Віднімання рівних чисел.»

2)Знайомство з цифрою нуль(Вчитель показує табличку з зображенням нуля)

3)Фізкультхвилинка(Діти проговорюють слова віршика та виконують відповідні рухи:постукують пальчиками по парті, як накрапає дощик; показують руками,як пливе рибка…)

                                     «Дощик»

Дощик накрапає, Травка росте. Дощик накрапає, Рибка пливе. Дощик накрапає, І чисте віконце.

Вмивається природа,

Всміхається сонце.

4)Учні розучують вірш про цифру нуль

Круглий, наче буква О.

Цифра нуль або ніщо. Як стоїть він сам-самісенький

То б не значить нічогісінько.

 

-А на що вам схожа ця цифра?

5)Перегляд відео «Написання цифри нуль» 6)Пояснення вчителем написання цифри нуль.

7)Учні прописують цифру нуль в робочому зошиті.

8)Капітошка приготував завдання по підручнику(Підручник «Математика» 1 клас М.Козак, О.Корчевська)

                         Підручник с.41,№1

-Скільки вареників на тарілці?

-Скільки з’їли?

-Скільки залишилось?

-Складіть рівність та запишіть у зошит.(3-3=0)

-Як позначили відсутність предметів?(Цифрою нуль)-

-Які числа віднімали?(3і3)

-Які ці числа?(Рівні)

Робимо висновок. Якщо віднімаємо рівні числа, то отримуємо нуль.

-Скільки пташок у гнізді?

-Скільки полетіло?

-Скільки залишилось?

-Складіть і запишіть рівність.

-Як позначаємо відсутність предметів?

-Які це числа?

-Який висновок?

9)Фізкультхвилинка для очей

10)Порівняння чисел

                Учні розглядають числовий ряд

Нуль стоїть в числовому ряді перед числом 1.

-Як ви думаєте, діти, яке число найменше у числовому ряду?

                Учні виконують завдання на с.41,№4(Три перші завдання-колективно, четверте та п’ятесамостійно).Після виконання самостійної  роботи перевірять.

11)Логічна задача

                На гілці сиділо 4 горобчика. Кіт підкрався і схопив горобця. Скільки горобців залишилось на гілці?

12)Цікавинка

               В центрі міста Будапешт(Угорщина) знаходиться пам’ятник нулю.

                У нас у місті Вілкове є нульовий кілометр. Де Дунай впадає у Чорне море.(Вчитель на екрані телевізора демонструє фото з зображенням нульового кілометра)

IVПідсумок уроку

-Про яку цифру і яке число говорили ?

-Гра «Оживи цифру»

У кожного учня картка, на якій зображено нуль. Вам потрібно домалювати елементи, щоб вийшли певна фігура,предмет, жива істота. 

Учні демонструють свої роботи.

-Дощик закінчився. Виглянуло сонечко. Капітошка випарувався. І піднявся у хмаринку. Пройде дощик і капітошка зі своїми завданнями повернеться до нас.

 

                       

                                                                     

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку