Розробка уроку з математики для учнів 5 класу. Перший урок, третьої теми "Числові та буквені вирази. Рівняння." Матеріал розглядається відповідно до підручника О.С. Істер "математика 5 клас."
Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.
Урок 1.
Тема: Числові і буквені вирази. Формули.
Мета: сформувати уявлення учнів про поняття «числові вирази» та «буквені вирази»; навчити розпізнавати числові і буквені вирази, читати їх; виробити вміння знаходити значення виразів за умови різних значень змінної. Виховувати сумлінне ставлення до праці, культуру і дисципліну, ініціативність і творчість.
Тип уроку: Засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Усні вправи (Завдання записані на дошці або висвітлені за допомогою проектора.)
6) 75 – (25 + 13); 7) (36 + 19) – 16; 8) (36 + 19) – 19; 9) (47 + 18) – (17 + 8); 10) 2(3-х); 11) (а+4)5; 12) 25·67·4.
1) ; 2) ; 3) .
20 + 5 |
сума |
25 |
20 – 5 |
? |
? |
20 · 5 |
? |
? |
20 : 5 |
? |
? |
II. Формування нових знань
Задача 1. Поїзд йшов 2 доби. За першу добу він пройшов 980 км, а за другу — на 50 кілометрів більше. Скільки кілометрів проїхав поїзд за 2 доби?
Задача 2. Поїзд йшов 2 доби. За першу добу він пройшов 980 км, а за другу — на т кілометрів більше. Скільки кілометрів проїхав поїзд за 2 доби?
Питання до класу
Сформувати поняття формули. Навести приклади формул з означенням невідомих.
S=a·b – формула для знаходження площі прямокутника;
S=v·t- формула для знаходження шлях.
Отже:
III. Закріплення знань, засвоєння вмінь
Усні вправи
1) (18 – 7) + 14; 2) (х – 75) + 16; 3) (а – 13) + (b – 86).
1) (а + 56) – 32; 2) (m + 99) – (38 + 5); 3) (86 – 53) – (k – 7).
Письмові вправи
Заповнити таблицю:
m |
327 |
1213 |
82321 |
5221 |
n |
159 |
987 |
3327 |
0 |
m+n |
|
|
|
|
m-n |
|
|
|
|
IV. Фізкультхвилинка.
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
V .Робота з підручником.
№337,339,340,348, 350.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Продовж речення
VІ. Домашнє завдання
Прочитати §10, вивчити правила.
Виконати № 338,342,349.
Додаткове завдання для учнів високого рівня знань.
Розв’язати задачу.
У Вінні-Пуха було m горщиків меду. П’ятачок подарував йому ще 24 горщики, і вони разом з’їли n горщиків меду. Скільки горщиків меду після цього залишилось у Вінні-Пуха? Обчисліть значення отриманого виразу, якщо m = 56, n = 12.
1