Урок. "Числові вирази. Буквені вирази та формули."

Про матеріал

Розробка уроку з математики для учнів 5 класу. Перший урок, третьої теми "Числові та буквені вирази. Рівняння." Матеріал розглядається відповідно до підручника О.С. Істер "математика 5 клас."

Перегляд файлу

Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.

Урок 1.

Тема: Числові і буквені вирази. Формули.

Мета: сформувати уявлення учнів про поняття «числові вирази» та «бук­вені вирази»; навчити розпізнавати числові і буквені вирази, читати їх; виро­бити вміння знаходити значення виразів за умови різних значень змінної. Виховувати сумлінне ставлення до праці, культуру і дисципліну, ініціативність і творчість.

Тип уроку: Засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи (Завдання записані на дошці або висвітлені за допомогою проектора.)

  1. Обчисліть: 1) 12 + 16; 2) 39 – 24; 3) 18 · 2; 4) 39 : 3; 5) 75 + (25 + 13);

6) 75 (25 + 13); 7) (36 + 19) 16; 8) (36 + 19) 19; 9) (47 + 18) (17 + 8); 10) 2(3-х); 11) (а+4)5; 12) 25·67·4.

  1. Поставте замість зірочок такі знаки дій, щоб виконувався порядок дій, вказаний римськими цифрами:

1) ;   2) ;   3) .

  1. Поставте замість ? пропущені слова і числа

 

20 + 5

сума

25

20 5

?

?

20 · 5

?

?

20 : 5

?

?

 

II. Формування нових знань

  1. Поняття числового виразу (На прикладі виразу до задачі пояснити дітям, що числовим вважається той вираз, який складається з чисел, знаків дій та дужок.)

Задача 1. Поїзд йшов 2 доби. За першу добу він пройшов 980 км, а за другу — на 50 кілометрів більше. Скільки кілометрів проїхав поїзд за 2 доби?

  1. Поняття буквеного виразу (На прикладі виразу до задачі пояснити дітям, що буквеним вважається той вираз, який містить букви, числа, знаки дій та дужки, а якщо виконати дії, то отримаємо значення числового виразу.)

Задача 2. Поїзд йшов 2 доби. За першу добу він пройшов 980 км, а за другу — на т кілометрів більше. Скільки кілометрів проїхав поїзд за 2 доби?

Питання до класу

  • Чим схожа умова задачі на задачі 1 і 2?
  • Що спільного будуть мати вирази для розв'язання? А чим будуть відрізнятися ці записи?

Сформувати поняття формули. Навести приклади формул з означенням невідомих.

S=a·b – формула для знаходження площі прямокутника;

S=v·t- формула для знаходження шлях.

Отже:

  • числовими виразами називається ...;
  • значення числового виразу називається...;
  • буквеним виразом називається ...
  • формула – це…

 

III. Закріплення знань, засвоєння вмінь

Усні вправи

  1. Прочитайте вирази: 13 + а; 13 + 7; 13 – а; 35 · а; 23 : а; 23 – 23; 93 – 39; ab.
  2. Які з наведених виразів числові? Які значення мають ці вирази?
  3. Назвіть доданки в сумі:

1) (18 – 7) + 14; 2) (х – 75) + 16; 3) (а – 13) + (b 86).

  1. Назвіть зменшуване і від'ємник в різниці:

1) (а + 56) 32;  2) (m + 99) (38 + 5);  3) (86 – 53) – (k – 7).

Письмові вправи

Заповнити таблицю:

m

327 

1213

82321

5221

n

159

987

3327

0

m+n

 

 

 

 

m-n

 

 

 

 

 

IV. Фізкультхвилинка.
Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

 V .Робота з підручником.

№337,339,340,348, 350.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Продовж речення

  • сьогодні я дізнався…
  • найбільше мені запам’яталось…
  • найбільше мені сподобалось…
  • я хочу похвалити себе за…

VІ. Домашнє завдання

Прочитати §10, вивчити правила.

Виконати № 338,342,349.

Додаткове завдання для учнів високого рівня знань.

Розв’язати задачу.

 У Вінні-Пуха було m горщиків меду. П’ятачок подарував йому ще 24 горщики, і вони разом з’їли n горщиків меду. Скільки горщиків меду після цього залишилось у Вінні-Пуха? Обчисліть значення отриманого виразу, якщо m = 56, n = 12.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
12189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку