Літературне читання 2 клас
Тема: Моя Україна .”Як калина дівчину від полону врятувала (Легенда)”
Мета: Розширити знання учнів про калину, познайомити з новим твором; удосконалювати навички виразного читання, розширювати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного краю, доброзичливо відноситись до інших, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки та ілюстрації із зображенням калини, презентація до уроку
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи.
Всі бадьорі. Молодці!
- Що я очікую від уроку?
ІІ.Актуалізація опорних знань
За хатиною в садочку,
У зеленому віночку,
У червоному намисті
Дівчинонька чепуриться.
І збігаються всі діти,
Щоб на неї поглядіти.
За намисто кожен смик –
Та й укине на язик. (калина)
Чи бачили ви калину?
Якого кольору в неї ягоди?
Що ви знаєте про калину?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
"Діти, сьогодні ми вирушимо в чарівну подорож в українські ліси. Там нас чекає зустріч з особливим деревом – калиною. Це не просто дерево, а справжній символ нашої країни. Про калину складено багато легенд. І сьогодні ми дізнаємося одну з них. Це історія про те, як калина врятувала дівчину від полону. А супроводжувати нас буде розумна білочка, яка хоче перевірити чи добре ви читаєте, чи гарно працюєте на уроці. Готові до пригоди?"
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку: Моя Україна .”Як калина дівчину від полону врятувала (Легенда)”
Білочка принесла цікаву інформацію про калину.
2. Складання асоціативного куща
Що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слово “Калина”?
дівчина
мова Україна
пісня КАЛИНА - домівка
сопілка ягоди
криниця
3. Мовленнєва розминка
Перш ніж почати читати Білочка пропонує зробити мовленнєву розминку щоб вправно ви читали
Ла – ла - ла – вже калина зацвіла.
Ей – ей - ей –радує вона людей.
Ат - ат - ат - бачили там двох дівчат.
Ни - ни - ни – посміхалися вони.
V. Опрацювання легенди «Як калина дівчину від полону врятувала»
1. Словникова робота
Перш ніж почати читати текст , Білочка підказує, що зустрінуться у тексті незрозумілі слова.
Як ви розумієте значення слова “Легенда?”
Легенда – це поетична оповідь про яку-небудь історичну подію, усне народне оповідання про чудесну пригоду, котра сприймається як достовірна. ... На відміну від переказів, легенди менш достовірні, у них допускається вигадане, фантастичне, неймовірне
загарбники - люди, які здійснюють захоплення, насильно оволодівають чим-небудь; завойовники.
Вихор — рвучний, стрімкий круговий рух вітру
кетяг - пучок квітів , ягід на однійгілці, стеблині.
Гімнастика для очей
Білочка пропонує зробити гімнастику для очей, щоб ви краще виконували завданя
Я прочитаю текст а ви слухайте уважно, адже Білочка підготувала для вас питання.
Про кого йдеться в легенді?
3. Читання легенди «Впівголоса»
Хто схопив красуню дівчину?
Додаткове задання для тих хто швидше впорається
https://naurok.com.ua/test/start/2976571
Фізкультхвилинка
Бачить Білочка, що ви стомилися, тому давайте відпочинемо
4. Читання «Ланцюжком»
Якою була дівчина?
5.Обговорення прочитаного
Як дівчина позначили шлях куди її везуть?
Що тапилося з намистинками?
Що допомогло козакові врятувати дівчину?
Які ознаки легенди має цей твір?
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Також Білочка підготувала цікаві завдання. І перша вправа це
1) «Слідопити» - продовжте речення після вчителя
«Дівчина була не тільки …»,
«Намистинки почали проростати …»,
«А коли повернулися молоді …»
2) Вправа “Земля- небо”
Починаємо читати мовчки або вголос у довільному темпі. За командою « Небо» раптово припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда, а очі підняти догори і відірвати від тексту. За командою « Земля» продовжити читання від поміченого місця.
Ось і ми прийшли разом з Білочкою до чарівного лісу. Білочка цікавиться, яку б добру справу ви зробили для рідної природи.
VIІ. Підсумок уроку.
- Чи збулися ваші очікування?
Як ви оцінюєте свою роботу?
Який зараз у вас настрій?
Білочка дякує вам за урок, вона впевнилася, що ви добре читаєте, але все ще потрібно вдосконалювати читацькі навички. Ви великі молодці!!!