Урок читання 2 клас Тема: Моя Україна. "Як калина дівчину від полону врятувала" (легенда)

Про матеріал
Урок читання 2 клас Тема: Моя Україна. "Як калина дівчину від полону врятувала" (легенда)
Перегляд файлу

Літературне читання 2 клас
Тема: Моя Україна .”Як калина дівчину від полону врятувала (Легенда)”
Мета:  Розширити знання учнів про калину, познайомити з новим твором; удосконалювати навички       виразного читання, розширювати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; виховувати  любов до рідного краю, доброзичливо відноситись до інших, бережливе  ставлення до природи.

Обладнання: малюнки та ілюстрації із зображенням  калини, презентація до уроку

Тип уроку: комбінований

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

  1. Емоційна хвилинка
    Дітки, подивіться один на одного, подаруйте щиру усмішку і скажіть комплімент
  2. Вправа «Очікувааня»

- Що я очікую від уроку?

ІІ.Актуалізація опорних знань

  1. Відгадайте загадку  

За хатиною в садочку,

У зеленому віночку,

У червоному намисті

Дівчинонька чепуриться.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен смик –

Та й укине на язик.        (калина)       

Чи бачили ви калину?

Якого кольору в неї ягоди?  

 Що ви знаєте про калину?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

"Діти, сьогодні ми вирушимо в чарівну подорож в українські ліси. Там нас чекає зустріч з особливим деревом – калиною. Це не просто дерево, а справжній символ нашої країни. Про калину складено багато легенд. І сьогодні ми дізнаємося одну з них. Це історія про те, як калина врятувала дівчину від полону. А супроводжувати нас буде розумна білочка, яка хоче перевірити чи добре ви читаєте, чи гарно працюєте на уроці. Готові до пригоди?"
ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: Моя Україна .”Як калина дівчину від полону врятувала (Легенда)”

  •        Сьогодні на уроці ми розширомо знання про калину та опрацюємо народну легенду.
  1. Вступне слово вчителя

Білочка принесла цікаву інформацію про калину.

  •        Калина – символ України. Народ шанує цю рослину за пишну вроду та цілющі властивості. Немає такого куточка України, де б не росла, не квітла калина рясним білим цвітом навесні, не променіла червоними ягідками взимку. Калина – це лісовий кущ. Росте вона переважно на вологому ґрунті, поблизу річок і лісових струмків, у гаях, дібровах, на лісових галявинах. Красива калина в усі пори року. Пізньою весною, коли сонце щедро дарує тепло, калина вбирається у білі «букетики» з квітів. Влітку починають визрівати дуже гарні яскраво-червоні блискучі плоди. До пізньої осені і навіть взимку, коли вже випадає сніг, висять вони на гілках, прикрашаючи ліс. Її ягодами ласують мешканці лісу.

2. Складання асоціативного куща    

Що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слово “Калина”?      

                                                дівчина

                            мова                          Україна

                  пісня                КАЛИНА     - домівка

                              сопілка                    ягоди

                                                криниця

3. Мовленнєва  розминка
Перш ніж почати читати Білочка пропонує зробити мовленнєву розминку щоб вправно ви читали
Ла – ла - ла – вже калина зацвіла.
Ей – ей - ей –радує вона людей.
Ат - ат - ат - бачили там двох дівчат.
Ни - ни - ни – посміхалися вони.
V. Опрацювання легенди «Як калина дівчину від полону врятувала»

1.  Словникова робота

Перш ніж почати читати текст , Білочка підказує, що зустрінуться у тексті  незрозумілі слова.

Як ви розумієте значення слова “Легенда?”

Легенда – це поетична оповідь про яку-небудь історичну подію, усне народне оповідання про чудесну пригоду, котра сприймається як достовірна. ... На відміну від переказів, легенди менш достовірні, у них допускається вигадане, фантастичне, неймовірне

загарбники - люди, які здійснюють захоплення, насильно оволодівають чим-небудь; завойовники.

Вихор — рвучний, стрімкий круговий рух вітру

кетяг  - пучок квітів , ягід на однійгілці, стеблині.

Гімнастика для очей

Білочка пропонує  зробити гімнастику для очей, щоб ви краще виконували завданя

  1.               Первинне сприйняття. Читання легенди вчителем та кращим учнем

Я прочитаю текст а ви слухайте уважно, адже Білочка підготувала для вас питання.

Про кого йдеться в легенді?

3.  Читання легенди «Впівголоса»

Хто схопив красуню дівчину?

Додаткове задання для тих хто швидше впорається

 https://naurok.com.ua/test/start/2976571

Фізкультхвилинка

Бачить Білочка, що ви стомилися, тому давайте відпочинемо

4. Читання  «Ланцюжком»

Якою була дівчина?

5.Обговорення прочитаного

Як дівчина позначили шлях куди її везуть?

Що тапилося з намистинками?

Що допомогло козакові врятувати дівчину?

Які ознаки легенди має цей твір?

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Вправляння у виразності читання:

Також Білочка підготувала цікаві завдання. І перша вправа це

1)  «Слідопити»  - продовжте речення після вчителя

   «Дівчина була не тільки …»,

«Намистинки почали проростати  …»,

«А коли повернулися молоді …»
2) Вправа “Земля- небо”

Починаємо читати мовчки або вголос у довільному темпі. За командою « Небо» раптово припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда, а очі підняти догори і відірвати від тексту. За командою « Земля» продовжити читання від поміченого місця.

  1. Гра «Добре серце»

Ось і ми прийшли разом з Білочкою до чарівного лісу. Білочка цікавиться, яку б  добру справу ви зробили для рідної природи.
VIІ.   Підсумок уроку.
- Чи  збулися ваші очікування?

Як ви оцінюєте свою роботу?

Який зараз у вас настрій?

Білочка дякує вам за урок, вона впевнилася, що ви добре читаєте, але все ще потрібно вдосконалювати читацькі навички. Ви великі молодці!!!
 


 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 вересня
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку