Тема уроку. А. Костецький «Все починається з мами».
Мета уроку. Вдосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати увагу, усне мовлення, вміння визначати головну думку твору, поглиблювати знання учнів про значення матері в житті людини. Виховувати любов, шанобливе ставлення до матері красою художнього слова.
Обладнання: слова для словникової роботи, ребуси, сонечко, ТЗН, портрет
А. Костецького, прислів’я.
Хід уроку
І. Організація класу.
Ми усі – одна сім’я, неповторні ти і я,
Будемо усі дружити, в злагоді і мирі жити,
Бо життя – це диво й казка,
В ньому є любов і ласка.
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на землі добро творити.
Сьогодні на урок ми візьмемо: увагу, розум, охайність та кмітливість.
А що ви очікуєте сьогодні від уроку?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.
Всіх вона нас пестить, любить,
Завжди скрізь буває з нами.
Здогадались, хто це? (Мама). То ж про кого ми сьогодні будемо говорити?
А яка ваша мама? (Асоціативний кущ).
ІІІ. Робота над темою уроку.
Великий пальчик – мій дідусь,
Вказівний це баба,
Середній пальчик – мій татусь,
А безіменний – мама,
А мізинчик – буду я,
От і вся моя сім’я.
Ось які ми дружні!
Чистомовка «Додай слово».
Яке слово зайве?
Мама, тато, сусід, син, бабуся дідусь.
Брат, сестра, товариш, мама, тато.
8. Гра «Додай склади»: ма …, мо …, за …, ко …
- Читайте і відповідайте який?, яка?, яке?, які?
Тато, бабуся, дідусь, сім’я.
АММУСЯ, НЯМУМА, СЕНЬКАМАМУ, СЕЧКАМАМУ, НЯНЕ, ТИМА
Виростем великими – яблук нарвемо,
В кошики великі ми їх складемо,
І усі ці яблука мамі віддамо.
Дитина плаче, а дитя — матері.
Мати одною рукою б'є, а матері боляче.
У кого є ненька, а другою гладить.
Птах радіє весні, в того голівонька гладенька.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Все починається з мами».
1. Читання вірша вчителем.
2. Словникова робота.
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.
Літо гору починається здолати
Штурмом моря моря пустелі
Перетворити найдорожче океани
3. «Довідкове бюро».
Здолати — підкорити, приборкати.
Хащі — густі зарості кущів, дерев.
4. Фізкультхвилинка.
5. Гра «Бджілки».
Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.
- У яких словах передається головна думка твору?
6. Гра «Диктор телебачення».
Читання окремих учнів.
Яка головна дум ка вірша?
7.Робота в групах.
1 група – знайти найдовші слова.
2 група – знайти найкоротші слова.
3 група – порахувати, скільки разів вживається слово мама.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Я люблю свою маму за те...
Я бажаю всім мамам на світі...
Щоб мама зраділа, …
Радість – це пісня, радість – це сонечко,
Радість – коли усміхається донечка,
Радість – із квітів килим строкатий,
Радість – це мамині руки і тата,
Радість – це мир і в сім’ї, і в родині,
Так було завжди, так є і нині,
Найголовніше для вас, любі діти,
Бачити радість навкруг і радіти,
Вміти її по краплинах збирати
І одне одному дарувати.