Урок читання для 4 класу на тему: "Сторінки історії"

Про матеріал
Даний урок допоможе розширити уявлення про історичне минуле, про мудрість і розважливість князя Ярослава Мудрого ; розвивати логічне та творче мислення учнів; виховувати повагу до історичного минулого нашої держави.
Перегляд файлу

Урок літературного читання

 

Тема : Олександр Олесь,  Ярослав Мудрий

Мета : розширити уявлення про історичне минуле , про мудрість і розважливість князя Ярослава Мудрого ;

розвивати логічне та творче мислення учнів;

виховувати повагу до історичного минулого нашої держави.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Створення  сприятливої атмосфери.

-У народі кажуть : « Добрий гість – дому радість» . До нас завітали гості . Подаруйте  свої  посмішки гостям , один одному , побажайте гарного дня , сідайте.

-Я очікую , що на уроці ви будете : слухати  уважно , працювати  старанно , виконувати точно, правильно і красиво висловлювати свої думки.

-А які якості характеру вам для цього потрібні ?

Вправа « Очікування»

Що ви очікуєте від уроку?

Бажаю вам , щоб ваші сподівання здійснилися і гарний настрій супроводжував вас протягом всього уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 Вправа « Шифрувальник»

Розпочнемо нашу роботу з прислів’я , яке треба прочитати.

ШЛЯХ У МИНУЛЕ ЛЕЖИТЬ МАЙБУТНЄ ЗАВЖДИ ЧЕРЕЗ

Як ви розумієте цей вислів ?

Які слова спадають на думку, коли чуєте слово МИНУЛЕ?

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Так , сьогодні ми повернемося до минулого нашої країни , дізнаємося про мужність і відвагу людей , які жили за багато століть до нас , перевернемо деякі славетні сторінки історії нашої держави. Подорож в минуле допоможе здійснити усний історичний журнал.

     4.  Підготовка до читання твору.

-Мовна  розминка .                                                                                           Читання таблиці складів.                                                                                     Робота над скоромовкою.

-І так перегорнемо першу сторінку нашого журналу

ПОДОРОЖ В МИНУЛЕ

 -Пригадайте який розділ почали вивчати?

-  Який твір читали? Хто автор?

   -Як наші предки вибирали князя? Що найбільше цінували у людині?

Робота в парах

Користуючись текстом  своїми знаннями, доповніть розповідь про слов’ян

(Робота з картками).

Ви уважно читали , роботу виконали вірно.

Вправа «Незвичайна математика»

Щоб відкрити наступну сторінку нашого журналу розкодуємо слова

КНИГА-ГА-И+Я+ЗЬ=

ЯР+ОСА-А+ЛАВКА-КА=

МЕД-ЕД+УД+РИБА-БА+Й=

Продовжуємо нашу подорож сторінками журналу історії. Ми живемо в незалежній країні , але були часи , коли державою керували князі. Одним із них був славетний Ярослав Мудрий , пам'ять про якого збереглася і до нині. Наступна сторінка нашого журналу .

ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ КНЯЖА УКРАЇНА

Опрацювання твору Олександра Олеся « Ярослав Мудрий»

- Сьогодні на уроці продовжимо читати уривки з книги О. Олеся « Княжа Україна», у яких автор розповідає про князя Київської Русі Ярослава Мудрого.

 Словникова робота. Пояснення малозрозумілих слів.

 Слухання твору та первинне сприймання.

- Чи зрозуміли в які часи князював Ярослав Мудрий?

- Чим цікавий для вас твір?

- Які почуття викликав?

Повторне читання твору та аналіз змісту.

*У якому місті князював Ярослав Мудрий?

*Як дбав Ярослав про Київ?

*У яких рядках сказано про красу і велич стародавнього Києва?

*Як до Ярослава Мудрого ставилися інші посли?

*Прочитайте, у чому мудрість князя?

*Що заповів Ярослав Мудрий своїм синам ?

*Уважно прочитайте цю заповідь. Яка основна думка? Прочитайте де про це сказано.

 Вправи на розвиток швидкості читання.

Гра « Чи були такі речення у тексті»

Гра « Хто швидше»

Фізхвилинка.

-Наступна сторінка нашого журналу ПІЗНАВАЛЬНА

Виступ дітей з додатковою інформацією про часи князювання Ярослава Мудрого.

Користуючись текстом , інформацією яку прослухали охарактеризуйте Ярослава Мудрого як історичну особистість.

Робота в групах:Охарактеризуйте князя за допомогою цитат із тексту твору ,які : .1 група-вказати на інтелектуальні здібності та мудрість князя;          2група-підкреслюють його піклування про Україну ;

3 .група- описати у якому вигляді він зустрічав іноземних гостей.

 ВПРАВА  Асоціація : ЯРОСЛАВ МУДРИЙ .

 5.  Підсумок уроку.

*Що нового ви дізналися на уроці?

*До якої частини твору підходить прислівя « Згода будує ,а незгода руйнує?»

*Доведіть словами тексту.

*Який висновок для себе зробили?

Чи погоджуєтеся з думкою, що слова Ярослава Мудрого є повчальними і для нас – його далеких нащадків?

  6.  Рефлексія.

Ось і закінчилась наша подорож у минуле.                                                                         .В подорож беремо валізу з необхідними речами.                                                              А давайте сьогодні з нашого уроку візьмемо рюкзак наповнений  нашими емоціями від уроку.( вислови дітей).

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку