Урок читання у 1 класі "ЗВУК [а]. МАЛА БУКВА а. СКЛАДАННЯ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКАМИ"

Про матеріал
урок читання у 1 класі стане в нагоді вчителям які працюють у НУШ та починають вивчати буквений період навчання грамоти.
Перегляд файлу

ЗВУК [а]. МАЛА БУКВА а. СКЛАДАННЯ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКАМИ

 Мета: ознайомити учнів із звуком [а] та друкованою малою буквою а, якою цей звук позначається на письмі; учити друкувати її; здійснити перехід від умовного позначення звуків фішками до позначення буквами; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [а] на початку, в середині та в кінці;

розвивати зв’язне мовлення, уяву;  вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, будувати речення з використанням допоміжних матеріалів; збагачувати словниковий запас; формувати вміння спілкуватися державною мовою, математичну та соціальну компетентність; формувати інтерес до навчальної діяльності; 

виховувати старанність.

Обладнання: таблички для стіни слів, фішки для звукового аналізу, паперові квіти, паперові кульки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Вступна бесіда. Гра «Впіймай звук»

- Послухайте вірш і «спіймайте» звук який повторюється багато разів:

Алла рано-рано встала,

Алла дня цього чекала,

Алла в цей осінній час

Йде до школи в перший клас.

 

- Тож, не гаючи часу, просто вирушимо у подорож до чарівного, казкового міста.

 

Це місто Алфавітом звуть,

Усі тут літери живуть.

Щасливо й дружно, як сім'я,

Їх 33 – від А до Я.

-Щодня, щоуроку відкриватимемо ми нові куточки цього міста, зазиратимемо до затишних осель мешканців Алфавіту. А почнемо, звичайно, з візиту до мера міста, його голови.

Всім відомо: буква А – алфавіту голова.

Впевнена, авторитетна, енергійна, ділова,

Всюди перша! В Алфавіті поважають всі її.

Є про неї навіть казка.

Хочеш – вір, а хочеш – ні.

Мама доньку колисала

І співала: «А-а-а…»

Підростати доня стала –

-Теж сказала якось: «А!»

І «Агу!», всміхнувшись миттю

Букви свідками були,

Перше місце в алфавіті

Букві А і віддали.

 

3. Розміщення слів абетка, алфавіт на стіні слів.

— Поділіть слова абетка та алфавіт на склади. Визначте наголос.

— Який склад наголошений?

— Порахуйте голосні звуки у слові абетка.

— Скільки голосних звуків у слові алфавіт?

— У якому слові голосних звуків більше?

 

4. Розучування віршика про абетку.

Букви всі від — А до Я,

— Як одна міцна сім’я.

Варто всіх у цій родині

Знати грамотній дитині.

 

 ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Аналітична вправа. Артикуляція звука [а]. Пояснюється вимова звука [а].

 

— Назвіть перший звук у словах абетка та алфавіт.

 — Який це звук: голосний чи приголосний? Доведіть.

Звук [а] вимовляється чітко, виразно. Ротова порожнина відкрита, струмінь видихуваного повітря не потрапляє на перешкоди мовних органів. Цей звук вимовляється лише за допомогою голосу.

Відносимо до голосних, позначається  

 

  1. Робота за сторінкою букваря (с. 32)

 

 — Розгляньте малюнок. Де знаходяться букви Аа?

 — На якій зупинці? На який транспорт очікують букви?

 — Викладіть слово автобус з фішок для звукового аналізу. Поділіть його на склади. Визначте наголошений склад.

— Пригадайте правила поведінки в автобусі.

 

https://eparta.com/wp-content/uploads/25/p1e_000032.jpg

 

  1. Позначення звука [а] буквою.

 — Отже, звук [а] на письмі позначається буквою а.

— Розгляньте букву а. З яких елементів складається ця літера?

А яка ж та буква А?

Що нагадує вона?

Досить схожих є прикмет:

Мов шпаківня, мов намет,

Мов курінь, що на баштані,

Буква А здалася Тані

 

4. Моделювання літери з підручних матеріалів.

5. Гра «Розвідники». Робота в парах

На картках зображено предметні малюнки. Учням потрібно відшукати та обвести лише ті, що починаються буквою а.

6. Друкування малої літери а у повітрі та за зразком учителя у зошиті.

 Фізкультхвилинка.

Наш веселий павучок

Вісім ніжок має,

Про гімнастику для них

Він не забуває.

Раз-два, раз-два,

Вісім ніжок має.

Раз-два, раз-два,

Він не забуває.

Павутиння вітерець

День і ніч гойдає,

І на ньому павучок

Весело стрибає.

Гойда, гойда –

День і ніч гойдає.

Стриб-скок, стриб-скок,

Весело стрибає.

 

7. Продовження роботи за букварем (с. 32)

1) Звуковий аналіз слів.

— Що ми бачимо на першому малюнку? (Буква «а» зриває аґрус.)

 — Викладіть звукову схему слова аґрус. Де знаходиться звук [а] у цьому слові? (Так само працюємо з іншими малюнками.)

https://www.vshkole.com.ua/images/pidruchniki/1-klas-nova-programa/bukvar/ponomareva-2018/1-chastyna/32.jpg

2) Читання літери.

 — Дівчинка Читалочка пропонує вам разом прочитати літеру а.

https://www.vshkole.com.ua/images/pidruchniki/1-klas-nova-programa/bukvar/ponomareva-2018/1-chastyna/32.jpg

3) Схеми до малюнків.

- Знайдіть схеми до кожного малюнка (антена, альбом, ананас)

https://www.vshkole.com.ua/images/pidruchniki/1-klas-nova-programa/bukvar/ponomareva-2018/1-chastyna/32.jpg

4) Складання речень (с. 33).

— Складіть речення, вставивши замість крапок необхідні слова.

https://eparta.com/wp-content/uploads/25/p1e_000033.jpg

5) Гра «Розсипанка» (с. 33).

 

 — Складіть із розсипаних букв слово (айстра).

 — На якому місці знаходиться звук [а] у цьому слові?

 — Що таке айстра? Коли цвіте ця квітка? Якого кольору вона буває?

https://eparta.com/wp-content/uploads/25/p1e_000033.jpg

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Вправа «Інтерв’ю»

— Яку букву ми сьогодні вивчали?

— Який звук позначає літера а?

 

  1. Рефлексія

— Подаруйте нашій літері а повітряну кульку:

якщо вам було цікаво — зеленого кольору;

якщо іноді було щось незрозуміло — жовтого;

якщо вам не сподобався урок — червоного. (Учні обирають вирізану з кольорового паперу «кульку» відповідного кольору та прикріплюють її на дошці біля букви «а».

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку