ПЛАН УРОКУ З ЧИТАННЯ |
|
Назва тексту: «Золоте серце» |
Жанр: казка |
Клас: 2 |
Очікувані результати: |
1. Учень сприймає текст: передбачає зміст казки за заголовком, ілюстраціями. 2. Розуміє загальний зміст прочитаного, виокремлюючи ключові слова. 3. Пояснює незнайомі слова після закінчення уроку. |
4. Виражає своє ставлення до ситуації, що описана в тексті. |
Матеріали |
1. Текст казки; малюнки для пояснення значення слів; модель будови тексту у вигляді потяга; частини тексту; картки зі словами-маркерами для переказу; стікери для дискусії. |
Словник |
Пояснити значення слів: Золотодар, мерщій, найстарша, коштовні, придбали, роздивляється, пригорнула. |
Cтратегії, на яких ви зосередитися до, під час та після читання: |
||||||||||||||
До |
Під час |
Після |
||||||||||||
✔ Які стратегії будете моделювати? (Робота над скоромовкою. Для ворони Каркарони Чорний крук купив корону. І тепер вже Каркарона — Коронована ворона. (Леся Вознюк) — Який звук частіше зустрічався у скоромовці? У чому була складність вимови?)
✔ Який словниковий запас вам потрібно навчити або переглянути перед читанням? Робота над словами, що можуть уживатися в прямому і переносному значеннях.(золота осінь, золоте волосся, золоті руки, золотий перстень)
|
✔ Які стратегії будете моделювати? Вправа “Передбачення “ Золоте серце.
✔ Чи зробити паузи в тексті? А де саме? І частина. «...заплакана жінка». ІІ частина. «...малі діти плачуть». ІІІ частина. «...сумну-пресумну». Дочитування до кінця.
✔ Як ви збираєтеся перевірити, чи розуміють ваші учні текст? Вправа-гра “Так чи ні?” Жив собі цар Золотодар і мав він двох дочок. (Ні) А найменша царівна не знала, що вибрати. (Так) Нате вам монети, купіть ліки, мама й одужає. (Так) А в найменшої царівни – золоте серце. (Так) |
✔ Які стратегії будете моделювати? Робота в групах. Вправа «Формуємо потяг»: установлення відповідності між фрагментами тексту і складом потяга Текст слід поділити на декілька фрагментів (залежить від кількості груп учнів: 1 фрагмент (зачин), основна частина розбита на 2-3-4 фрагменти, 1 фрагмент (кінцівка')'). Кожна група отримує один фрагмент і з'ясовує його місце в складі потяга. — Прочитайте ще раз отриману частину казки і визначте, до якої частини тексту належить ваш фрагмент: до зачину, основної частини чи кінцівки. Обґрунтуйте свій вибір.
Презентація роботи груп. Фрагменти тексту, що були в групах, прикріпляють на модель потяга.
✔ Як ви збираєтеся перевірити, як зрозуміли ваші учні текст? Усне переказування казки з використанням слів-маркерів. Жив собі цар... Покликав він до себе... Зраділи царівни, мерщій побігли... Найстарша царівна купила... Середульша царівна купила... А найменша царівна... Назустріч їй заплакана жінка... Пішла царівна далі, бачить... Тоді зустріла босу сирітку... Повернулася царівна... Послав цар слуг подивитися... Сказали цареві слуги.. |
||||||||||||
1. Актуалізація базових знань. |
1. Запитання до учнів. 2. Пояснення нових слів. (персні, сукня ) 3. Створення нових слів через довге слово в тексті («Слово в слові»).
Знайдіть поміж цих слів слово, що утворилося з двох інших слів. (Золотодар.) З яких слів воно утворилося? Чому воно написане з великої букви? —Виберіть і прочитайте слова, що означають дію. — Виберіть і прочитайте слова, у яких три склади; слова, у яких чотири склади.
|
1. Придумати нову назву. |
||||||||||||
2. Зацікавити учнів. 3. Робота зі словником “Словник ввічливих слів”; використання в мовленні пестливих слів; уміння виправляти лексичні помилки. |
|
2. Придумати продовження. 3. Співвіднести ілюстрації та речення із тексту.
|
Хід уроку: 1. До читання: а) актуалізація базових знань (сформулювати запитання); — Пригадайте, якими бувають казки. — Які казки називають народними? — А які казки називають літературними, або авторськими? б) аналіз словника (пояснюю незрозумілі слова). 2. Під час читання: а) Робота із заголовком. Вправа «Передбачення». — Прочитайте назву казки (с. 35). Як ви її розумієте? Що означає «золоте серце»? — Як гадаєте, про що йтиметься у казці з такою назвою? б) Первинне сприймання змісту тексту учнями. Кероване читання І частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...заплакана жінка». — Що, на вашу думку, відбудеться далі? Як учинить найменша царівна? — Чому ви так уважаєте? ІІ частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...малі діти плачуть». — Що буде робити далі царівна, адже у неї залишилася лише одна монета? Обґрунтуйте вашу думку. ІІІ частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...сумну-пресумну». — Як учинить найменша царівна тепер? Монеток у неї вже немає. Дочитування казки вчителем до кінця. 3. Після читання: а) перевірка емоційного сприймання змісту — Чи сподобалася казка? Що вас здивувало? вразило? — Чи справдилися ваші очікування щодо змісту казки?
|
|
Оцінювання |
1. Тестування; оцінювання усних та письмових робіт. 2. Спостерігайте за учнями, коли вони слухають і читають текст: − Чи передбачає зміст з книжки за обкладинкою, ілюстраціями? − Чи вони уважно слухали текст? − Чи передбачають, про що йтиметься в казці? − Чи pоблять висновки, коли читають? − Чи вміють виразно читати з інтонацією? 3. Спостерігайте за учнями коли вони відповідають на запитання і обговорюють текст: − Чи вони розуміють прочитаний текст? − Чи можуть формулювати запитання до тексту й відповідати на них? − Чи вони можуть давати поради? − Чи вони пов’язують прочитане з життєвим досвідом ? 4. Oцініть роботу учнів − продовження тесту; − ілюстрації; − співвіднесення ілюстрації та речення із тексту |
Міжпредметні зв’язки: |
Українська мова. Чому слово “Золотодар” написане з великої букви? Виберіть і прочитайте слова, що означають дію. Математика. Виберіть і прочитайте слова, у яких три склади; слова, у яких чотири склади. |
Ви можете дати учням, які потребують додаткової підтримки, шаблони та список фраз та речень українською мовою, які допоможуть їм виконати завдання. |
Питання для дискусії Дискусія з використанням графічного організатора «Шкала ставлень» за питанням «Чи правильно вчинила менша донька, нічого собі не купивши?»
— Напишіть своє ім'я на стікері та розмістіть його на шкалі. — Об'єднайтеся у групи залежно від вашого вибору. Одна група — ті, хто обрав відповідь «так», друга група — ті, хто обрав відповідь «ні». Доберіть по три аргументи на захист своєї позиції. Третя група — «не знаю» — добирає по 2 аргументи на захист кожної з позицій.
|