Урок читання у 2 класі. Зірка Мензатюк "Золоте серце"

Про матеріал
Дана розробка допоможе вам швидко і якісно підготуватися до онлайн уроку, можна також використовувати для навчання у класі.
Перегляд файлу

 

ПЛАН УРОКУ З ЧИТАННЯ

 

Назва тексту: «Золоте серце»

Жанр: казка

Клас: 2

 

Очікувані результати:

1. Учень сприймає текст: передбачає зміст казки за заголовком, ілюстраціями.

2. Розуміє загальний зміст прочитаного, виокремлюючи ключові слова.

3. Пояснює незнайомі слова після закінчення уроку.

4. Виражає своє ставлення до ситуації, що описана в тексті.

 

Матеріали

1. Текст казки; малюнки для пояснення значення слів; модель будови тексту у вигляді потяга; частини тексту; картки зі словами-маркерами для переказу; стікери для дискусії.

 

Словник

Пояснити значення слів: Золотодар, мерщій, найстарша, коштовні, придбали, роздивляється, пригорнула.

 

Cтратегії, на яких ви зосередитися до, під час та після читання:

До

Під час

Після

       Які стратегії будете моделювати?

(Робота над скоромовкою.

Для ворони Каркарони

Чорний крук купив корону.

І тепер вже Каркарона —

Коронована ворона. (Леся Вознюк)

— Який звук частіше зустрічався у скоромовці? У чому була складність вимови?)

 

       Який словниковий запас вам потрібно навчити або переглянути перед читанням?

Робота над словами, що можуть уживатися в прямому і переносному значеннях.(золота осінь, золоте волосся, золоті руки, золотий перстень)

 

       Які стратегії будете моделювати?

Вправа “Передбачення “ Золоте серце.

 

       Чи зробити паузи в тексті? А де саме?

І частина.  «...заплакана жінка».

ІІ частина. «...малі діти плачуть».

ІІІ частина.  «...сумну-пресумну».

Дочитування до кінця.

 

       Як ви збираєтеся перевірити, чи розуміють ваші учні текст?

Вправа-гра “Так чи ні?”

Жив собі цар Золотодар і мав він двох дочок. (Ні)

А найменша царівна не знала, що вибрати. (Так)

Нате вам монети, купіть ліки, мама й одужає. (Так)

А в найменшої царівни – золоте серце. (Так)

       Які стратегії будете моделювати?

Робота в групах. Вправа «Формуємо потяг»: установлення відповідності між фрагментами тексту і складом потяга

Текст слід поділити на декілька фрагментів (залежить від кількості груп учнів: 1 фрагмент (зачин), основна частина розбита на 2-3-4 фрагменти, 1 фрагмент (кінцівка')'). Кожна група отримує один фрагмент і з'ясовує його місце в складі потяга.

— Прочитайте ще раз отриману частину казки і визначте, до якої частини тексту належить ваш фрагмент: до зачину, основної частини чи кінцівки. Обґрунтуйте свій вибір.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/2mova_lit/2mova_lit.files/image170.jpg

Презентація роботи груп. Фрагменти тексту, що були в групах, прикріпляють на модель потяга.

 

       Як ви збираєтеся перевірити, як зрозуміли ваші учні текст?

Усне переказування казки з використанням слів-маркерів.

Жив собі цар...

Покликав він до себе...

Зраділи царівни, мерщій побігли...

Найстарша царівна купила...

Середульша царівна купила...

А найменша царівна...

Назустріч їй заплакана жінка...

Пішла царівна далі, бачить...

Тоді зустріла босу сирітку...

Повернулася царівна...

Послав цар слуг подивитися...

Сказали цареві слуги..

1. Актуалізація базових знань.

1. Запитання до учнів.

2. Пояснення нових слів.

(персні, сукня )

3. Створення нових слів через довге слово в тексті («Слово в слові»).

золоте

сиріточка

роздивляється

коштовні

середульша

ласкаво

монети

Золотодар

засміялася

царівна

найменша

подивитися

 

Знайдіть поміж цих слів слово, що утворилося з двох інших слів. (Золотодар.) З яких слів воно утворилося? Чому воно написане з великої букви?

­—Виберіть і прочитайте слова, що означають дію.

— Виберіть і прочитайте слова, у яких три склади; слова, у яких чотири склади.

 

1. Придумати нову назву.

2. Зацікавити учнів.

3. Робота зі словником “Словник ввічливих слів”; використання в мовленні пестливих слів; уміння виправляти лексичні помилки.

 

2. Придумати продовження.

3. Співвіднести ілюстрації та речення із тексту.

 

 

Хід уроку:

1. До читання:

а) актуалізація базових знань (сформулювати запитання);

— Пригадайте, якими бувають казки.

— Які казки називають народними?

— А які казки називають літературними, або авторськими?

б) аналіз словника (пояснюю незрозумілі слова).

2. Під час читання:

а) Робота із заголовком. Вправа «Передбачення».

— Прочитайте назву казки (с. 35). Як ви її розумієте? Що означає «золоте серце»?

— Як гадаєте, про що йтиметься у казці з такою назвою?

б) Первинне сприймання змісту тексту учнями.

Кероване читання

І частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...заплакана жінка».

— Що, на вашу думку, відбудеться далі? Як учинить найменша царівна?

— Чому ви так уважаєте?

ІІ частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...малі діти плачуть».

— Що буде робити далі царівна, адже у неї залишилася лише одна монета? Обґрунтуйте вашу думку.

ІІІ частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...сумну-пресумну».

— Як учинить найменша царівна тепер? Монеток у неї вже немає.

Дочитування казки вчителем до кінця.

3. Після читання:

а) перевірка емоційного сприймання змісту

— Чи сподобалася казка? Що вас здивувало? вразило?

— Чи справдилися ваші очікування щодо змісту казки?

 

 

 

 

Оцінювання

1. Тестування; оцінювання усних та письмових робіт.

2. Спостерігайте за учнями, коли вони слухають і читають текст:

Чи передбачає зміст з книжки за обкладинкою, ілюстраціями?

Чи вони уважно слухали текст?

Чи передбачають, про що йтиметься в казці?

Чи pоблять висновки, коли читають?

Чи вміють виразно читати з інтонацією?

3. Спостерігайте за учнями коли вони відповідають на запитання і обговорюють текст:

Чи вони розуміють прочитаний текст?

Чи можуть формулювати запитання до тексту й відповідати на них?

Чи вони можуть давати поради?

Чи вони пов’язують прочитане з життєвим досвідом ?

4. Oцініть роботу учнів

продовження тесту;

ілюстрації;

співвіднесення ілюстрації та речення із тексту

 

Міжпредметні зв’язки:

Українська мова. Чому слово “Золотодар” написане з великої букви?

­Виберіть і прочитайте слова, що означають дію.

Математика. Виберіть і прочитайте слова, у яких три склади; слова, у яких чотири склади.

 

Щось на «про всяк випадок» / диференціація

Ви можете дати учням, які потребують додаткової підтримки, шаблони та список фраз та речень українською мовою, які допоможуть їм виконати завдання.

 

Питання для дискусії

Дискусія з використанням графічного організатора «Шкала ставлень» за питанням «Чи правильно вчинила менша донька, нічого собі не купивши?»

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/2mova_lit/2mova_lit.files/image171.jpg

— Напишіть своє ім'я на стікері та розмістіть його на шкалі.

— Об'єднайтеся у групи залежно від вашого вибору. Одна група — ті, хто обрав відповідь «так», друга група — ті, хто обрав відповідь «ні». Доберіть по три аргументи на захист своєї позиції. Третя група — «не знаю» — добирає по 2 аргументи на захист кожної з позицій.

 

 

docx
Додано
28 березня
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку