10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок читання у 4 класі спеціальної школи " Дмитро Чередниченко. РОдовідне дерево"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань. Завдання уроку - вдосконалення читацьких навичок учнів, усвідомлення змісту прочитаного, розвиток мовлення, мислення учнів; виховання почуття поваги та любові до членів родини, спонукання учнів до вивчення свого родоводу.
Перегляд файлу

   Батрановська Людмила Володимирівна

учитель вищої кваліфікаційної категорії

   Сиваської спеціальної школи - інтернату

Тема: Дмитро Чередниченко «Родовідне дерево».
Мета: вдосконалювати читацькі навички учнів; вчити усвідомлювати зміст прочитаного тексту; розвивати мовлення, мислення; виховувати любов і повагу до членів своєї родини, спонукати учнів до вивчення свого родоводу.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Психоформула.

Діти сидять за партами, взявшись за руки, хором промовляємо:

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

II. Перевірка знань учнів.

Діти, ми закінчили вивчати тему «Бережімо звичаї та обряди нашого народу». Перевіримо знання за допомогою вправи «Кубування»

 Запитання на гранях куба:

  1. Яке давнє свято відзначають в Україні 7 липня?
  2. Які традиції були в українських хлопців і дівчат на свято Івана Купала?
  3. Хто такі бандуристи? Чому їх шанували в Україні?
  4. З якого оповідання ці слова: Хто давнє забуває, той теперішнього не знає? Про що в ньому розповідається?
  5. На яке зимове свято в Україні співають щедрівки?
  6. На яке зимове свято в Україні співають колядки?

Робота учнів з лінійками успіху. Учні оцінюють свої знання з теми.

III. Мотивація навчальної діяльності.

У мене в руках цікава скринька . У ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого ви там побачили, аж доки всі найцікавіші та найсміливіші не зазирнуть до скриньки.(  діти почергово заглядають до скриньки, на дні якої – дзеркало.

  • То кого ви побачили на дні скриньки?
  • Так ви побачили кожен себе, і саме такої людини, як ви, більше на цій Землі немає і не буде.

А що дитині треба?

 Дім  красивий, білий

 І, як світлий образ,

Мамин погляд добрий,

Й батька дорогого

Чути добре слово.

А ще б гарно мати

І сестру, і брата.

  • Про кого йдеться у вірші?
  • Про що мріє дитина? Тему уроку  ви дізнаєтесь,коли розгадаєте ребуси.

Розв’язування ребусів.

7   ‘Я       Р  1 а       Р і Д       Родоhttp://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=430676517-51-72&n=21

Ми будемо говорити про те,  що кожна людина любить і шанує.   Поговоримо про сімю. Ми починаємо нову тему «Роде наш красний, роде прекрасний». І будемо працювати над оповіданням Дмитра Чередниченка «Родовідне дерево»

 

Вправа « Очікування»

  • Що ж ми повинні з’ясувати на уроці?
  • Чого він навчить кожного з нас?

 

                                      

Що таке сімʼя, родина,рід;

Що таке родовідне дерево;

Взнаєте значення нових слів;

Навчитеся переказувати оповідання.

III. робота над темою уроку.

1. Виступ « Довідкового бюро».

Родина – група людей, яка складається з батька, матері, дітей, бабусі, дідуся, інших родичів, які живуть разом.

Рід – кілька родин, що походять від одного предка.

Тобто, до складу роду входять кілька родин, родичі, рідня.  

2.Розповідь вчителя  з елементами бесіди про родовідне дерево.

  • Річки немає без джерел. Дерев – без коріння, людини – без свого роду,

без батьків. Адже ми народились і живемо на Україні, тут живуть наші батьки, дідусі, бабусі. Значить, родовід наш, тут в Україні.

  • Як дерево тримається на корінні, так і кожен рід тримається на

найстарших його членах, бо саме вони мають великий життєвий досвід. Традиційно історію роду показують у вигляді Дерева. Коріння  -  це наші предки . У ньому наше минуле, пам'ять .

Стовбур – дідусі та бабусі.

Міцні гілки – ваші батьки .

Відростки – їхні брати і сестри.

Листочки – це ви, їхні діти.

Ми побачили, як « ведеться рід» від найстарших до найменших – це і є родовід.

Люди завжди берегли пам'ять про своїх прадідів. Дехто міг нарахувати сім або більше поколінь свого роду.
3. Читання тексту вчителем.
Одного хлопчика запитали, як звуть його бабусю. А він і не знав.
–        А як же ти дідуся кличеш?
–        Діду, дайте меду.
Смішно та не дуже. Більше сумно, що є такі хлопчики. Може вони позабували, як тата і маму звуть.
–               Е-е-е, – каже дід Петро. – Хто не мав коріння, той – як перекотиполе. Куди вітер подме, туди й котиться.
А гарні дітки знають свій рід: і батьків, і дідів, і прадідів, і прапрадідів знають. Вони мають такий альбом фотографій своїх родичів їх з добрим словом про них. І складають родовідне дерево. Воно коренисте, гіллясте, а що гілка, то й член красного роду. Чим глибше коріння у такого дерева, тим міцніше воно стоїть на землі.
- Що ви думали, слухаючи  оповідання?
4. Словникова робота.
Перекотиполе – степова  рослина, яка висихаючи перекочується на великі відстані.

Родовідне дерево – таблиця у вигляді дерева, що вказує на родинні зв’язки .

Красного  - гарного.

5. Гра «Бджілки».

Самостійне напівголосне читання оповідання учнями.
— Як хлопчик кликав свого дідуся? А ви як кличете?
— Чи знав хлопчик, як звати його бабусю? А ви знаєте?
Фізкультхвилинка

Оцей пальчик – мій дідусь,

Цей – моя бабуся,

Оцей пальчик – мій татусь,

Цей – моя матуся,

А цей пальчик – оце я!

А це – вся моя сім’я.

6. Вправа «Так – ні» (картки):

- Чи знав хлопчик, як звати бабусю?

- Авторові оповідання було сумно й соромно за хлопчика?

- Перекотиполе – це квітка?

- Тих, хто знає свій рід називають перекотиполе?

- Хто складає родовідне дерево?

7. Вправа «Я почну, а ви продовжіть»

8. Вибіркове читання.
— Прочитайте рядки про родовідне дерево.
— З кого складається рід?
— Як дід Петро називає людей, які не знають свого роду?
— Що вам відомо про свій рід?

9. Вправа «Запитання – відповідь»

10. Встановлення ланцюжка дій.

Хлопчика запитали

Дід Петро сказав

Що знають гарні дітки

Альбом фотографій

Родовідне дерево

11. Переказ за ланцюжком дій. (робота в зошитах)

12. Діти, давайте пригадаємо й виконаємо пісню, яку ми вчили на уроці музики,  «Сімейний альбом». (Виконання пісні)

А тепер оцініть свою роботу на цроці.(робота учнів з лінійкою успіху)

V. Підсумок уроку.

 Держава – це велика сім’я,

А сім’я – це маленька держава,

І тримається вона на любові.

(Конфуцій)

 Родина до родини – народ. Ми з вами всі – український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих.

Як могутня ріка бере силу з малих джерел, так і наша культура збагачується маленькими родинами.

Добігає кінця наш урок. Про що ми говорили сьогодні?

Технологія «Кубик Блума»

Запитання на гранях кубика:

  1. Чи є у тексті слова, які тобі ще не зрозумілі?
  2. Чого навчає тебе цей твір?
  3. Розкажи епізод із тексту.
  4. Якби ти потрапив у цю історію, що б змінив?
  5. Про що говориться у тексті?
  6. Склади продовження історії.

Що сподобалось на уроці найбільше?

 А тепер оцініть свою роботу на уроці.(робота учнів з лінійкою успіху)

Y. Домашнє завдання.

Скласти своє родовідне дерево.

За ланцюжком дій навчитися переказувати оповідання.

 


 

 

1

 

docx
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку