Урок читання у 4 класі Тема: "Відданість побратимові. Марія Пригара. Козак Голота

Про матеріал
. Ознайомити учнів з історією козацтва, з творчістю української письменниці Марії Пригари, з її твором «Козак Голота»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити знаходити в структурі тексту описи, порівняння, епітети; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, пам'ять; виховувати гордість за свій народ.
Перегляд файлу

Тема. Відданість побратимові. Марія Пригара. Козак Голота

Мета. Ознайомити учнів з історією козацтва, з творчістю української письменниці Марії Пригари, з її твором      «Козак Голота»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити знаходити в структурі тексту описи, порівняння, епітети; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, пам'ять; виховувати гордість за свій народ.

Обладнання. Мультимедійна дошка, презентації, пісня «Ми козаки», картки-   блискавки, індивідуальні картки, портрет М. Пригари.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Нумо, діти підніміться!

Всі приємно посміхніться,

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок! (діти вітаються і сідають)

Не урок, а справжнє свято бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято, юний друже, я і ти.

У поході будь уважним, добре думай, не спіши!

Знай,  що вчитись завжди важко, легше буде у житті!

ІІ. Мовленнєва розминка

Скоромовка

Художник малює худобу і хату,

За це він отримав хвалу і зарплату. (читаємо декілька разів)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні презентують підготовлені розповіді про Львів.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

Разом читаємо вірш.

За шляхами, за дорогами, за Дніпровськими порогами,

За лісами за високими наші прадіди жили.

Мали Січ козацьку сильну, цінували волю вільну,

Й Україну свою рідну. Як зіницю, берегли.

Козаки – це вільні люди!

Козаки – безстрашні люди!

Козаки – борці за волю, за народу кращу долю!

  • Як ви вважаєте, кому буде присвячений сьогоднішній урок?
  • Що ви знаєте про козаків?
  • Що хотіли б ще дізнатися?
  • Презентація про козаків.

 

 

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Біографія М. Пригари
  2. Робота над твором «Козак Голота»
  1. Словникова робота (презентація)

  1. Слова з наголосами  (читаємо разом)
  2. Читання твору  (комбінованим способом, «ланцюжком», мовчазне читання)
  • Чи сподобався вам твір?
  • Що було незрозумілим?
  1. Гра «Чи уважний ти читач?»

  1. Фізкультхвилинка

Діти співають пісню «Ми козаки»

  1. Робота над змістом твору. Вибіркове читання.
  • Коли і де відбувалася описана подія?
  • Прочитати опис степу.
  • Чого татари-буджуки ходили на українські землі?
  • Знайти і прочитати опис козака Голоти.
  • Що змусило козака Голоту вирушити в дунаївські степи?
  • Зачитати місце де описано як Максим потрапив у полон?
  • Що загрожувало козакові Голоті?
  • Зачитати як козака врятував кінь.
  • Який момент в оповіданні вас найбільше схвилював?
  1. Робота в парах

Гра «Закінч порівняння»

Схопився Голота, мов … .

Заіржав татарський кінь, звалився, мов … .

Серце заграло в грудях, мов … .

Злазив собі по гілках на землю, мов … .

То не втече ж він звідсіля, побіжить за конем, мов … .

  1. Гра « Добери епітети»

Степи, сайгак, тур, голову, бранці, цехіни, шапка, кінь, шаблюка, могила,озерце, віти.

  1. Ми вже знаємо хто такі козаки і яким був козак Голота. Підберемо епітети до слова козак.

Гра «Так чи ні»

Сильний, мужній, слабкий, відданий, неорганізований, патріотичний, вільний, сміливий, сварливий, відважний, безвідповідальний, зібраний, хвалькуватий, боягузливий, чесний, безстрашний.

VІ. Підсумок уроку

Гра «Закінч речення»

  • На уроці я дізнався … .
  • Найбільше мені сподобалося … .
  • Я зрозумів … .
  • Урок закінчився з … настроєм.
  • Намалюємо козака.

VІІ Домашнє завдання.

Стисло переказувати твір. (с. 45 -50)

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\відкритий урок\PB105827.JPGC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\відкритий урок\PB105825.JPG

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\відкритий урок\PB105816.JPGC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\відкритий урок\PB105811.JPG

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
731
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку