Урок і презентація "Л.Глібов байка "Ластівка й Шуліка""

Про матеріал
Урок знайомить з байкою, надає відомості про творчість Глібова, вчить робити висновки з прочитаного та почутого; розвиває вміння правильно й свідомо читати, збагачує словниковий запас; виховує почуття доброти.
Перегляд файлу

Тема: Байка Л.Глібов "Ластівка й шуліка"

Мета: познайомитись з байкою, надати відомості про творчість Глібова, вчити робити висновки з прочитаного та почутого; розвивати вміння правильно й свідомо читати, збагачувати словниковий запас; виховувати почуття доброти.

Обладнання: фотоілюстрації

Тип уроку: вивчення цеглинками.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Доброго ранку,

Доброго дня,

Сьогодні, завжди, кожного дня.

Стали діти, підтягнулись

Один одному усміхнулись.

На урок старання не забули взяти,

Сіли рівненько почали працювати.

Девіз

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Дихальна гімнастика

2.Мовно-артикуляційні вправи

3.Вправи на розігрівання мовного апарату

4.Скоромовка

Літом ластівка літає ластів’ят малих навчає.

Не лінуйтесь ластів'ята вчиться літечком літати.

5.Перевірка домашнього завдання

- Що читали вдома?

6.Тест по цеглинкам

а червона

б синя

в зелена

1.Де літали метелики?

а в саду

б в лісі

в у парку

2.Вони загралися і пустився…

а сніг

б дощ

в роса

3.Долетіли…

а до туліпана

б сови

в до ястреба

4.Жуліпан промовив прийму

а жовтого і білого

б червоного і білого

в жовтого і червонного

5.Лілея погодилася прийняти

а червоного

б білого

в жовтого

6.Хто їх обіцяв

а сонечко

б вогонь

в місяць

- Хто вдома працював над продовженням казки?

- Хто вигадав продовження казки. Прочитайте?

- Хто склав есе до казки «Три метелики»? Прочитайте.

До якого жанру відноситься текст «Три метелики»?

- Що таке чарівна казка?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми познайомимося з жанром літератури, який допоможе стати мудрішим.

1.Відгадайте

Б д м а й а у к в

IV.Повідомлення теми і завдань уроку

Байка - це короткий навчальне оповідання найчастіше віршоване. У байці завжди є висновок, що називається мораль. Мораль може подаватися в кінці твору, а іноді на початку. Героями байки можуть бути рослини, звірі, птахи, які наділені рисами людського характеру. (прочитати правило в підручнику)

Складається з двох частин: розповідної (основна)

                                                навчальної (мораль)

V.Вивчення нового матеріалу

«Ластівка і шуліка»  цю байку написав Леонід Глібов (біографія)

В своїх байках Глібов висміював ледацюг, нероб, хвальків.

- А які байки Глібова ви знаєте?

1.Гра

- Будьте уважні. З якої байки вислів?

«Миша і пацюк»

Добрий вечір сусіде мій,

чи всі живі та здорові?

Гукнула миша пацюкові

Та ще пацюк мовляє їй…

«Вівчар»

Був на селі вівчар Тарас,

він панових овечок пас,

став мій Тарас чогось журитись,

Сидить, голівоньку схилив,…

«Гава та лисиця»

Не  вспіла гава носом ткнути

Аж і лисичка тут стоїть

і жалібно квилить:

Голубко- кумонько!

Тебе я ждала-ждала,

аж плакала як виглядала…

VI.Вивчення нового матеріалу

Сьогодні ми познайомимося з байкою «Ластівка і шуліка»

1.Словник

пройдисвіт  - хитрі люди,

не в тебе вдався -  не на тебе схожий,

досадно -  неприємно,

і зло бере -  злитися.

- Що дивувало шуліку?

2.Читання байки вчителем

3.Читання мовчки частинами

- Що ти можеш розказати про героїв байки?

- Які риси їм притаманні?

- У чому мораль байки?

4.Прочитайте

Треба робити добро! Чим більше робити добра людям, тим буде краще і тобі, скажіть, що ви добрі діти.

5.З'єднайте прислів'я (робота в парах)

Добро робить                   хто не вміє дружити

Тяжко тому                     жити душу веселить

- Прочитайте

6. Фізкультхвилинка

VIІ.Узагальнення і систематизація знань

Питання добра і зла, зазнайства і лицемірства, байдужості і людяності завжди хвилювали людей, турбують і зараз. Ви на прикладі героїв байок повинні виробляти ту лінію поведінки, виховувати ті риси характеру, які б вам допомагали стати справжніми добрими людьми

1.Байка по ролям

2.Кубик Блума

1 назви - героїв байки

2 чому - шуліку не любили люди

3 поясни - поведінку ластівки

4 запропонуй - твої дії якби ти був шуліка

5 придумай -  як би виглядала наша планета якщо всі були б добрі

6 поділись - які емоції визвала ця байка

3.Сенкан

1 байка прозора, віршована

2 схвалює, засуджує, виховує

3 твір навчального характеру

4 мудрість

VIІІ.Підсумок уроку

- Що таке байка?

- З якою байкою познайомились?

- Чого вчить байка?

ІХ.Домашнє завдання

Виразно читати байку

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку. Байка. Л. Глібов “Ластівка і Шуліка” 4 клас Вчитель: Тесленко О. Р. Предмет: Літературне читання

Номер слайду 2

Девіз уроку. Не просто слухати , а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати .

Номер слайду 3

Складова таблиця12.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.

Номер слайду 4

дітки вересень виразно вулиця герой диктант диван дитина дятел жайворонок завдання заєць Київ медаль метро неділя одинадцять олівець понеділок люди берег Україна український учитель читання червоний байка верба ластівка шуліка. ГРА «БЛИСКАВКА»

Номер слайду 5

СКОРОМОВКАЛІТОМ ЛАСТІВКА ЛІТАЄ ЛАСТІВ’ЯТ МАЛИХ НАВЧАЄ – НЕ ЛІНУЙТЕСЬ ЛАСТІВ’ЯТАВЧИТЬСЯ ЛІТЕЧКОМ ЛІТАТИ. Прочитайте скоромовку: повільно весело; в швидкому темпі.

Номер слайду 6

ТЕСТА БВ

Номер слайду 7

Шифрограма-колограма ЛАБЗМЙАЩКУБАЙКА

Номер слайду 8

Прочитай вислів розділяючи на слова. Розумнідівчаткайхлопчаки!Читайтезалюбкибайки!Розумні дівчатка й хлопчаки!Читайте залюбки байки!

Номер слайду 9

БАЙКА – невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту. У байках в образах тварин, рослин, різних предметів зображено людей.

Номер слайду 10

Мораль -повчання

Номер слайду 11

Здаєтьсябайкапростобреше, Асправдіяснуправдучеше. Нікоговсвітінемине, Читайтезгадуйтемене. Роз`єднайте слова:

Номер слайду 12

Леонід Глібов – український байкар

Номер слайду 13

Народився Л. І. Глібов 1827 року на Полтавщині. Його дитинство минуло наберезі річки Хорол, у мальовничому селі Горби. Біографічна довідка

Номер слайду 14

Свої твори для дітей Леонід Глібов підписував псевдонімом “Дідусь Кенир”.

Номер слайду 15

Доробок Л. Глібова

Номер слайду 16

БАЙКА “ЛАСТІВКА І ШУЛІКА”

Номер слайду 17

Ластівка - невтомна трудівниця. В неї короткі ніжки, і їй важко ходити по землі.  У повітрі ця пташка здійснює ніби цікаві акробатичні трюки. 

Номер слайду 18

Шуліки (рябці) - хижі птахи з довгими крилами і слабкими ногами, що проводять більшу частину часу ширяючи в небі

Номер слайду 19

ПРОЙДИСВІТИ - ХИТРІ ЛЮДИНЕ В ТЕБЕ ВДАВСЬ - НЕ НА ТЕБЕ СХОЖИЙДОСАДНО - НЕПРИЄМНОЗЛО БЕРЕ - ЗЛИТИСЯСловникова роботаstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

На що схожі ці слова? “І діло, як на гріх, не діло — тільки сміх.”На що схожі ці слова? (На прислів'я.) Чого вони нас вчать?На що схожі ці слова? (На прислів'я.) Чого вони нас вчать?На що схожі ці слова? (На прислів'я.) Чого вони нас вчать? Чого вони нас вчать? Запам`ятайте цей вислів.

Номер слайду 21

Відпочинок для очей

Номер слайду 22

Інтерактивна вправа “КУБИК БЛУМА”

Номер слайду 23

Підсумок уроку. Прийом «Сенкан»Байка. Цікава, повчальна. Засуджує, схвалює, виховуєБайка – твір повчального характеру. Мудрість

Номер слайду 24

1. Читати байку Л. Глібова (с.69-70) Домашнє завдання2. Написати листа одному з персонажів байки із порадою, яка б допомогла йому.

Номер слайду 25

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Філіппова Ганна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додав(-ла)
Тесленко Елена
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
5586
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку