Урок читання в 2 класі. Лисиця та їжак.

Про матеріал
Розробка містить: конспект уроку з літературного читання у 2 класі+презентація. Українська казка "Лисиця та їжак".
Перегляд файлу

CustomerCustomer°1

Перегляд файлу

Тема уроку. Українська народна казка « Лисиця та їжак». 

Мета: навчитися правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки; удосконалювати навички читання та діалогічного мовлення; розвивати увагу, пам’ять, швидкість мовлення;збагачувати мовний словник учнів;виховувати доброту, порядність та дружні відно­сини між людьми; формувати ціннісне ставлення особистості до духовних, культурних та історичних надбань рідного краю, до людей.

Обладнання: підручник « Читанка» 2 клас, таблиці буквосполучень,

картки із словами для розширення кута зору, ребус,картки із малюнками для характеристики героїв казки, усний план уроку.

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Створення емоційного настрою.

Знову день почався,діти!

 Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок,

Працюватимем старанно

Щоб почуть наприкінці,

Що у нашім 2 класі

Діти - просто молодці.

 

  1. Мовна розминка.

Проведемо спочатку мовну розминку.

- Подуйте на кульбабу.

 - Забийте язичком гол.

- Злизуйте з губок варення.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Діти, скажіть яку казку ми читали на попередньому уроці?

 

  • Гра « Хто що любить їсти?»

 

Відгадайте, хто із звіряток загадав бажання смачненько поїсти. Як цю тварину називають у казках?

  • М'ясо, кістки( вовчик-братик)
  • Моркву, капусту, кору, молоді пагінці (зайчик-побігайчик}
  • Мед, малину (ведмідь-набрідь)
  • Мухи, комарі, мальки риб (жаба-скрекотушка)

 

  • Чистомовка

Ця-ця-ця - … ( хитра як лисиця)

Ить- ить- ить -... (у животі бурчить)

Ак-ак-ак -.. (добрий як їжак.)

Ся-ся-ся -... (виводок пасеться.)

Ри-ри-ри -. ( нікого не дури.)

Жу-жу-жу -.., (я швидко побіжу.)

 Ко-ко-ко -... (як твоє здоров'ячко?)

 

 

 

 

 

  • Швидке читання буквосполучень за таблицею.

( Які найчастіше зустрічаються в тексті)

Утворити можливі слова за допомогою голосних.

 

стрлся і  и 

брчть у  и

стр а  а

двй а  а

вільх і  и

лсця   и  и

Діти утворюють слова: стрілися, бурчить, стара, давай, вільхи, лисиця.

  • Гімнастика для очей.

«Маятник»- рух очей вправо-вліво.

 «Стовпчик» рух очей вгору – вниз

Катаємо м’ячики

 

  1. Спільне проектування теми та завдань уроку.

Сьогодні в нас урок незвичайний,

Він навчить багато вас чому.

 Хай буде він для вас навчальний,

 За де подякуєм йому.

А що ми будемо робити?

А що ми будемо читати?

Ви можете самі сказати,

Як спробуєте ребус відгадати.

Слайд

Діти відповідають: це казка

  • Так, ми на уроці познайомимось із ще однією казкою яка багато чому нас навчить.
  • Діти погляньте на дошку, ілюстрації до яких казок зображені?

(Діти виконують завдання)

  • Назви казок: «Рукавичка», «Вовк та  козенята», «Лисиця та журавель», «Колосок».

 

  1. Робота над сприйманням нового матеріалу.
  •  Як ви вже помітили ми продовжимо роботу над казками.
  • А що таке казка?
  • Які бувають казки?

    Прочитайте заголовок до казки, над якою будемо працювати сьогодні.

     Як ви думаєте, про кого буде казка? (Передбачення)

     Що ви знаєте про цих тварин?

 (на проекторі тварини - лисиця і їжак)

  • Де і як живуть, чим живляться?

 Діти: лисиця живе у лісі, їсть півника, зайчика, мишку;їжак живе у нірці та їсть корінці, рослин, полюбляє молоко.

  • Первинне ознайомлення із змістом казки.

Учитель читає казку не до кінця, а до слів «...виводок тетеревенят пасеться»

Завданння для дітей:

  • Послухайте уважно частину казки «Лисиця та Їжак» назвіть головних героїв і придумайте кінцівку.

Відповідь дітей: - «Головними героями казки є лисиця та їжак»

  • Подумайте як: може закінчитись казка, обговоріть це в групах.

Діти обговорюють кінцівку казки; лідер визначає учня, який буде відповідати на поставлене завдання.

 Відповіді дітей.

  • Які слова вам були незрозумілі?

Діти називають: позирає, невдале, потупав, засопів, солодкими оченятами.

  • Спробуємо разом їх пояснити:

Діти називають:

Невдале -  погане;

засопів  - важко дихав;

позирає  -                                     дивиться, поглядає;

потупав - пішов, шкандибав, човгав;

тугіше -                                         щільніше, сильніше;

солодкими оченятами -               нещиро дивиться,

  • Дихальна гімнастика

Читання окремих слів з тексту.

- Наберіть повітря і на одному диханні прочитайсте спочатку слова першої колонки, а потім другої.

   у                                   це

  від                                    піди

 овочі                                   радощі

бурчить                                  праворуч

 стара                                   пасеться

  іде                                    побіжу

   ж                                     куди

(у ході читання ромбів учень охоплює поглядом усе слово)

Завдання: прослухайте казку до кінця і перевірте, чи так ви передбачили кінцівку казки.

Відповіді дітей.

 

Їжачок - їжачок

має сто... (голочок)

А лисиця дуже «мила»-

 мишеняток всіх... ( поїла)

Гарно виконали завдання. Я вами пишаюся.

  • Чого, на вашу думку, вчить ця казка?

Відповіді дітей.

Фізкультхвилинка.

Їжачок ішов лісочком  (діти крокують на місті)

Вмить згорнувся він клубочком. (присідають)

 А лисичка походила   (знову крокують )

Й їжачка того не з'їла (розводять руками в сторони)

 

  • Попрацюємо знову в групах
  • Кожній із груп дається по 2 запитання Ви знаходите відповідь у тексті і визначаєте того, хто зачитуватиме відповідь.

 Питання

1 група:

а) 3 якого полювання поверталася лисиця?

( «Поверталася стара лисиця з невдалого полювання»)

б) Що зробив їжак після привітання?

( «Відповів їжак і згорнувся клубочком.»)

2 група:

а) Що лисиця запропонувала їжачку?

( «-Давай на радощах поцілуємося.»)

б) Прочитайте про що повідомив їжак лисицю.

(«Не можу.- відповідає.-Я ще не вмивався.»)

3 група:

а) Що цікавого повідомила лисиця їжаку?

(«А знаєш,я уже не їм м'яса, а самі овочі»).

б) Куди заманив лиску їжак?

Біля старої вільхи виводок тетеревенят  пасеться.»)

4 група:

а) Чи повірив їжак лисиці? З чого це видно?

( «Та що ви кажете?!»)

б) 3 яких слів видно, що їжак обдурив лиску.

(«Піди-но побігай! Нас, голубонько не обдуриш!»)

  • Молодці, правильно знайшли відповіді на запитання!
  • Як треба читати слова лисички?

(3 хитринкою, улесливо)

  • Як треба читати слова їжачка?

(Спочатку з недовірою, а потім впевнено)

  • Дівчатка, знайдіть і прочитайте слова лисички.
  • Хлопчики, знайдіть і прочитайте слова їжачка.
  • А зараз ми завітаємо до театру. І зіграємо казку «Лисиця та їжак»

Діти одягають маски і читають в особах, без слів автора.

  • На дошці ви бичите малюнками головних героїв. Підберіть слова для характеристики кожного і з'єднайте з словами,що є поряд із малюнками.

Зміст картки:

  • Які слова є зайвими?

( Злий)

  • Кому у цій казці ви більше симпатизуєте? Чому?

Діти розповідають: їжачку, бо він мудрий, розумний, винахідливий.

  1. Систематизація вивченого матеріалу.
  • Ми багато говорили про героїв, самі переодягалися в них і грали ці ролі. А зараз подивимось яка із груп виразно та емоційно прочитає окремі оечення.

( Кожна група виставляє найкращого читця, серед яких визначають кращого )

  • Зачитайте питальні речення.

 ( «Як здоров'ячко?», « Де це?»)

  • Знайдіть окличні речення.

( «Здоров був, їжаче!»)

  • Відшукай короткі розповідні речення.

( «Спасибі.» «Назустріч їжак.»)

- Відшукайте речення питання – здивування.

 

  • Я пропоную вам погратися. Я називатиму речення, а ви його стверджуватимете, або заперечуватимете. Починайте із слів: «Я вважаю,що це твердження правильне», чи «Я заперечую цю думку»
  • Лисиця поверталася із вдалого полювання.

Учень: я заперечую цю думку, бо лисиця поверталася із невдалого полювання.

  1. Назустріч їй їжак.

Учень: Я вважаю, що це твердження правильне, бо їй назустріч йшов їжак.

  1. Вони привіталися

Учень: Я вважаю,що це твердження правильне, бо вони привіталися

  1. Лисиця хотіла на радощах обійнятися.

Учень: Я заперечую цю думку, бо вона хотілі поцілуватися.

  1. Лисиця розповіла їжакові, що вона не їсть м'яса

Учень: Так, це твердження правильне, бо вона говорила, що перейшла на овочі.

  1. Їжак повірив і підказав де пасуться тетеревенята

Учень: Я заперечую цю думку, бо їжак це зробив навмисне

  • Ви дуже кмітливі Гарно слухаєте товариша, вмієте влучно відповідати та допомагати знаходити правильне твердження.
  • Хлопчики з І абзацу виберіть три слова назви предметів.
  • Дівчатка з І абзацу виберіть три слова назви дії.

Утворилася таблиця.

лисиця згорнувся

їжак привіталася

клубок поверталася

Завдання:

  • Складіть можливі словосполучення.

Діти складають:

  1. їжак згорнувся.
  2.                                                                     Лисиця поверталася.
  3.                                                    Їжак привітався.
  •                                                                  Поширте ці речення.

Діти поширюють:

  1. Їжак згорнувся клубочком.
  2.                                                     Лисиця чемно привіталася.
  3.                                                                     Їжак привітався до лисиці.
  4.  Лисиця привіталася до їжака.
  5. Лисиця та їжак привіталися.
  • « Гра в оповідача»

З двома поданими словами спробуй вигадати історію, яка закінчувалася б добром

           лисиця                          добро

Відповіді діте.:

 

  1. Підсумок уроку.  Цінування праці дітей.
  • Чи сподобалася вам казка?

(так, ми багато дізналися цікавого)

  • Наступного уроку ви познайомитесь із ще однією казкою, де головними героями теж будуть тварини.
  • Що найбільше вам сподобалось на уроці?

Діти відповідають:

  1. Мені сподобалось грати лисичку.
  2. А мені сподобалось працювати у групах.
  3. А я запам'ятав чистомовку
  4. Мені сподобалось бути оповідачем.
  5. Мені сподобалась гра « Так ні»
  • Що на вашу думку, вдалося найкраще?
  1.  Я вважаю, що мені вдалося зіграти лисичку.
  2. А мені найкраще вдалося розгадати ребус.
  3. А я зумів найкраще прочитати.
  4. Наша група працювала добре, тому я задоволений.
  5. Я виконав добре роль режиссера

 

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська народна казка “ЛИСИЦЯ ТА ЇЖАК”

Номер слайду 2

Хто написав казку “Рукавичка”? а) народ; б) автор. Де загубив дід рукавичку? а) у лісі; б) у полі. Хто першим оселився в рукавичці? а) жабка; б) мишка. Хто поліз в рукавичку останнім? а) ведмідь; б) кабан. Продовж речення: “Ведмідь вліз в рукавичку…” а) п’ятим; б) шостим; в) сьомим. Кого в казці називають Іклан? а) вовка; б) ведмедя; в) кабана. Чим закінчилася казка? а) звірі залишилися жити в рукавичці; б) прийшов дід та забрав рукавичку; Яке з прислів’їв розкриває головну думку казки? а) Чуже переступи та не бери; б) Хто не працює, той не їсть;

Номер слайду 3

Номер слайду 4

стрлся і и брчть у и стр а а двй а а вльх і и лсця и и

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

у від овочі бурчить стара іде ж це піди радощі праворуч пасеться побіжу куди

Номер слайду 9

підступна зла розумний злий винахідливий безсоромна улеслива хитрий кмітливий хижа

Номер слайду 10

zip
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку