Тема : Читання виразів на множення . Назви чисел при множенні . Задачі на множення .
Мета : закріпити уявлення учнів про множення як суму однакових доданків ; ознайомити учнів з назвами чисел при множенні ; формувати уміння читати приклади на множення ; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання ; закріпити знання учнів про зимуючих птахів ; розвивати уміння розв’язувати задачі на множення ; розвивати логічне мислення , математичне мовлення ; сприяти вихованню охайності , любові до природи .
Обладнення : презентація , годівничка , малюнки птахів , геометричні фігури .
1.Організація класу
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй золоте !
Я всміхаюсь квіточці:
Хай собі росте !
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра !
Друзям усміхаюся :
Зичу вам добра !
Визначення правил уроку
Міркуємо – швидко !
Відповідаємо - правильно !
Лічимо - точно !
Пишемо – гарно !
2.Перевірка домашнього завдання
Завдання 410 с.67
Задача 411 с.67
3. Актуалізація опорних знань .
* Каліграфічна хвилинка
- Запишемо числа 43 , 40 , 37 , … , … , … .
- Погляньте на записані числа , встановіть закономірність та продовжіть ряд ще трьома числами .
- Прочитайте записані числа. Що у них спільного ?
- назвіть лише парні ( непарні ) числа.
- Назвіть кругле число .
- Назвіть сусідів числа 31 .
- Скільки десятків і скільки одиниць у числі 43 ?
- Розкладіть число 28 на розрядні доданки .
* Усна лічба . Гра «Баскетбол»
- Зараз ми спробуємо з вами забити усі м’ячі у корзину і тоді дізнаємось про що говоритимемо на сьогоднішньому уроці.
- Молодці ! Ви впоралися із завданням і ми можемо вже дізнатися про що будемо говорити на уроці.
- Ой ! А хто це до нас завітав ? Діти , як одним словом назвати наших гостей ?
- Вірно – це птахи . А хто може їх назвати ? ( Голуб , синичка , сойка та лелека).
- Чи всіх цих птахів ми можемо зустріти зараз , коли гуляємо чи йдемо до школи ? Чому ?
- А чому лелеки відлітають у теплі краї ?
- Але наш лелека трохи забарився та ще й досі не відлетів . Допоможемо йому потрапити у вирій виконавши наступне завдання .
1.- Давайте пригадаємо , що ж таке множення ?
- Запишемо приклади на додавання і утворимо з них приклади на множення .
- Ось які ви молодці ! Не дали пташці загинути ! Лети лелека у теплі краї !
- То що ж таке множення ?
2. - Як можна назвати птахів , що залишилися ? (Осілі або зимуючі)
- А чого вони бояться ? Чим ми їм можемо допомогти ?
- Давайте помістимо наших пташок до годівнички . Але щось цікаве є у них ! Вони хочуть допомогти вам ще ближче познайомитися з царицею наук – Математикою . тому приготували для вас цікаві завдання .
3. Завдання від голуба
- Прочитайте вираз по-різному .
22+10=32
-Назвіть його компоненти.
2+2+2=2•3
- Замініть приклад на додавання прикладом на множення .
- Як одним словом назвати приклад 2+2+2 ? (Сума)
- Чи можемо прочитати новоутворений приклад ?
4.Повідомлення теми і мети уроку .
- Сьогодні на уроці ми читатимемо приклади на множення і дізнаємося як називаються компоненти при дії множення .
5. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
1. Первинне усвідомлення нового матеріалу
- На що вказує число 7 ?( Яке число повторюється)
Це число називають Перший множник .
- На що вказує друге число ? ( Скільки разів ми його будемо додавати )
Це число називають Другий множник.
-Результат дії множення називають Добутком . Запис 7•3 теж називають Добутком.
- Давайте всі разом повторимо назви чисел при множенні .
2. Робота над правилом
С.68 підручник
3. Приклад можна прочитати кількома способами (Діти хором повторюють кожний спосіб)
*перший множник 7 , другий множник 3 , добуток 21.
*добуток чисел 7 і 3 дорівнює 21.
*7 помножити на 3 дорівнює 21.
*по 7 взяти 3 рази дорівнює 21.
- Ви чудово впоралися із цим завданням і наш голуб летить до годівнички.
6. Узагальнення і систематизація знань , умінь та навичок.
4.Розвиток математичних знань.
*Завдання від синички (Завдання 414 с.68 )
- Прочитайте приклади на множення різними способами .
- Дякуючи вашій наполегливій праці синичка вже теж у годівничці.
*Завдання від горобця ( Задача 415 с. 68)
- Скільки коштує одна чашка ?
- Скільки чашок купили ?
- Отже, скільки коштує кожна чашка ?
- Як знайти скільки заплатили за 4 чашки ?
* Завдання від сойки ( «Весела геометрія»)
- Попрацюйте у парах : створіть портет пташки .
7.Підсумок уроку.
Гра « Незакінчене речення»
*Множення – це…
*Числа , які множать , називають …
*Число , яке дістають при множенні називають…