Урок читання "Звуки [дз], [дз´], позначення їх буквосполученням «дз». Відпрацювання злитої вимови звуків [дз], [дз´]."

Про матеріал
Завдання уроку пробуджують інтерес до уроків читання. буде корисний учням, вчителям початкових класів.
Перегляд файлу

КОНЕЛЬСЬКОХУТІРСЬКА ФІЛІЯ І СТУПЕНЯ

СОКОЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ  ЖАШКІВСЬКОГО РАЙОНУ

Вчитель : Олійник Людмила Миколаївна

 

УРОК ЧИТАННЯ У 1 КЛАСІ

 

Тема. Звуки [дз], [дз´], позначення їх буквосполученням «дз». Відпрацювання злитої вимови звуків [дз], [дз´]. Звуко-буквенний аналіз слів. Опрацювання віршів. Загадка.

 

Мета: Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – організовуватися на урок відразу після дзвінка, необхідне обладнання до уроку тримати в порядку, включатися в роботу одразу після вказівки вчителя, правильно висловлюватися, говорити вільно, чітко, виразно, зосереджено слухати вчителя, вміння запам’ятовувати, відтворювати;

соціальної  - розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою  ставитись до вчителя, однокласників.

предметні компетенції : ознайомити з буквосполученням «дз», його звуковим значенням, формувати навики читати слова з буквосполученям «дз»; закріплювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів, розвивати мислення, мовлення учнів; виховувати інтерес до читання.

1310934311_p_21880Обладнання : буквар; предметні малюнки; складові таблиці,  зображення букви «ДЗ»,  сюжетні слайди.

 

                                            ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

Дзвенить дзвінок,

Розпочинаємо урок.

Аліса з Базиліо до нас завітали,

Цікаві завдання приготували.

ІІ. Мовна розминка.

Завдання 1.

1. Гра « Додай слівце».

 ДЖУ – ДЖУ – ДЖУ – я до школи … ( ходжу)

АЗ – АЗ – АЗ – Аліса слухає… ( джаз)

ЛЯ – ЛЯ – ЛЯ – Базиліо зловив … (джмеля)

ІІ. Повторення вивченого.

Завдання 2.

Скласти звукові моделі до слів « ходжу»,  «джаз».

Завдання 3.

Встановити межі речень :

Джмільнадвишнямигуде.

Вджереліводачиста.

Завдання 4.

Підібрати слова-ознаки до джмеля.

                                                ЯКИЙ?

 

76 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

vorobey3Аліса сварить Базиліо : « Тс-с-с!»

- Я з дітьми вивчатиму буквосполучення  ДЗ

V. Робота над темою.

 Базиліо Алісі хотів догодити,

 Вирішив горобчика зловити.

  1. Робота над розвитком мовлення.

 Опис пташки за малюнком .

  2.Слухання вірша Грицька Бойка, ст170.

Дзьобнув хлібця горобець,-

Дзьоб обтер об стовбурець.

Барабольки подзьобав

По бруківці пострибав.

- Базиліо з лисицею тільки облизались.

3. Метод « Нашіптування».

Одному учневі на вухо сказати про те,що буквосполучення «дз» позначає один звук [дз]. Учні по черзі нашіптують один одному. По завершенню хтось озвучує, що почув.

Звуковий аналіз слова «дзьоб».

Завдання 5.

Кота цікавить : з якими словами дружить буквосполучення дз.

  • Розгляньте малюнки на сторінці 170-171 і назвіть
  • В якому слові найбільше складів?
  • Назвіть слова, наголос в яких на першому складі.

4.Робота над віршем « Польовичок ».

- Послухайте,кого зустріли Базиліо з Алісою, коли ходили на «Поле Чудес».

а) показове читання вчителем;

Завдання : впіймайте слова, в яких є «дз».

б) словникова робота:

        постольці – постоли – м’яке взуття без підошви;

в) хорове читання слів:

  поле                 капелюх

 польовик          капелюшок

 

г) відтворення прочитаного :

  • Де живе пильовичок?
  • Якого він кольору?
  • Який у нього капелюшок, борідка?

в) голосне читання учнями.

Фізпауза .

VІ. Закріплення вивченого. Завдання 6.

Кіт Базиліо подарував лисиці квіти.

  • Як вони називаються?
  • Поділіть на склади, визначте наголос,

складіть звукову модель, придумайте речення.

  Робота над віршем « Дзвоники »

   а) читання вчителем;

   б) голосне читання учнями.

photo19      - Чому ніхто ніколи не чув дзвону дзвоників.

photo19      -  Базиліо і вам дарує по квіточці .

photo19Завдання 7. Складіть слова:

 

 

 

 

Завдання 8.

 Загадка від Аліси.

  - Прочитайте на ст. 171, відгадайте її.

VІІ.   Підсумок уроку.

- Який настрій був у вас протягом уроку?

- Що нового дізналися ?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нестюркіна Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Alekseevna Mila
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3885
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку